Mest populære hotelkoncept opdateres med bæredygtighed og oplevelser i fokus

Kravene fra nutidens moderne rejsende er i fokus, når Blue Star-hotellerne opdateres og flere nye hoteller åbner. Målet er, at samtlige hoteller skal være bæredygtighedscertificerede i 2022, i dag er tallet 80 procent. Energiforbruget fra hotelbesøget klimakompenseres og lige nu er et initiativ i gang om at accelerere udfasningen af engangsplastikartikler. Det nye Blue Star er designet til at skabe oplevelser sammen, uanset om det er med fokus på traditionelle aktiviteter, bidrag til lokalsamfund eller indsatsen for det lokale natur- og dyreliv. Alt bookes i TUI-appen.
”Fælles for størstedelen af vores rejsende er, at de vil nyde og opleve sammen med personer, de synes om. Derfor kommer Blue Star fortsat til at skærpe forudsætningerne for det. Men i tråd med opdateringen ville vi også gerne fokusere på bæredygtighed og oplevelser. Dem som vil, kan nu på forskellige måder bidrage til lokalsamfundet, tage på vandretur eller hjælpe til på stranden, når skildpaddeunger udklækkes,” siger Patrick Törn, salgschef hos TUI.
Lokalproduceret mad med vegetariske alternativer
I undersøgelser svarer danske rejsende, at madoplevelsen er blandt det vigtigste på ferien. Det er samtidig et område, hvor der findes gode muligheder for at mindske klimapåvirkningen og samtidig støtte lokale producenter og lokal kultur. På Blue Star arbejder man blandt andet med at mindske madspild. Ud over det arbejdes der på at gøre det vegetariske alternativ endnu bedre.
”Maden er en central del af rejseoplevelsen. På vores Blue Star-hoteller skal maden være god, afspejle den lokale kultur og være klimabevidst. At mindske madspild er et eksempel på noget, vi arbejder for. Desuden vil vi arbejde med lokale producenter og altid tilbyde vores kunder gode vegetariske alternativer. Oplevelse og bæredygtighed går hånd i hånd,” fortsætter Patrick Törn.
Nøgleord
Kontakter
Mikkel Hansen
Pressekontakt
mikkel.hansen@tui.dk
+45 33 47 90 75
Mikkel HansenKommunikationschefTUI Danmark
Tlf:+45 33 47 90 75mikkel.hansen@tui.dkBilleder
Information om TUI Danmark A/S
TUI Nordic er den største aktør på det nordiske rejsemarked. Koncernen tilbyder pakkerejser, fly og krydstogt og blev etableret i Danmark i 1967. TUI Nordic består af TUI i Danmark, Sverige, Norge og Finland, samt Nazar og flyselskabet TUI fly Nordic. Koncernen ændrede navn til TUI i 2016 og har siden år 2000 været en del af TUI Group, verdens førende rejsekoncern, som opererer på mere end 180 destinationer verden over. TUI Group har base i Tyskland og er børsnoteret på FTSE 100 og tyske MDAX. TUI Group har 70.000 ansatte i mer end 100 lande og tilbyder sine over 21 millioner kunder en heldækkende service fra booking til hjemkomst. TUI dækker med sin virksomhed hele den turistiske værdikæde, hvilket indbefatter ledende rejsearrangører, 1.600 rejsebyer i Europa, fem europæiske flyselskaber med mere end 130 kort- og langdistancefly og mere end 380 TUI-ejede hoteller, herunder premium brands som RIU og Robinson. Med 17 krydstogtskibe som MS Europa, luksusskibet MS Europa 2, TUI Cruises’ Mein Schiff-flåden og fartøj under varemærket Marella Cruises i Storbritannien, er TUI også en velpositioneret koncern på det hastigt voksende krydstogstogtsmarked. Globalt ansvar for bæredygtig økonomi, økologi og socialt ansvar er grundlæggende for forretningen. TUI Nordic var det første af de større rejseselskaber i Norden til at klimakompensere for egne fly og hoteller tilbage i maj 2019. Som den eneste rejsekoncern i verden er TUI medlem af FN’s Global Compact.
Følg pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra TUI Danmark A/S
Eksotiske rejser hitter blandt danskerne denne vinter1.9.2025 11:47:04 CEST | Pressemeddelelse
Vietnam topper listen – også Caribien og Det Indiske Ocean er i vækst.
TikTok-rejser: Fem europæiske destinationer, der har taget over i vores feed26.8.2025 12:32:18 CEST | Pressemeddelelse
Rejsebureauet TUI har taget et nærmere kig på nogle af de europæiske destinationer, der er gået viralt.
Race-cation hitter: TUI Palma Marathon Mallorca 2025 er udsolgt21.8.2025 09:48:49 CEST | Pressemeddelelse
Over 8.500 løbere, rekordmange kvindelige deltagere og Gen Z nu som den største gruppe.
Her rejser danskerne hen i efterårsferien21.8.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
TUI har sammensat en top-10 over danskernes foretrukne rejsemål dette efterår.
Efterårsferien starter i Hamborg for rekordmange danskere20.8.2025 15:46:30 CEST | Pressemeddelelse
TUI har fordoblet salget af rejser fra Hamborg Lufthavn i efterårsferien sammenlignet med sidste år.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum