SELECTED FEMME / HOMME ekspanderer i Nordeuropa

I det seneste år har SELECTED redefineret sit brand, sine produkter og sine salgskanaler. Og dermed er det BESTSELLER-ejede modebrand godt gearet til en større ekspansion, som skal drive vækst via retail i udvalgte nordeuropæiske lande.
Konkret går vækstplanerne ud på at åbne 30 nye SELECTED-butikker i løbet af de næste to år. Tyve af de tredive butikker kommer til at åbne i Skandinavien, mens de resterende ti butikker åbner i andre europæiske lande. Sideløbende vil SELECTED åbne op mod 100 nye shop-in-shops primært i Skandinavien samt Tyskland, Østrig, Schweiz og Benelux.
Ambitiøst, men realistisk
I spidsen for den ambitiøse ekspansionsplan står Brand Director Daniel Mayer, der satte gang i et større brand-eftersyn i 2021, hvor han overtog det overordnede ansvar for SELECTED.
”Det er en ambitiøs vækstplan. Men vi tror på den. Vi er sikre på, at der er markedspotentiale for et nordisk brand med et internationalt udsyn, som kan byde ind med noget anderledes. Vi vil prioritere markeder og partnere, som er et godt match til SELECTED, og så arbejde fokuseret på at opbygge en tilstedeværelse på de markeder,” siger Daniel Mayer.
Sideløbende med de planlagte butiksåbninger har SELECTED også sat gang i en opgradering, der skal løfte shopping-oplevelsen i de fysiske butikker og gøre det til et inspirerende sted for kunderne at handle.
”Vi kommer også til at introducere et helt nyt koncept i nye showrooms, fysiske butikker og shop-in-shops. Visuelt bliver vores lokationer opdateret ned i mindste detalje,” siger Daniel Mayer.
En moderne shopping-oplevelse
Det ny koncept bærer titlen Modern Traveller og er et unisex livsstilskoncept, som afspejler SELECTED’s nordiske rødder i alt fra interiør til arkitektur. Konceptet er skabt til at være holdbart. Det betyder, at alle elementer kan justeres med mindre opdateringer og uden spild, selv om sæsoner, kampagner og trends skifter. Materialerne er produceret i Danmark for at sikre høj kvalitet.
“Det nye indretningskoncept kombinerer vores visioner med kundernes behov. Designet er baseret på input fra hele SELECTED og reflekterer vores nordiske tilgang til kvalitet og lang produktlevetid, hvilket også er udgangspunktet for det tøj, vi skaber,” siger Ulrik Riisom, Concept and Store Opening Manager i SELECTED.
Ny flagship store i Aarhus
- Den 13. oktober 2022 åbner SELETED FEMME / HOMME’s nye flagship store i Ryesgade i Aarhus.
- Butikken har gennemgået en omfattende renovering og opdatering.
- Kunderne tilbydes nu en moderne shopping-oplevelse inspireret af SELECTED’s nordiske værdier.
Om SELECTED
SELECTED FEMME / HOMME er et internationalt modebrand baseret i Danmark. Siden grundlæggelsen i 1997 har SELECTED etableret en distinkt tilgang til tidløst tøj til mænd og kvinder inspireret af moderne tendenser. I dag beskæftiger SELECTED mere end 320 medarbejdere, driver 37 detailbutikker og sælges af 2400 forhandlere i 44 lande.
Kontakter
For press and corporate related matters, please contact the BESTSELLER Communication department
communications@bestseller.comBilleder
Information om Bestseller A/S
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
BESTSELLERs svar på tv-udsendelsen ’Bestseller på vrangen’17.9.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
I BESTSELLER er vi uenige i påstande, der hen over to episoder på TV 2 og TV 2 Play bliver fremsat om vores virksomhed, vores arbejdsmetoder og vores ambitioner. Vi tager skarpt afstand fra det billede, som udsendelsen på et delvist udokumenteret grundlag forsøger at tegne – og fra de journalistiske metoder, som er anvendt i programmets tilblivelse. Det er vores oplevelse, at udsendelsen er skabt med en ensidig intention, og derfor er beskrivelser, som præsenteres for seerne, tilsvarende unuancerede og mangelfulde. Vi har løbende og fyldestgørende orienteret TV 2’s redaktionelle ledelse om vores bekymring for udsendelsens indhold samt overtrædelser af ’TV 2’s etiske retningslinjer’.
ONLY lancerer målrettet t-shirt-program af genanvendt tekstil10.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Som endnu et led i at integrere tekstil-til-tekstil genanvendt polyester i sin leverandørkæde har et af BESTSELLERs største brands omdannet et program af basistoppe til genanvendt polyester fra tekstilaffald. De første styles er allerede i butikkerne.
Tysk teknologi får støtte fra BESTSELLER til at avancere genanvendelse af polyester20.8.2025 10:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Investeringen fra BESTSELLER følger en omfattende bevilling fra EU, som sikrer, at tyske matterr nu er et stort skridt nærmere deres kommende fabrik, der skal skalere genanvendelsesmulighederne for polyester. Det strategiske partnerskab med matterr sker som led i BESTSELLERs løbende investeringer i udviklingen af fremtidens materialer.
Erfaren finansprofil til BESTSELLER18.8.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Line Andrea Fandrup tiltræder som ny CFO i BESTSELLER. Hun kommer med solid erfaring fra bl.a. A.P. Møller-Mærsk, ROCKWOOL, Novozymes og senest NKT, hvor hun siden 2020 har været Group CFO. I BESTSELLER får Line Andrea Fandrup ansvaret for at styrke og udvikle modevirksomhedens finansielle fundament i en tid med store investeringer og ambitiøse vækstmål.
CFO-skifte i BESTSELLER efter otte år med vækst og forandring12.8.2025 16:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter otte år fratræder CFO Thomas Børglum Jensen sin stilling i BESTSELLER.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum