‘Sammen er vi verdensklasse’: Lidl lancerer ny, stor employer branding-strategi, hvor medarbejderne er stjernerne

Verdensklasse sammenhold. Verdensklasse ambitioner. Verdensklasse muligheder.
Disse tre udsagn danner grundlaget for Lidls nye employer brand. Den nye strategi er baseret på grundig research, interviews, besøg i kædens 139 butikker samt en survey-undersøgelse, hvor kulturen og medarbejdernes syn på Lidl som arbejdsplads er blevet identificeret.
“En virksomheds employer brand er forankret i virksomhedens kultur og er baseret på medarbejdernes samlede indtryk af arbejdspladsen. Derfor har det været helt afgørende for os at identificere medarbejdernes holdninger, så fundamentet for strategien er autentisk og pålideligt,” fortæller Lidls HR-direktør, Hauke Daene og fortsætter:
”Det gør strategien langt stærkere, at vi har udviklet den sammen – og der har været stor interesse fra medarbejderne, hvor over 200 meldte sig til at ville være med i den nye employer branding kampagne. Her udvalgte vi 30 gode kollegaer både fra lager, butikker og hovedkontoret , som gerne ville stå i front for kampagnen.”
Vi og os fremfor du og jeg
Tidligere har Lidl slået sig på ‘Du lykkes i Lidl’, men den nye tagline er i dag ‘Sammen er vi verdensklasse’, hvor fokus er på fællesskabet og sammenholdet. Udover fællesskabet fremhæves også de internationale muligheder, som Lidl kan tilbyde som den største dagligvarekæde i Europa med butikker i 31 lande. For ifølge Hauke Daene er noget af det, som medarbejderne fremhæver om Lidl som arbejdsplads både det unikke sammenhold, men også udviklingsmulighederne nationalt og internationalt.
”Det er fedt, at vores medarbejdere også ser en stor værdi i, at vi er en international dagligvarekæde. For det betyder, at vi kan tilbyde et ambitiøst karriereudviklingsforløb både herhjemme og uden for Danmarks grænser. Det er første gang siden 2016, at vi får en ny stor employer branding-kampagne, så jeg glæder mig til at se, hvilken effekt det får – både for nuværende og nye kollegaer,” afslutter Hauke Daene, HR-direktør i Lidl.
Fakta
- Lidls nye employer branding-strategi hylder sammenholdet med taglinen: ”Sammen er vi verdensklasse” som støttes op af tre udsagn:
- Verdensklasse sammenhold
- Verdensklasse ambitioner
- Verdensklasse muligheder
- Kampagnen kan opleves online, på kædens karriereside, sociale medier, og mere end 350 busstoppesteder på tværs af landet.
- Man kan læse mere om Lidls employer branding her: https://karriere.lidl.dk/lidl-som-arbejdsplads
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Vigtig kundeinformation vedr. Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør1.7.2025 15:47:19 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark tilbagekalder af forsigtighedsprincip: Carribean Style drikkeklar kokosnød med sugerør, da det pga. indtagelse med sugerør ikke er synligt, om produktet kan være ramt af råd, også selvom nøddens skal er intakt.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
Lidls tøjkollektioner har før ramt plet – nu lander ny Lidl-Trek-kollektion i butikkerne20.6.2025 14:33:43 CEST | Pressemeddelelse
Dagligvarekæden Lidl har lanceret en ny Lidl-Trek-kollektion i alle danske butikker inspireret af et af verdens bedste cykelhold. Kollektionen henvender sig til både hverdagscyklister og sportsentusiaster og lander midt i en sommer præget af Mads Pedersens etapesejre i flere af forårets løb samt weekendens afholdelse af Copenhagen Sprint, hvor Lidl er Official Fresh Food Partner.
Lidls nye butik i Hillerød er åbnet, og den er helt uden tobak og nikotin12.6.2025 18:44:54 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag morgen blev snoren klippet til Lidls nye butik på Frederiksværksgade i Hillerød. Dermed har byen fået sin første tobaks- og nikotinfrie dagligvarebutik, og kunderne strømmede til fra morgenstunden for at besøge den nye butik.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum