Education Esbjerg

Presseinvitation: Lancering af Danmarks nye og innovative uddannelsesprojekt i Esbjerg

Mange unge studerende oplever ensomhed, stress og mistrivsel på deres videregående uddannelse. Et nyt uddannelsesprojekt i Esbjerg vil tage hånd om problemstillingen og introducerer derfor en helt ny måde at tænke uddannelse på – beliggende i smukke rammer på havnen tegnet af Bjarke Ingels.

23. august fra klokken 11 til 13 præsenterer Education Esbjerg et nyt, banebrydende uddannelsesprojekt, der med sit unikke fokus på trivsel, virksomhedssamarbejde og digitalisering vil etablere et studiefyrtårn med nationalt og internationalt potentiale. Visionen er at skabe fremtidens rammer for uddannelse, hvor kernen er et stærkt parløb mellem de unge, uddannelserne og erhvervslivet samt en række initiativer, der skal styrke de unges trivsel.

Program:

Lanceringen finder sted hos Kirk Larsen & Ascanius, Esbjerg Brygge 28, 6700 Esbjerg

Klokken 11

Præsentation af uddannelsesprojektet for 80 inviterede gæster. Blandt talerne ved præsentationen er bl.a. Bjarke Ingels og uddannelses- og forskningsminister Jesper Petersen (S).

Pressen er velkommen til at overvære og tage billeder fra præsentationen. Det vil også være muligt for pressen at udforske et experience room, der sætter fokus på nogle af de nye tiltag.

Klokken 12

Pressemøde om uddannelsesprojektet. Ved pressemødet deltager:

• Peter Kirk Larsen, bestyrelsesmedlem i Education Esbjerg
  • Bjarke Ingels, stifter og kreativ direktør i Bjarke Ingels Group
  • Morten Albæk, filosof og founder af Voluntas
  • Stephanie Lose, regionrådsformand i Region Syddanmark (V)
  • Jesper Frost Rasmussen, borgmester i Esbjerg (V)
  • Ole Skøtt, dekan på Syddansk Universitet
  • Mogens Rysholt, dekan på Aalborg Universitet

Panelet og en række studerende står til rådighed for pressen efter præsentationen.

Tilmelding:

Journalister og fotografer, der ønsker at deltage, skal sende nedenstående oplysninger til ch@educationesbjerg.com inden mandag 22. august kl. 14.

• Navn
  • Medie
  • Mail-adresse og telefonnummer
  • Angivelse af, om man deltager i fremlæggelsen af projektet forud for pressemødet.

Kontakter

Pressen kan få yderligere information om lanceringen hos kommunikations- og presseansvarlig Camilla Hansen på telefon 42 67 00 38 eller ch@educationesbjerg.com

Information om Education Esbjerg

Education Esbjerg
Torskekaj 1
6700 Esbjerg

Education Esbjerg er det vigtige bindeled mellem studerende, uddannelser, virksomheder og kommune.
Vi igangsætter og understøtter initiativer, der i bred forstand kan gøre Esbjerg til en mere attraktiv by at bo, uddanne sig og leve i.

Følg pressemeddelelser fra Education Esbjerg

Flere pressemeddelelser fra Education Esbjerg

Jubel i Esbjerg over nye uddannelser17.1.2023 09:44:33 CET | Pressemeddelelse

Uddannelses- og Forskningsminister Christina Egelund (M) har godkendt tre nye uddannelser, som skal ligge i Esbjerg med det formål at sikre fremdrift for bl.a. den grønne omstilling og SKATs fremtid. De godkendte uddannelser er diplomingeniøruddannelsen i bæredygtig energiteknik, der udbydes gennem Aalborg Universitet, kandidatuddannelsen i idræt og sundhed, der udbydes gennem Syddansk Universitet, samt professionsbacheloren i skat, der udbydes på UC SYD.