Lidl Danmark

Lidl lytter til medarbejderne: 500 inputs skal bruges til ny employer branding-kampagne for discountkæmpen

Del
Der blev givet og delt uvurderlige inputs fra flere hundrede kolleger, da Lidls seks direktører var på en tredages landsdækkende Road Tour. Den inspiration bliver nu brugt i en stor employer branding-kampagne, som lanceres til februar.
Mange medarbejdere mødte op, da Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl, (tv.) var på besøg i flere af kædens butikker, og sådan var billedet over hele landet. I flere butikker mødte medarbejdere endda glædeligt op, selvom de havde fri eller ferie.
Mange medarbejdere mødte op, da Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl, (tv.) var på besøg i flere af kædens butikker, og sådan var billedet over hele landet. I flere butikker mødte medarbejdere endda glædeligt op, selvom de havde fri eller ferie.

‘Et stærkt koncept’, ‘udviklingsmuligheder’, ‘vi griner sammen’, ‘respekt for den enkelte medarbejder’ og ‘masser af humor’. 

Det er blot et lillebitte udpluk af brugbare pointer og inputs, som Lidls medarbejdere i koncernens 138 butikker og to lagere gav til kædens seks direktører, der i september var på en landsdækkende Road Tour over tre dage.  

Og direktionen fik, hvad de kom efter og mere til. For velvidende om, at ledelse på afstand og gennem en periode med udefrakommende udfordringerkan være en opgave af de helt store, såerdirektørerne mere end blæst bagover af god energi, highfives og ikke mindst konstruktivedialoger og tilbagemeldinger, fortæller adm. direktør, Jens Stratmann:  

“Ledelse på afstand er en svær disciplin, og vi er meget bevidste om, at det nogle gange især i større koncerner kanblive lidt distanceret, og man risikerer at miste resonansen og gehøret for, hvad der foregår. Det vil vi i Lidl gerne undgå, og det er en af årsagerne til dette Road Tour-initiativ. Vi ville gerne se vores dygtige butiks- og lagerpersonale i øjnene og sige tak for deres store indsats under først en corona-pandemi, så en Suez-krise og sidst store ændringer i samfundet og verden, og det lykkedes vi med.”  

Medarbejdere har fået en kvart million i samlet rabat – som tak 

På sin tur rundt i Danmark havde hver direktør et Road Tour-kit med sig. Det bestod blandt andet af et Polaroid-kamera og en teamlidl-plakat, som butikspersonale og de pågældende direktør i samarbejde skulle udfylde og hænge i butikken med et tilhørende fællesbillede. Derudover – som tak for deres store indsats – fulgte en medarbejderrabat på 20 %, som blev benyttet i stor stil over de fire dage, den forløb.  

“Det er meget glædeligt, at vi kan se, at medarbejderrabatten er blevet brugt i samtlige butikker. Faktisk kan vi se, at alle vores gode medarbejdere på lagerne, i butikkerne og på hovedkontoret har fået over en kvart million i rabat over fire dage,” fortæller Jens Stratmann.  

Mai-Britt Stengaard, der er butikschef i Lidls butik på Holbækvej i Roskilde, havde besøg af Jens Stratmann, og hun har kun fået positive tilbagemeldinger fra sine medarbejdere - både omkring besøg og den efterfølgende medarbejderrabat:  

“Det er en stor håndsrækning i en for mange økonomisk trængt tid, hvor priserne kun går en vej, nemlig opad. Medarbejderrabatten på hele 20 % blev brugt meget flittigt, og så gav det også en ekstra dimension, at det var Jens (Stratmann, red.), der kom og gav os den. Mange synes, at det var rigtig rart at få sat ansigt på ham, stille spørgsmål og have en dialog,” fortæller Mai-Britt Stengaard, butikschef i Lidls butik på Holbækvej i Roskilde.  

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Mange medarbejdere mødte op, da Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl, (tv.) var på besøg i flere af kædens butikker, og sådan var billedet over hele landet. I flere butikker mødte medarbejdere endda glædeligt op, selvom de havde fri eller ferie.
Mange medarbejdere mødte op, da Jens Stratmann, adm. direktør i Lidl, (tv.) var på besøg i flere af kædens butikker, og sådan var billedet over hele landet. I flere butikker mødte medarbejdere endda glædeligt op, selvom de havde fri eller ferie.
Download

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Carl Blochs Gade 89
8000 Aarhus C

7635 0000http://www.lidl.dk

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker.Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning. 

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse

Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.

Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.

Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye