Efter succes i hovedstaden: Lidl tester udfasning af tilbudsavisen i Aarhus og Odense
For godt 90.000 aarhusianske og odenseanske husstande vil det over en prøveperiode i begyndelsen af det nye år være slut med at modtage Lidls velkendte tilbudsavis i postkassen. Dagligvarekæden tester fra uge et til uge otte, om husstande i Aarhus og Odense også kan undvære den trykte tilbudsavis, ligesom københavnerne har gjort siden februar i år. Det drejer sig om 49.000 husstande i Aarhus og 46.000 husstande i Odense.
I begyndelsen af 2022 droppede Lidl permanent at udsende den fysiske tilbudsavis til flere end 162.000 husstande i København efter en succesfuld prøveperiode i efteråret 2021. Nu håber dagligvarekæden at kunne gentage succesen i Aarhus og Odense.
”Der er selvfølgelig mange overvejelser i spil, men vi ser, at flere og flere af vores kunder vælger den trykte tilbudsavis fra og tyer til digitale løsninger. Vi glæder os til at se effekten og resultatet af vores testperiode,” fortæller Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl, og han fortsætter:
“Afviklingen af vores trykte tilbudsaviser i København er gået bedre, end vi turde håbe på. Københavnerne har virkelig taget online-avisen til sig, og generelt ser vi, at flere aktivt fravælger reklamer i postkassen og i stedet bruger vores kunde-app Lidl Plus, hvor vi kan se en stigning af brugere efter udfasningen af de fysiske tilbudsaviser i København.”
Vil på sigt udfase tilbudsavisen i hele landet
I Aarhus Kommune og Odense Kommune er der sammenlagt omkring 270.000 husstande, hvoraf over 90.000 færre husstande vil modtage den trykte avis i begyndelsen af 2023. Det sparer naturligvis miljøet for en masse papir, men giver også mulighed for endnu skarpere tilbud, da tilbuddene løbende kan opdateres i online.
”Som en stor dagligvarekæde ser vi det også som vores ansvar at kigge ind i, hvordan vi forbruger ressourcer, og hvor vi kan minimere vores klimamæssige aftryk. Vores første skridt var at gøre tilbudsavisen 11 procent mindre og udfase den i København, og nu tester vi så, om det også kan lade sig gøre i storbyerne Aarhus og Odense. Al omstilling tager tid, og derfor er det en længere udfasning, indtil vi på sigt helt udfaser den fysiske avis,” siger Rasmus Pape.
Dagligvarekæden understreger, at kunderne selvfølgelig stadig kan forvente at få de bedste produkter i kædens butikker over hele landet – og til de bedste priser.
Faktaboks
- Lidl har afviklet distributionen af den trykte tilbudsavis i Aarhus og Odense i en prøveperiode fra uge et til otte. På ugentlig basis gælder det over 90.000 tilbudsaviser. Det drejer sig om 49.000 husstande i Aarhus og 46.000 husstande i Odense.
- Der vil fortsat være tilbudsaviser i butikkerne, ligesom kunder, der har bedt om at få tilbudsavisen via Permission+-ordningen, stadig vil få den omdelt.
- Dagligvarekæden har tidligere valgt at gøre den trykte udgave af tilbudsavisen 11 % mindre.
- Læs mere om Lidl Plus på lidl.dk/Lidl-Plus, eller download den via App Store og Google Play.
- I Lidl Plus-appen finder kunderne blandt andet skarpe kupon-tilbud, kvitteringer, tilbudsaviser, butiksoplysninger og medlemskort, og det hele samlet ét sted: på mobilen.
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
State Drinks og Lidl Danmark går nu sammen og opfordrer til en aldersgrænse på 16 år i forbindelse med salg af energidrikke28.10.2024 05:30:00 CET | Pressemeddelelse
State Drinks går som den første danske producent af energidrikke aktivt ud og opfordrer til at indføre en aldersgrænse på salg af energidrikke til børn og unge under 16 år.
På en frisk oktobermorgen fejrede glade kunder åbningen af Lidl i Allerøds bymidte24.10.2024 12:33:10 CEST | Pressemeddelelse
Der var store smil, da butikschef, Oli Spendrup, klippede den røde snor og kunne byde kunder indenfor i sin spritnye butik. Det er Allerøds første Lidl-butik og byens første dagligvarebutik uden tobaks- og nikotinprodukter på hylderne.
Kunderne har talt i ny undersøgelse og slår fast: I Lidl får man mest ‘værdi for pengene’17.10.2024 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Flest rigtige priser på bonen, bedste kvalitet i produktkategorierne ‘brød’ og ‘frugt og grønt’ samt konkurrencedygtige priser set i forhold til andre dagligvarekæder. Dette er blot nogle af udtrækkene fra en ny brancheundersøgelse, som endnu en gang understreger, at Lidl markerer sig blandt danskernes foretrukne dagligvarekæde.
Lidls nye hovedkontor opnår højeste grad af DGNB-certificering og særlig udmærkelse15.10.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Et fremtidssikret byggeri gennemsyret af bæredygtighedstiltag er en hjørnesten i Lidl Danmarks udvikling af sin ejendomsportefølje. Nu belønnes bestræbelserne med den fornemme DGNB Platin-certificering og en arkitektonisk Diamantudmærkelse for kædens hovedkontor i Aarhus.
Lidl Danmark: ”Differentieret moms vil forbedre danskernes sundhed”11.10.2024 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag den 10. oktober præsenterede Skatteministeriet en ny analyse af fordelene og ulemperne ved at nedsætte momsen på frugt og grønt. Hos Lidl Danmark støtter man op om en momsnedsættelse, da et forsøg i dagligvarekæden har vist, at det øger salget af frugt og grønt markant.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum