TUI er kåret som det mest bæredygtige varemærke i rejse- og turismebranchen i Danmark

I dette års udgave af Sustainable Brand Index, der undersøger, hvilke varemærker danske forbrugere ser som de mest bæredygtige, anses TUI for at være det mest bæredygtige i kategorien ”Rejser og Turisme”.
TUI har på trods af svære vilkår i branchen de sidste par år ufortrødent fortsat sit arbejde med bæredygtighed – blandt andet gennem TUI Care Foundations mange projekter og lanceringen af The Rhodes Co-Lab i samarbejde med den græske regering og den sydægæiske region.
”Vi er utrolig glade for denne kåring og vil gerne takke danskerne for at vælge os som det meste bæredygtige varemærke inden for vores industri. Bæredygtighed er kernen i alt, hvad vi gør. Det er ikke bare vigtigt for vores kunder, men også for de destinationer, vi rejser til. Vi vil fortsætte med at drive udviklingen for hele vores branche,” siger Jessica Enbacka, administrerende direktør for TUI Nordic.
”Det er fantastisk at være med til at drive TUI’s bæredygtighedsindsats, og at vi som brancheledere sammen med alle vores partnere har mulighed for at gøre en forskel. Det er meget glædeligt, at vores indsats bliver set og hørt i Danmark,” siger Charlotte WWiebe, bæredygtighedsdirektør for TUI Group.
Det er tredje gang på fire år, at TUI vinder industriprisen.

Nøgleord
Kontakter
Mikkel Hansen
Pressekontakt
mikkel.hansen@tui.dk
+45 33 47 90 75
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkBilleder
Information om TUI Danmark A/S
TUI er verdens førende rejsekoncern og opererer sine hoteller, krydstogtskibe, flyselskaber og udflugter verden over. TUI-aktien er børsnoteret på London Stock Exchange og det regulerede uofficielle marked i Tyskland. I regnskabsåret 2019 havde TUI-koncernen omkring 70.000 medarbejdere, 28 millioner kunder og en registreret omsætning på 19 mia. euro. Hele værdikæden for turisme er under ét tag og tæller, foruden online marketing platforme på tværs af Europa, 400 TUI-ejede hoteller, 15 krydstogtskibe og fem flyselskaber med mere end 100 fly. TUI-brandet har eksisteret i Danmark siden 2016 og hører under koncernens nordiske afdeling. TUI har sit danske kontor i København.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Fem græske destinationer for madelskere24.4.2025 10:26:11 CEST | Pressemeddelelse
Rejseselskabet TUI fremhæver fem kulinariske oplevelser, der giver en dybere indsigt i landets madtraditioner.
TUI udvider sin portefølje med luksushoteller fra populær tv-serie3.4.2025 14:47:42 CEST | Pressemeddelelse
TUI har tilføjet to af de eksklusive hoteller fra serien til deres portefølje: Anantara Mai Khao Phuket Villas i Phuket og Mandarin Oriental i Bangkok.
Flest danskere genbesøger disse destinationer24.3.2025 09:24:17 CET | Pressemeddelelse
Nogle foretrækker nyt og andre foretrækker det velkendte. Disse tre sommerdestinationer har fleste tilbagevendende gæster.
Danskerne sparer op til denne destination21.3.2025 11:34:38 CET | Pressemeddelelse
Data viser stigning i rejseopsparing på 33 procent. Specielt én destination er øverst på ønskelisten og slår Paris af pinden som sidste års mest populære destination at spare op til.
Stor interesse for påskerejser: Specielt storbyferie hitter20.3.2025 09:19:02 CET | Pressemeddelelse
Rejseselskabet TUI har solgt 63 procent flere påskerejser sammenlignet med sidste år. Europæiske storbyer er specielt i høj kurs.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum