Julekalender: Nu kan du snart få fingre i den populære Tinka-nissehue

Inden længe står den på risengrød, julesnolder og hygge. December er også lig med familiejulekalender, og i år viser TV 2 ‘Tinka og Sjælens Spejl’. Her får seerne fornøjelsen af at følge Tinka og Lasse for tredje gang.
Salling Group, der blandt andet ejer BR, Bilka og føtex, er partner på årets Tinka-julekalender på TV 2. I år kan du købe den populære Tinka-nissehue, et samlealbum til de 48 unikke samlekort samt en masse merchandise - blandt andet nattøj, tøj, strømper, madkasse og sengetøj. Du kan købe det hele i Bilka, føtex og BR.
Foruden at give julelys i øjnene hos børnene, der kommer til at eje en Tinka-nissehue, skaber købet også glæde hos en række andre børn. Som noget nyt bliver der nemlig doneret penge til Julemærkehjemmene for hver solgt nissehue. Den koster 12 kroner, og heraf bliver de 2 kroner doneret til hjemmene.
“Salling Group ønsker at gøre en forskel for børnene på Julemærkehjemmene, og vi håber, at pengene kommer til at vække glæde. Det er helt i julens ånd at tænke på andre og give noget videre,” siger Henrik Schmidt, indkøbsdirektør for nonfood i Salling Group.
Masser af huer
Der er ingen fare for, at butikkerne løber tør for den populære nissehue.
“Vi har indkøbt rigtig, rigtig mange nissehuer, så børnene ikke skal gå forgæves efter Tinkas røde nissehue, som jo i tidligere år har vist sig at være yderst populær blandt børnene. Foruden nissehuen kan man også sikre sig en masse andet Tinka-merchandise, som er til salg i et begrænset omfang, siger Henrik Schmidt og fortsætter:
“Det er første gang, at der er så meget merchandise til en Tinka-julekalender. Børnene kommer til at få stor legeværdi ud af det, og oplevelsen af årets julekalender bliver meget større.”
FAKTA
- Salling Group er partner på julekalenderen på TV 2 frem til 2025
- Foruden nissehuen og et samlealbum til de unikke samlekort kan man købe pailletpude, sengetøj, madkasse, drikkedunk, krus, puslespil, strømper, bluser, nattøj, bukser, hyggesokker, natkjole, honninghjerter (kun i føtex og Bilka) og amuletten, som Tinka bærer i julekalenderen. Det hele kan købes i Bilka, føtex og BR. Samlealbum og nissehuer sælges også i Netto på Bornholm, Ærø og Samsø, hvor der også udleveres samlekort
- Administrerende direktør for Salling Group, Per Bank, overrækker checken med pengene fra salget af nissehuen til Julemærkehjemmene 21. december
- Resterende penge for salg af nissehuer efter overrækkelsen bliver efterfølgende overført til Julemærkehjemmene
- Nissehue, samlealbum og alt andet merchandise er til salg fra 1. november
- Man får en pakke med fire samlekort gratis, når man handler for 100 kroner i Bilka, føtex eller BR samt i Netto på Bornholm, Ærø og Samsø
- Tinka-nissehuen koster 12 kroner, hvoraf der doneres to kroner til Julemærkehjemmene i Danmark
Kontakter
Group CommunicationSalling Group
Tlf:8778 5002press@sallinggroup.comBilleder
Information om Salling Group
Med kæder som føtex, Bilka, Netto, Salling stormagasiner og BR arbejder vi i Salling Group for at gøre hverdagen bedre gennem gode indkøbsoplevelser, muligheder for job i hele landet og lettere vej til en ansvarlig livsstil. Knap 60.000 dedikerede kolleger i Tyskland, Polen og Danmark servicerer hver uge 10 millioner kunder.
Fordi vi er 100% ejet af Salling Fondene år, går en del af vores overskud tilbage til samfundet. Siden 2012 har Salling Fondene doneret mere end 1,9 mia. kroner til uddannelse, kultur, sport, socialt arbejde og andre gode formål.
Følg pressemeddelelser fra Salling Group
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Salling Group
Kan kunstig intelligens hjælpe os til at forebygge stroke?24.2.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Hver femte dansker rammes på et tidspunkt i livet af stroke, som er den hyppigste årsag til, at voksne får et handicap og den fjerde hyppigste dødsårsag i Danmark. Nu skal nyt forskningsprojekt fra Aalborg Universitet i et samarbejde med både erhvervsliv og det frivillige Danmark undersøge, om kunstig intelligens kan styrke forebyggelsen på området.
tjæpt rykker ind, hvor Express siger farvel17.2.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
Efter godt et år med Express på Blegdamsvej i København raffineres konceptet, som fra april vil ændre navn og blive kendt som tjæpt. Den karakteristiske lyserøde farve forbliver, men butikken får en markant opgradering med større udvalg af convenience og et fokus på at gøre indkøbet endnu nemmere end sin forgænger.
Netto, Bilka og føtex klar præsenterer nyt og innovativt kødprodukt med flere fordele10.1.2025 08:40:00 CET | Pressemeddelelse
Et alternativ til det velkendte og populære hakkede oksekød er fra næste uge at finde i Salling Groups butikker. En smagfuld fusion af hakket oksekød og kyllingekød er resultatet af grundig produktinnovation, som tilsammen giver et produkt, der fås for første gang i Danmark fra uge tre.
Donation fra Salling Groups kunder: Julemærkehjemmene modtager over en million kroner for Tinka-nissehuer20.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden november har kunderne kunne købe Tinka-nissehuer i Bilka, BR og føtex. Huerne har i år været så populære, at Salling Group har overrakt en check på 1.250.000 kroner på vegne af kunderne til Julemærkehjemmene.
føtex og Bilka indgår historisk partnerskab med Tjele Gods: Vil sætte ekstra skub i økologien13.12.2024 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
Økologiske varer fra Tjele Gods kommer fremover til at pryde hylderne i alle føtex og Bilka butikker. Tjele Gods er ved at skabe Danmarks førende økologiske landbrug, og samarbejdet passer derfor perfekt til føtex og Bilkas ambitioner om at udvide det økologiske varesortiment
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum