Topdanmark A/S

Topdanmark styrker populær vejhjælpsservice

Del

Fra 1. maj 2023 overtager Viking Assistance ansvaret for at hjælpe Topdanmarks kunder med vejhjælp og tjenester koblet til produktet i Danmark.

Vejhjælp er en populær service, som flere end 60.000 kunder i Topdanmark gør brug af årligt, og det er en tilvalgsdækning til bilforsikringen.

”Løsningen fra Viking Assistance giver nye muligheder for både at styrke kundeoplevelsen og understøtte vores arbejde med digitalisering og bæredygtighed. Viking Assistance, der er en af de største og førende aktører på vejhjælpstjenester i Norden, stiller vores kunder og Topdanmark bedre,” siger Carsten Elmose, privatdirektør i Topdanmark.

”Vi har en stor efterspørgsel på vejhjælp, og derfor skal vi naturligvis også sikre, at vi altid har et attraktivt produkt, som matcher ønsker og behovene hos vores kunder. Derfor ser vi løbende på Topdanmarks leverandøraftale på området, og gennem de seneste måneder har vi haft et større udbud, hvor flere interesserede aktører har budt på vejhjælpsaftalen. Selvom vi har været rigtig glade for Falcks løsninger, så tror vi på, at det nye samarbejde er den bedste løsning. I vurderingen af produktet har vi blandt andet set på kvalitet, kundeoplevelsen, mulighed for løbende produktforbedringer og leverandørens fokus på bæredygtighed,” siger han.

Topdanmark har siden 2009 haft Falck som samarbejdspartner på vejhjælp, og den nye aftale med Viking Assistance ændrer ikke på vilkårene eller prisen for kunder i Topdanmark.

Viking Assistance bliver ny leverandør på de områder, hvor Falck indtil nu har været leverandør. Det gælder primært vejhjælp men også patienttransport samt hjælp til de kunder, der har valgt at få overvåget deres bil via sporingssystem, så den kan trackes ved tyveri.


Nye funktioner og services


Vejhjælp kan være aktuelt, hvis kunder kommer ud for et uheld eller smækker sig ude, eller hvis bilen ikke vil starte, løber tør for brændstof eller punkterer. Topdanmarks løsning sørger for, at skaden enten bliver udbedrer på stedet, eller at bilen bliver transporteret til kundens foretrukne værksted eller et valgfrit sted. Topdanmark sørger også for at transportere kunden og de andre personer i bilen videre til destinationen uden omkostninger.

De services er fortsat en central del af produktet, når Viking Assistance overtager betjeningen, samtidig med at tilbuddet til kunder bliver udvidet med en række nye funktioner og services.

Topdanmarks arbejde med at digitalisere kundeoplevelserne gælder også vejhjælp. Med Viking Assistances løsning bliver det nu mere enkelt for kunderne at bestille hjælp online, da deres lokation automatisk kan blive delt, hvis kunden ønsker det. Og når hjælpen er bestilt, får kunder mulighed for live at følge med i, hvornår hjælpen er fremme.

Med det nye vejhjælpsprodukt får kunder også en mere fleksibel service, som matcher behovene i den konkrete situation. Kunden kan udover en “klassisk” bugsering også hjælpes videre på stedet gennem rådgivning fra eksperter over telefonen (phone-fix), eller ved at Viking Assistance sender en mekaniker, der kan reparere bilen med det samme. Den situationsbestemte håndtering giver ikke kun bedre kundeoplevelser, da kunder ofte vil skulle vente kortere tid på hjælp, det er også forventningen, at løsningen vil kunne reducere CO2-udledning på grund af mindre behov for bugseringer.


//

Fakta om Vikings vejhjælp

  • Viking Assistance er en af Nordens største vejhjælpsudbydere og tilbyder vejhjælp i Danmark, Sverige, Norge og Finland.

  • Viking Assistance tilbyder landsdækkende service døgnet rundt.

  • Viking Assistance har hvert år over 500.000 assistancer betjent fra 350 stationer strategisk placeret.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Links

Information om Topdanmark A/S

Topdanmark A/S
Topdanmark A/S
Borupvang 4
2750 Ballerup

https://www.topdanmark.com/

Topdanmark er et af landets største forsikringsselskaber.

Vi er 2.100 medarbejdere, der hjælper flere end 110.000  erhvervs- og landbrugskunder og 600.000 privatkunder i hele landet. Det har vi gjort siden 1898, hvor grundstenen til Topdanmark blev lagt.

Følg pressemeddelelser fra Topdanmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Topdanmark A/S

Topdanmark skal bidrage til danske AI-sprogmodeller: Skal styrke dansk erhvervsliv7.5.2024 06:43:42 CEST | Pressemeddelelse

Topdanmark tilslutter sig det nyoprettede Dansk Sprogmodel Konsortiet, som skal dele danske data til brug for træning af nye danske sprogmodeller. Dansk Sprogmodel Konsortiet er etableret af Alexandra Instituttet, IBM Danmark og Dansk Erhverv, og udviklingen af modellerne sker i regi af Danish Foundation Models, der er et samarbejde mellem Alexandra Instituttet og universiteter. Formålet med at udvikle danske sprogmodeller er at sikre fælles, gratis og transparente AI-baserede sprogmodeller, som både den offentlige og private sektor i Danmark kan gøre brug af. De skal til enhver tid overholde dansk og europæisk lovgivning på området, og de kan for eksempel anvendes til at løfte serviceniveauet hos danske virksomheder. ”I Topdanmark har vi en ambitiøs tilgang til kunstig intelligens, og vi ser et stort potentiale i danske sprogmodeller. Vi tror, at de kan hjælpe Topdanmark med at levere en endnu bedre kundeservice, selvom vi allerede er langt fremme, når det kommer til brugen af kunstig

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye