Nu kan du købe vin fra MENY online: Vil levere de bedste kundeoplevelser indenfor online vin

Nu kan man købe vin fra MENY online på webshoppen MENY Vin - køb kvalitetsvine online. Det er naturligt for MENY at starte sin landsdækkende e-handel med vin, fordi det er et af supermarkedskædens stærkeste kategorier, både fagligt og i sortiment, med stort potentiale i e-handel, baseret på kundernes handlemønstre i MENY.
- Vi har valgt at starte med online handel af vin, fordi vi er stærke på netop den kategori i MENY, hvor 10 pct. af omsætningen kommer fra vin, og vores markedsandel på vin er større end vores totale markedsandel. Vi kan også se, det er et område, som kunderne går mere og mere op i, siger Jesper G. Bjerring, der er kommerciel direktør i MENY.
På MENY Vin vil kunderne kunne finde nøje udvalgte vine fra hele verden, og webshoppen skal til at starte med, have ca. 1000 varer oveni det eksisterende sortiment på 1000 varenumre, som supermarkederne har. Sortimentet skal videreudvikles til både at blive bredere og dybere, og som kunde vil man opleve, at der løbende vil være nye vine og tilbud at finde på webshoppen. Ikke mindst går MENY efter et varieret online univers, der skal give kunderne en inspirerende oplevelse, når de handler online. Det skal bl.a. ske i samarbejde med medarbejderne i de fysiske supermarkeder. På MENY Vin vil man f.eks. allerede nu kunne finde vine præsenteret af MENY-supermarkedernes uddannede sommeliers under navnet MENY Lauget.
Jesper G. Bjerring forklarer, at MENY også vil arbejde på at gøre den digitale kundeoplevelse mere lokal:
- Det kan f.eks. være ved at kunden møder sin lokale sommelier, når de logger ind på siden, eller de kan blive inspireret af MENY Vin på deres mobil eller en tablet i deres lokale MENY-supermarked, når de er ude og handle i deres lokale MENY-supermarked. Vi er i gang med at undersøge flere idéer, men intet er fast besluttet endnu, siger han.
På sigt vil MENY også arbejde på en sammenkobling af MENY Vin og opskrift-universet, så kunderne kan få anbefalinger og opskrift til en menu, der passer til en given vin – eller omvendt.
Målet er på sigt at skabe en større integration mellem fysisk og online for at løfte kundeoplevelsen på begge parametre. Det ser digital direktør i Dagrofa, Clarissa Eva Leon, gode muligheder for med MENY Vin:
- Vi er under udvikling på e-commerce, men vi arbejder strategisk på at blive bedre og bedre til den personlige kundeoplevelse – også digitalt. Vi vil gerne arbejde hen mod en større integration mellem den fysiske kundeoplevelse og den digitale for at personalisere kundeoplevelsen.
Netop for at sikre den bedste digitale kundeoplevelse, startede MENY i løbet af oktober en gennemgående test af e-handelsplatformen internt, som er afsluttet succesfuldt. Det betyder, at MENY Vin nu går i luften for kunder i hele landet.
Fakta:
- MENY Vin er MENYs første landsdækkende online e-handelsplatform, som kan findes på https://shop.meny.dk/
- MENY Vin vil tilbyde over 1000 nye vine, som ikke er i de fysiske supermarkeder – altså ca. 2.000 i alt.
- For nu kan man ikke afhente vine bestilt online i de fysiske MENY-supermarkeder.
- MENY er en supermarkedskæde, som har fokus på høj kvalitet, faglighed, et bredt sortiment og masser af inspiration. MENY-kæden råder over 113 butikker fordelt over hele Danmark.
- MENY er en del af Dagrofa, som også står bag dagligvarebutikkerne SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Nøgleord
Kontakter
Dagrofa Koncernkommunikation
Pressekontakt
presse@dagrofa.dk
72332323
Billeder

Information om Dagrofa ApS
Med over 500 dagligvarebutikker fordelt over hele Danmark er Dagrofa en af landets førende virksomheder på det danske fødevaremarked. Dagrofa står bag dagligvarebutikkerne MENY, SPAR, Min Købmand og Let-Køb og ejer også Dagrofa Logistik og Dagrofa Foodservice, som er ledende leverandør til restauranter, hoteller og kantiner.
Følg pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Dagrofa ApS
Hård kamp om de unge: Dagrofa tager nye skridt for at hente talenterne15.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Med mere end 112.000 fuldtidsansatte i detailhandlen, er der konstant brug for nye talenter. Årgangene bliver mindre og mange andre brancher kæmper om de samme unge. Derfor skruer Dagrofa op for jagten på talenter med en række tiltag.
Ny undersøgelse: MENY kåres som Danmarks stærkeste dagligvarebrand13.9.2025 07:30:04 CEST | Pressemeddelelse
Efter næsten et årti år med konstante forbedringer, indtager MENY nu førstepladsen, som danskernes stærkeste supermarkedsbrand. MENY skubber dermed Rema 1000 ned fra den trone, som kæden ellers har haft nærmest patent på 9 år i træk.
Skærbæks nye SPAR får lokale kræfter i front12.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Når dørene senere på året åbner til byens nye SPAR, bliver det med en købmand, der både kender byen og kunderne. Bag supermarkedet står et lokalsamfund med et imponerende sammenhold.
Rekordstor opbakning til inspirationsmessen ’Madscenen - for professionelle’11.9.2025 10:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 10. september var fødevareleverandøren Dagrofa Foodservice værter for inspirationsmessen ’Madscenen – for professionelle’ i TAP1 i København. Der var i år rekordstor opbakning til arrangementet med over 160 udstillere og 1.700 deltagere.
Dagrofa reagerer på efterspørgsel: Mere end 40 nye varer i eget brand10.9.2025 10:57:54 CEST | Pressemeddelelse
Dagrofa har stigende salg af kædernes egne mærker. Nu kan kunderne møde mere end 40 nye produkter i premium-mærket OMHU.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum