Topdanmark styrker populær vejhjælpsservice

Fra 1. maj 2023 overtager Viking Assistance ansvaret for at hjælpe Topdanmarks kunder med vejhjælp og tjenester koblet til produktet i Danmark.
Vejhjælp er en populær service, som flere end 60.000 kunder i Topdanmark gør brug af årligt, og det er en tilvalgsdækning til bilforsikringen.
”Løsningen fra Viking Assistance giver nye muligheder for både at styrke kundeoplevelsen og understøtte vores arbejde med digitalisering og bæredygtighed. Viking Assistance, der er en af de største og førende aktører på vejhjælpstjenester i Norden, stiller vores kunder og Topdanmark bedre,” siger Carsten Elmose, privatdirektør i Topdanmark.
”Vi har en stor efterspørgsel på vejhjælp, og derfor skal vi naturligvis også sikre, at vi altid har et attraktivt produkt, som matcher ønsker og behovene hos vores kunder. Derfor ser vi løbende på Topdanmarks leverandøraftale på området, og gennem de seneste måneder har vi haft et større udbud, hvor flere interesserede aktører har budt på vejhjælpsaftalen. Selvom vi har været rigtig glade for Falcks løsninger, så tror vi på, at det nye samarbejde er den bedste løsning. I vurderingen af produktet har vi blandt andet set på kvalitet, kundeoplevelsen, mulighed for løbende produktforbedringer og leverandørens fokus på bæredygtighed,” siger han.
Topdanmark har siden 2009 haft Falck som samarbejdspartner på vejhjælp, og den nye aftale med Viking Assistance ændrer ikke på vilkårene eller prisen for kunder i Topdanmark.
Viking Assistance bliver ny leverandør på de områder, hvor Falck indtil nu har været leverandør. Det gælder primært vejhjælp men også patienttransport samt hjælp til de kunder, der har valgt at få overvåget deres bil via sporingssystem, så den kan trackes ved tyveri.
Nye funktioner og services
Vejhjælp kan være aktuelt, hvis kunder kommer ud for et uheld eller smækker sig ude, eller hvis bilen ikke vil starte, løber tør for brændstof eller punkterer. Topdanmarks løsning sørger for, at skaden enten bliver udbedrer på stedet, eller at bilen bliver transporteret til kundens foretrukne værksted eller et valgfrit sted. Topdanmark sørger også for at transportere kunden og de andre personer i bilen videre til destinationen uden omkostninger.
De services er fortsat en central del af produktet, når Viking Assistance overtager betjeningen, samtidig med at tilbuddet til kunder bliver udvidet med en række nye funktioner og services.
Topdanmarks arbejde med at digitalisere kundeoplevelserne gælder også vejhjælp. Med Viking Assistances løsning bliver det nu mere enkelt for kunderne at bestille hjælp online, da deres lokation automatisk kan blive delt, hvis kunden ønsker det. Og når hjælpen er bestilt, får kunder mulighed for live at følge med i, hvornår hjælpen er fremme.
Med det nye vejhjælpsprodukt får kunder også en mere fleksibel service, som matcher behovene i den konkrete situation. Kunden kan udover en “klassisk” bugsering også hjælpes videre på stedet gennem rådgivning fra eksperter over telefonen (phone-fix), eller ved at Viking Assistance sender en mekaniker, der kan reparere bilen med det samme. Den situationsbestemte håndtering giver ikke kun bedre kundeoplevelser, da kunder ofte vil skulle vente kortere tid på hjælp, det er også forventningen, at løsningen vil kunne reducere CO2-udledning på grund af mindre behov for bugseringer.
//
Fakta om Vikings vejhjælp
- Viking Assistance er en af Nordens største vejhjælpsudbydere og tilbyder vejhjælp i Danmark, Sverige, Norge og Finland.
- Viking Assistance tilbyder landsdækkende service døgnet rundt.
- Viking Assistance har hvert år over 500.000 assistancer betjent fra 350 stationer strategisk placeret.
Nøgleord
Kontakter
Troels KarlskovPressechef
Tlf:+45 30 30 15 00tkj@topdanmark.dkSøren Martin OlsenPresserådgiver
Tlf:+45 25 45 65 75smo@topdanmark.dkBilleder
Links
Information om Topdanmark A/S
Topdanmark er et af landets største forsikringsselskaber.
Vi er 2.100 medarbejdere, der hjælper flere end 110.000 erhvervs- og landbrugskunder og 600.000 privatkunder i hele landet. Det har vi gjort siden 1898, hvor grundstenen til Topdanmark blev lagt.
Følg pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Topdanmark med løftet pegefinger: Tusindvis kommer til skade, når de laver havearbejde16.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ifølge DMI kan påsken byde på varmt vejr, og det kan få mange danskere til at gå i haven for at slå græsset eller klippe hækken. Men gør det med omtanke, lyder opfordringen fra Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. Topdanmark modtager hvert år anmeldelser fra kunder, der er kommet til skade i haven, og de mange ulykker i haven mærker Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus også til – særligt i foråret og sommeren. Tal fra Ulykkes Analyse Gruppen fra Odense Universitetshospital viser, at akutmodtagelsen ved Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus registrerede 828 tilskadekomne efter havearbejde i 2024. Det svarer til ca. 12.500 årligt på landsplan. ”Vi ser desværre mange ulykker relateret til havearbejde, fordi folk ikke er vant til så hårdt fysisk arbejde, og fordi de ikke er forsigtige eller opmærksomme nok. Man kan komme rigtig galt afsted, og man bør derfor tænke sig om en ekstra gang, før man flytter et ton fliser eller klipper hæk i flere meters
Peter Hermann har valgt at stoppe, når Topdanmarks integration i If er gennemført6.2.2025 07:40:32 CET | Pressemeddelelse
Peter Hermann har valgt at stoppe som adm. direktør i Topdanmark og viceadm. direktør i If, når Topdanmark er integreret i If 1. juli 2025. Integrationen betyder, at Topdanmark bliver en del af Nordens største forsikringsselskab og det næststørste forsikringsselskab i Danmark med en markedsandel på 21 procent. ”Jeg er stolt over den transformation, som Topdanmark er lykkedes med de seneste syv år. Sammen med dygtige medarbejdere har vi trods store forandringer formået at skabe stærke resultater med en solid kerneforretning, ansvarlig vækst og stigende tilfredshed blandt medarbejdere og kunder. Det betyder, at Topdanmark i dag er et fokuseret, moderne og veldrevet forsikringsselskab, der skaber værdi for kunder, aktionærer og samfundet,” siger Peter Hermann. Sampo-koncernens købstilbud på Topdanmark i august 2024 indledte Topdanmarks integration i If, som er ejet af Sampo. ”Det har været vigtigt for mig at bidrage til integrationen, og sammen har vi lagt en klar plan frem mod den juridi
Topdanmark i opråb: Afgørende at tjekke dette før skiferien30.1.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Tusindvis af danskere får snart travlt med at pakke kufferten for at komme afsted på ski. Uge 7 og 8 er to meget populære skiuger, som normalt plejer at give travlhed hos Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. ”Vi kan allerede se nu, at danskerne kommer til skade på ski og snowboard. Vi forventer især at få travlt med at hjælpe vores kunder i de klassiske vinterferieuger, som er højsæson for skiferier,” siger Rasmus Ruby-Johansen, skadedirektør i Topdanmark. Topdanmarks kunder har foreløbigt anmeldt knap 190 skiskader i år. I januar og februar sidste år blev der anmeldt knap 700 skiskader. Ifølge SOS International, som Topdanmark samarbejder med, var det henholdsvis de 50-59-årige og 20-29-årige, der tegnede sig for flest skiskader i forbindelse med sidste års skisæson. Begge aldersgrupper stod for ca. 20 procent af skiskaderne hver. ”Det er især skader i knæ og underben, der giver mange danskere problemer på skiferien, men vi ser også altid en del, som slår skulderen,
Topdanmark sælger ejerandel i Bornholms Brandforsikring29.11.2024 09:03:32 CET | Pressemeddelelse
Topdanmark sælger sin ejerandel af Bornholms Brandforsikring pr. 29. november 2024. Distributionssamarbejdet fortsætter, så Topdanmark fortsat tilbyder produkter til private kunder og mindre virksomheder på Bornholm.
Topdanmark fortsætter stærk vækst og investering i digitale løsninger6.11.2024 08:49:36 CET | Pressemeddelelse
Topdanmark oplever fortsat positiv vækst, viser regnskabstal for årets første ni måneder. Kundernes tilfredshed med digitale services er samtidig steget.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum