
International undersøgelse: Sådan køber vi bil

Det viser YouGovs seneste whitepaper – The road ahead of future car buying.
Pandemien har eskaleret den digitale transformation på tværs af sektorer, og inden for bilindustrien blev mange producenter og detailhandlere tvunget til at digitalisere næsten øjeblikkeligt for bedre at kunne betjene deres kunder og for at opretholde salget.
YouGovs rapport er baseret på mere end 19.000 interviews på tværs af 18 markeder verden over. Rapporten undersøger den globale bilkøbsadfærd. Hvordan købte vi vores nuværende bil, og forventer vi at fastholde denne metode, eller er vi åbne overfor de digitale salgskanaler?
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
79% af globale bilkøbere købte deres seneste bil fysisk; heraf købte 58% den hos en forhandler, mens 21% købte den hos en ejer. I Danmark er andelen af bilkøbere, der købte deres bil fysisk endnu højere (88%). 77% købte den personligt hos en forhandler, mens 11% købte den hos en ejer.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Ser vi på alder, er der en klar tendens til at de ældre forbrugere i højere grad benytter sig af de traditionelle salgskanaler, når de køber bil, mens de digitale salgskanaler i særlig grad har vundet indpas blandt de yngste forbrugere. Her har 33% af de 18-24-årige købt deres seneste bil online mod det globale gennemsnit på 17%.
Vil de globale bilkøbere holde fast i deres nuværende indkøbsadfærd?
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Rapporten viser også, at majoriteten (68%) af globale forbrugere, som planlægger at købe en bil i fremtiden, overvejer at gøre det fysisk hos en bilforhandler, og lidt over en tredjedel (34%) overvejer at købe fysisk privat. Der er dog en langt større andel, som også kunne overveje at købe online i fremtiden (57%). Hver femte (21%) ville eksempelvis også overveje at købe fra en onlinebilproducent, der tilbyder både fysiske og digitale købsmuligheder. Derudover vil 15% af de globale forbrugere købe online fra en bilforhandler som Carvana, Vroom eller Cazoo, og 13% fra en producent, der kun sælger biler online såsom Tesla eller Polestar.
Betydeligt færre danskere vil overveje de digitale købsmuligheder næste gang, de skal købe bil. 30% mod det globale gennemsnit på 57%.
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov Profiles samt en undersøgelse, som blev gennemført i juli 2022. Alt i alt gennemførte vi mere end 19.000 interview på tværs af 18 markeder med udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet.
Alle undersøgelser blev foretaget online, og i nogle markeder er internettets udbredelse begrænset, hvorfor man kun kan sige, at eksemplerne repræsenterer den del af befolkningen, der er online. Markeder hvor dette gælder er Kina, Hong Kong og Indonesien. For Indien og Mexico er data begrænset til at repræsentere den urbane del af befolkningen.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
Om YouGov
YouGov er et international research- og dataanalysevirksomhed. Vores mission er at levere en kontinuerlig strøm af nøjagtige data om forbrugeres holdning verden over.
Vores 20 millioner registrerede medlemmer udgør et stærkt engageret forbrugerpanel, der dagligt leverer tusindvis af datapunkter om deres meninger, holdninger og adfærd. Vi kombinerer denne kontinuerlige strøm af data med vores analyse-ekspertise for at opnå indsigter, som organisationer og virksomheder kan bruge til at opnå et bedre beslutningsgrundlag.
Med kontorer i Storbritannien, Nordamerika, Kontinentaleuropa, Norden, Mellemøsten, Indien og Stillehavsasien har YouGov et af verdens største markedsanalysenetværk.
For yderligere information besøg yougov.com.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.