‘Sammen er vi verdensklasse’: Lidl lancerer ny, stor employer branding-strategi, hvor medarbejderne er stjernerne
Verdensklasse sammenhold. Verdensklasse ambitioner. Verdensklasse muligheder.
Disse tre udsagn danner grundlaget for Lidls nye employer brand. Den nye strategi er baseret på grundig research, interviews, besøg i kædens 139 butikker samt en survey-undersøgelse, hvor kulturen og medarbejdernes syn på Lidl som arbejdsplads er blevet identificeret.
“En virksomheds employer brand er forankret i virksomhedens kultur og er baseret på medarbejdernes samlede indtryk af arbejdspladsen. Derfor har det været helt afgørende for os at identificere medarbejdernes holdninger, så fundamentet for strategien er autentisk og pålideligt,” fortæller Lidls HR-direktør, Hauke Daene og fortsætter:
”Det gør strategien langt stærkere, at vi har udviklet den sammen – og der har været stor interesse fra medarbejderne, hvor over 200 meldte sig til at ville være med i den nye employer branding kampagne. Her udvalgte vi 30 gode kollegaer både fra lager, butikker og hovedkontoret , som gerne ville stå i front for kampagnen.”
Vi og os fremfor du og jeg
Tidligere har Lidl slået sig på ‘Du lykkes i Lidl’, men den nye tagline er i dag ‘Sammen er vi verdensklasse’, hvor fokus er på fællesskabet og sammenholdet. Udover fællesskabet fremhæves også de internationale muligheder, som Lidl kan tilbyde som den største dagligvarekæde i Europa med butikker i 31 lande. For ifølge Hauke Daene er noget af det, som medarbejderne fremhæver om Lidl som arbejdsplads både det unikke sammenhold, men også udviklingsmulighederne nationalt og internationalt.
”Det er fedt, at vores medarbejdere også ser en stor værdi i, at vi er en international dagligvarekæde. For det betyder, at vi kan tilbyde et ambitiøst karriereudviklingsforløb både herhjemme og uden for Danmarks grænser. Det er første gang siden 2016, at vi får en ny stor employer branding-kampagne, så jeg glæder mig til at se, hvilken effekt det får – både for nuværende og nye kollegaer,” afslutter Hauke Daene, HR-direktør i Lidl.
Fakta
- Lidls nye employer branding-strategi hylder sammenholdet med taglinen: ”Sammen er vi verdensklasse” som støttes op af tre udsagn:
- Verdensklasse sammenhold
- Verdensklasse ambitioner
- Verdensklasse muligheder
- Kampagnen kan opleves online, på kædens karriereside, sociale medier, og mere end 350 busstoppesteder på tværs af landet.
- Man kan læse mere om Lidls employer branding her: https://karriere.lidl.dk/lidl-som-arbejdsplads
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Vigtig kundeinformation vedrørende 'Chef Select Kartoffelsalat, 1 kg' i to varianter 'Kartoffelsalat Creme fraiche' og 'Kartoffelsalat Yoghurt'20.11.2024 20:14:14 CET | Pressemeddelelse
Lidl tilbagekalder 'Chef Select Kartoffelsalat, 1 kg' i to varianter. 'Kartoffelsalat Creme fraiche' og 'Kartoffelsalat Yoghurt' på grund af risiko for metalstykker i produkterne.
Vigtig kundeinformation vedrørende allergen i Mochi is Vitasia15.11.2024 14:58:24 CET | Pressemeddelelse
Mochi is Lemon-Yuzu af mærket ”Vitasia”, 180 ml. med udløbsdato 29.12.2025 tilbagekaldes på grund af forkert smagsvariant i pakken.
State Drinks og Lidl Danmark går nu sammen og opfordrer til en aldersgrænse på 16 år i forbindelse med salg af energidrikke28.10.2024 05:30:00 CET | Pressemeddelelse
State Drinks går som den første danske producent af energidrikke aktivt ud og opfordrer til at indføre en aldersgrænse på salg af energidrikke til børn og unge under 16 år.
På en frisk oktobermorgen fejrede glade kunder åbningen af Lidl i Allerøds bymidte24.10.2024 12:33:10 CEST | Pressemeddelelse
Der var store smil, da butikschef, Oli Spendrup, klippede den røde snor og kunne byde kunder indenfor i sin spritnye butik. Det er Allerøds første Lidl-butik og byens første dagligvarebutik uden tobaks- og nikotinprodukter på hylderne.
Kunderne har talt i ny undersøgelse og slår fast: I Lidl får man mest ‘værdi for pengene’17.10.2024 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Flest rigtige priser på bonen, bedste kvalitet i produktkategorierne ‘brød’ og ‘frugt og grønt’ samt konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder. Dette er blot nogle af udtrækkene fra en ny brancheundersøgelse, som endnu en gang understreger, at Lidl markerer sig blandt danskernes foretrukne dagligvarekæde.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum