
42% mener ikke online pengespil burde være lovligt

Det viser YouGovs seneste rapport: ’Global Gambling 2022: The consumer view in the gambling debate YouGovs gambling rapport er baseret på mere end 18.000 interview på tværs af 18 markeder verden over.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Næsten halvdelen af befolkningen i de adspurgte lande mener ikke, at onlinespil om penge burde være tilladt. Flest deler denne opfattelse i Spanien, Indien og Kina og færrest i Polen, USA og Frankrig. Modstanden mod onlinespil om penge synes således ikke at hænge sammen med om og hvornår gambling markedet blev reguleret i landet. I Spanien, hvor flest mener at online pengespil ikke burde være tilladt, har onlinespil i alle dens former været lovligt siden 2011, og branchen har på samme måde oplevet successive år med vækst i Spanien.
I Danmark er 42% enige i, at online gambling ikke burde være lovligt. Særligt kvinder (50%) deler denne opfattelse og befolkningen over 55+ år (51%).
Modstanden mod onlinespil hænger sammen med branchens image og en lav tillid til spiludbyderne.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Særligt i Storbritannien hvor debatten omkring brugen af reklamer inden for gambling har kørt på regeringsplan, er tilliden til de store spiludbydere lav. 64% er uenige i udsagnet ”Jeg stoler på, at de store, regulerede spillevirksomheder, hvor jeg bor, opfører sig ansvarligt og handler retfærdigt”. I Danmark er tilliden noget højere, men der er stadig markant flere, der er uenige i udsagnet (45%) end enige (26%). Der er også en mindre del af befolkningen i Danmark (20%), som mener, at spillelovgivningen på rimeligvis balancerer muligheden for at spille og det at forhindre overdrevet spil, mens hver tredje (33%) er uenige i dette.
Liberaliseringen af pengespil har i de fleste markeder også ført til voldsom stigning i reklamer for onlinespil og sportsbetting, hvilket i Storbritannien har medført debat og kan være med til at forklare modstanden mod onlinespil.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Næsten 3 ud af 5 (58%) mener, at der er for mange reklamer og sponsorater for sportsbetting. Flest i Australien, Spanien og Storbritannien og færrest i Polen. I Danmark deler 65% denne opfattelse.
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov Global Gambling Profiles, YouGov Profiles samt en undersøgelse, som blev gennemført i maj 2022. Alt i alt gennemførte vi mere end 18.000 interview på tværs af 18 markeder med udvalgte personer i alderen 18+ år fra YouGov panelet.
Alle undersøgelser blev foretaget online, og i nogle markeder er internettets udbredelse begrænset, hvorfor man kun kan sige, at eksemplerne repræsenterer den del af befolkningen, der er online. Markeder hvor dette gælder er Kina, Hong Kong og Indonesien. For Indien og Mexico er data begrænset til at repræsentere den urbane del af befolkningen.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
Om YouGov
YouGov er et international research- og dataanalysevirksomhed. Vores mission er at levere en kontinuerlig strøm af nøjagtige data om forbrugeres holdning verden over.
Vores 20 millioner registrerede medlemmer udgør et stærkt engageret forbrugerpanel, der dagligt leverer tusindvis af datapunkter om deres meninger, holdninger og adfærd. Vi kombinerer denne kontinuerlige strøm af data med vores analyse-ekspertise for at opnå indsigter, som organisationer og virksomheder kan bruge til at opnå et bedre beslutningsgrundlag.
Med kontorer i Storbritannien, Nordamerika, Kontinentaleuropa, Norden, Mellemøsten, Indien og Stillehavsasien har YouGov et af verdens største markedsanalysenetværk.
For yderligere information besøg yougov.com.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.