Dagrofa Foodservice melder sig under fanerne hos Netværk for Miljømærket indkøb
Som den første danske fødevaregrossist har Dagrofa Foodservice meldt sig ind i Netværk for Miljømærket indkøb, som Miljømærkning Danmark faciliterer. Miljømærkning Danmark er udpeget af Miljøministeriet til at varetage de officielle miljømærker, Svanemærket og EU-Blomsten, i Danmark.
Netværket består af store danske aktører, som har fokus på at øge efterspørgslen på miljømærkede varer og services – og det er en agenda, som er vigtig for Dagrofa Foodservice.
Zainab C. Ryttersgaard, CSR-projektleder i Dagrofa Foodservice, fortæller:
- Vi vil meget gerne bidrage til, at der bliver skabt øget synlighed om de miljø- og klimamæssige fordele ved at købe varer og services, som er certificeret med Svanemærket. Derfor har vi meldt os ind i netværket, der består af kompetente medlemmer, som har rig erfaring med at drive den her dagsorden fremad – både samfundsmæssigt og i deres respektive virksomheder.
Hun uddyber:
- Et af de centrale mål i vores CSR-strategi er, at vi gerne vil blive endnu skarpere til at fremhæve svanemærkede produkter overfor vores kunder i f.eks. hotel- og restaurationsbranchen. Derfor er det helt oplagt, at vi også kigger indad – og selv arbejder mere systematiseret med at købe ansvarligt ind i forhold til vores egen drift. I den sammenhæng er jeg sikker på, at vi gennem Netværk for Miljømærket indkøb vil få værdifuld viden og sparring.
Martin Fabiansen, direktør i Miljømærkning Danmark, er glad for at have fået Dagrofa Foodservice med ombord:
- Vi glæder os over at kunne byde Dagrofa Foodservice velkommen i netværket. Dagrofa Foodservice har allerede erfaring med at fremme ansvarligt forbrug gennem nogle af de produkter og løsninger, som de tilbyder deres kunder. De ved derfor, at det gør en forskel at stille krav til markedet. Som medlem af netværket viser Dagrofa Foodservice, at de er med at bidrage til den grønne omstilling, når de køber ind til driften – det er i god tråd med, at de også ønsker at inspirere deres kunder til at træffe mere ansvarlige valg.
Indmeldelsen af Dagrofa Foodservice i Netværk for Miljømærket indkøb blev officielt markeret ved netværkets 10-års jubilæumsarrangement den 9. november
Fakta om Netværk for Miljømærket indkøb:
- Netværk for Miljømærket indkøb er et netværk af private virksomheder, der ønsker fokus på ansvarlige indkøb, og som sætter handling bag ordene.
- Miljømærkning Danmark er udpeget af Miljøministeriet til at varetage de officielle miljømærker, Svanemærket og EU-Blomsten, i Danmark.
- Netværkets arbejde bidrager direkte til opfyldelse af FN’s verdensmål 12: Ansvarligt forbrug og produktion.
- Netværket kunne den 9. november 2022 fejre 10-års jubilæum.
- Disse virksomheder er medlemmer: IF Forsikring, Rambøll, Nykredit, Dansk Retursystem, Lyreco, ALLIANCE+, Arbejdernes Landsbank, Anders Andersens Rengøring, Tivoli, Coop, ISS, Ørsted, ATP, IDA, Roskilde Festival og Dagrofa Foodservice.
- Læs mere her: https://www.ecolabel.dk/da/indkoebere/indkoebernetvaerket
Fakta om Dagrofa Foodservice:
- Dagrofa Foodservice er en ledende totalleverandør til foodservicesektoren i Danmark og en del af Dagrofa-koncernen, der i sin CSR-strategi har ansvarligt forbrug som et af sine fokusområder.
- Vi er markedsleder inden for kantiner og hoteller, og vi leverer til mange forskellige kundesegmenter – fra den lokale café til Michelin-restauranter.
- Vi har 30 Cash&Carry-butikker over hele landet og specialistselskaberne Grambogård, HKI Ost og Grøn Fokus. Hovedsædet er på terminalen i Ishøj, og vi har også logistikterminaler i Middelfart, Aalborg og Thisted.
- Læs mere på www.dgfs.dk
Kontaktinformation:
- Henrik Johannsen, CSR-manager i Dagrofa: henrik.johannsen@dagrofa.dk / 72332217
- Lars Hall Bæk Farsøe, kommunikationschef i Dagrofa Foodservice: lar@dgfs.dk / 42332811
Nøgleord
Kontakter
Dagrofa Koncernkommunikation
Pressekontakt
presse@dagrofa.dk
72332323
Billeder
Information om Dagrofa ApS
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Dagrofa: Fokus på energibesparelser reducerer klimaaftryk med 14 %1.5.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofa har i 2023 i samarbejde med deres selvstændige købmænd og partnere reduceret sit klimaaftryk med 14 % og madspild med 13 % i forhold til 2021. Man har også øget andelen af genanvendt plast og etableret 13 nye borgerstøttede butikker som en del af CSR-strategien ”Vi hjælper globalt ved at styrke lokalt”.
Velkendte ansigter åbner SPAR Skejby i maj22.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
SPAR Skejby åbner den 2. maj, og den nye butik får velkendte ansigter ved roret. Butikken bliver SPAR nummer 137 i Danmark.
SPAR åbner i Søllerød inden sommer18.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med udgangen af maj får Søllerød et nyt supermarked. SPAR har sikret sig den historiske butiksbygning i Søllerød Park og efter en periode med indvendig ombygning og indretning, er butikken snart klar til at give borgerne i lokalområdet et nyt supermarked med fokus på kvalitet og lokal tilknytning.
Fødevaregrossisten Dagrofa Foodservice leverer for andet år i træk et positivt regnskab3.4.2024 08:45:00 CEST | Pressemeddelelse
En landets største totalleverandører til professionelle køkkener – Dagrofa Foodservice - kan for andet år i træk præsentere et positivt årsregnskab med et årsresultat på 40,6 mio. kroner. I løbet af 2023 har Dagrofa Foodservice bl.a. haft fokus på at optimere virksomhedens drifts- og logistikløsninger, tiltrække nye kunder gennem faglig inspiration og at mindske mængden af madspild. 2024 kommer til at handle om at styrke kundeoplevelsen og derigennem øge omsætningen.
Dagrofa skaber den bedste driftsindtjening i mere end 20 år21.3.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Dagrofa kom ud af 2023 med 426 mio. kr. i driftsindtjening (EBITDA), hvilket er det bedste resultat for fødevarekoncernen i mere end 20 år. Resultatet medvirker til et overskud efter skat på 89 mio. kr., hvilket er en fremgang på mere end 20 procent i forhold til året før. Fødevarekoncernen har fremgang i alle sine forretningsben, hvor særligt logistikforretningen trækker op.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum