Dansk startup indtager Finland, Tyskland, Holland og UK på trods af udfordringer

Den danske tech-startup, Inspo, har fået så stor en kundebase i Danmark, at virksomheden nu kan udvide til markederne i Finland, Tyskland, UKog Holland– og har lanceret hjemmesider. I disse lande har Inspo domænet Inspos.
- Det er med stor begejstring, at vi nu kan meddele, at vi har lanceret fire nye domæner og hjemmesider til Finland, Tyskland, UK og Holland. Da vi etablerede Inspo for godt og vel fire år siden, har vi hele tiden haft et mål om at rykke Inspo ind i andre lande. Vi glæder os til den spændende og lærerige rejse, som venter os nu, og som vi har set frem til i lang tid efterhånden, siger Simon Nygård, CEO og co-founder i Inspo.
Udvidelsen kommer umiddelbart efter, at Inspo i sidste uge også lancerede et nyt svensk domæne og en svensk hjemmeside. Egentlig havde Inspo udskudt planerne om at indtage Finland, Tyskland, UK og Holland til senere på året, fordi hjemmesiderne ikke var på plads endnu, særligt på grund af problemer i backend-systemerne. Men det har udviklerne løst hurtigere end ventet.
- Mit hold af udviklere kunne ikke rigtig komme videre, men heldigvis har vi et stærkt hold, der er gearet til og kan løse det meste. Det er vi rigtig glade for, siger Hjalte Lund Skaarup, CTO og co- founder i Inspo.
Inspo blev grundlagt i 2018 af Simon Nygård, Thorvald Thorarsen og Hjalte Lund Skaarup, som er partners og driver virksomheden sammen i dag. Mod betaling tilbyder virksomheden hjælpemidler i form af blandt andet rapporter, noter og analyser, som gymnasieleverne kan downloade til inspiration. Inpos indhold består af tidligere elevers opgaver – som har fået høje karakterer – og af egenproduceret indhold af virksomhedens redaktion, som er kandidatstuderende. I Finland, Tyskland, UK samt Holland har gymnasieeleverne i skrivende stund adgang til sammenlagt 18.000 opgaver.
Har du behov for at vide mere? Så kontakt:
Kontakter
Lasse WraaeJournalist og PR-medarbejderInspo
Tlf:+45 3162 7944lasse@inspo.dkBilleder
Information om Bonzer
Inspo ønsker at, læring i gymnasiet skal være nemmere, sjovere & enklere. Vi ønsker at fjerne frustration ved at lære et nyt stof, samt genskabe glæden ved at lære. Vi gør os umage for at skabe en brugervenlig platform, så det er nemt for dig at finde, hvad du skal bruge, når du er medlem hos inspo. Det er simpelt og intuitivt at navigere rundt, så du lynhurtigt og friktionsfrit finder de hjælpemidler, du mangler lige nu.
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Danskerne dropper kirkebrylluppet: Knap to ud af tre par bliver nu borgerligt gift4.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny kortlægning fra Lavendla viser, at andelen af borgerlige vielser er steget markant de seneste små tyve år, og knap to ud af tre par vælger nu denne vielsesform. Samtidig er kirkelige vielser i tilbagegang og udgør under en tredjedel af de samlede vielser.
Se tallene: Så mange (eller få) konfirmeres i din kommune23.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny kortlægning fra Lavendla viser store forskelle i de danske kommuner, når det kommer til, hvor stor en andel af ungdomsårgangene der vælger at blive konfirmeret – samtidig med at konfirmationsprocenten generelt falder på landsplan.
Ny analyse sammenligner de 10 største internetudbydere i Danmark: Er din den hurtigste?5.5.2025 10:16:55 CEST | Pressemeddelelse
Hiper har i gennemsnit den højeste download-hastighed, mens AURA Fiber i gennemsnit har den laveste latency. Det viser en analyse af de 10 største internetudbydere i Danmark foretaget af Bredbånd.dk.
Ny kortlægning: Stor geografisk ulighed i levetid – Danskerne lever længere, men markant færre år uden sygdom2.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Selvom danskernes forventede, gennemsnitlige levealder stiger, afslører nye tal store geografiske forskelle på over fem år internt i Danmark. Samtidig lever danskerne markant færre sunde år end tidligere og halter efter nabolandene Sverige og Norge, viser ny kortlægning.
Skandinavisk søgeadfærd afslører markant skifte: Forbrugerne vælger lokalt i ny geopolitisk virkelighed8.4.2025 10:57:53 CEST | Pressemeddelelse
Nye tal fra årets første kvartal viser en bemærkelsesværdig tendens blandt forbrugere i Danmark, Norge og Sverige: en markant øget præference for nordiske produkter frem for amerikanske. Denne udvikling ser ud til at være tæt forbundet med den aktuelle geopolitiske situation, hvor både international usikkerhed og toldsatser fylder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum