Danske iværksættere står bag banebrydende lysterapi for heste og selv dyrlægen måtte bøje sig: “Det virker!”

Cavaleros founder Lars Kejser (48) og chefdesigner Mette Ringkjøbing (45) har endnu engang taget ridesportsverden med storm - denne gang med deres lysterapi brand, Wave Red Light Therapy, til heste.
Eva Götzsche, som driver stutteriet Straight Horse og har startet dressur til og med Prix St. George, har haft stor succes med denne lysterapi.
“For mit vedkommende har Wave Red Light Therapy givet en hurtigere opheling af en seneskade hos min hest”, fortæller Eva Gøtzsche, “Jeg fik at vide, at seneskaden ville tage i hvert fald 6 måneder at hele, men efter tre måneder var den helt ophelet. Der måtte min dyrlæge bøje sig og sige, at det virker, selvom hun i starten ikke troede på det”.
Også galoptræner Rikke Rohbach Bonde, som blandt andet har medvirket i TV2 dokumentaren ‘Højt til Hest’, har haft gode oplevelser med Wave Red Light Therapy.
“Jeg bruger deres lysterapi hver dag - primært til skadede eller udfordrede heste. Særligt på områder hvor vi også får lavet behandlinger af en dyrlæge, så vi kan holde behandlingen ved lige selv”, fortæller Rikke Rohbach Bonde.
Wave RLT lysterapien fremskynder helingsprocessen ved at øge transporten af ilt og næringsstoffer til det udsatte område. Samtidig stimulerer det produktionen af kollagen, som er et vigtigt protein i kroppen, der hjælper til at erstatte og reparere beskadiget væv og celler. Lysterapi fungerer særligt godt til forstuvninger, fibersprængninger og mod psoriasis.
Stor fleksibilitet
Lysterapi foregår typisk via store stationære lamper, men som Mette Ringkjøbing selv påpeger, er det svært at få et dyr til at forholde sig stille længe nok til, at lysterapien kan nå at virke. Det er blandt andet dette, der har ledt hende og founder Lars Kejser til at skabe deres innovative og fleksible system.
I tæt samarbejde med deres producent og ingeniører, har founder Lars Kejser og chefdesigner Mette Ringkjøbing bevæget sig væk fra de stationære lamper og i stedet udviklet en serie af pads, der kan sættes direkte på hesten. Padsene kommer i forskellige størrelser og kan fås til eksempelvis ryggen, halsen, benene og hovene. Padsene har stropper, så de let kan sættes på hesten, så ejerne får frie hænder til at lave andre ting imens.
“Der er stort set ikke et sted, hvor du ikke kan anvende vores Wave RLT produkter”, fortæller Mette Ringkjøbing, “Du kan bukke produktet i alle retninger, hvilket gør, at du nemt kan sætte det fast på hesten”.
Bruger den nyeste teknologi
For at finde frem til dette innovative system, har founder Lars Kejser og chefdesigner Mette Ringkjøbing måttet igennem en lang rejse med mange tests og optimeringer.
“Den lysterapi vi har i dag ser slet ikke ud som nogle af de første prøver. Produktet har skiftet udseende undervejs og er blevet bedre og optimeret”, fortæller Mette Ringkjøbing, “Så vi er fuldkommen med på beatet hele tiden, for at kunne give kunderne det bedste produkt”.
Wave Red Light Therapy’s pads kører på batterier, der kan holde i op til 6-7 timer per ladning. Chefdesigner Mette Ringkjøbing vidste, at det ville give brugerne større fleksibilitet, hvis de ikke var afhængige af, at padsene skulle tilsluttes en stikkontakt.
Let og brugervenligt system
Modsat eksempelvis laserterapi som skal administreres af en dyrlæge, så kan denne type lysterapi anvendes af enhver. Dette giver hesteejere muligheden for selv at kunne behandle deres dyr mod eksempelvis seneskader og sår.
“Deres heste er jo deres kæreste eje”, udtaler founder Lars kejser, hvortil Mette Ringkjøbing tilføjer: “Så hvis de selv kan gøre noget for deres dyr, så betyder det rigtig meget. Samtidig mærker man også en effekt, hvis man prøver lysterapien på sig selv”.
Eksempelvis har Galoptræner Rikke Rohbach Bonde ikke kun haft gode oplevelser ved at bruge Wave Red Light Therapy på sine heste, men også på sig selv.
“Jeg bruger også Wave Red Light Therapy på mig selv, og jeg kan sagtens mærke, at det virker. Jeg bruger det særligt på lænden og nakken. Hvis man skulle have været så uheldig at være faldet af en hest eller lignende, så bruger jeg det også der”, fortæller Rikke Rohbach Bonde.
På baggrund af deres store succes med lysterapi til heste, har Cavaleros derfor også udviklet Wave RLT Pen 2.0, som også er lysterapi beregnet til både dyr og mennesker. Denne lysterapi trænger dybt ind i vævet, og er beregnet til akutte eller kroniske lidelser.
Nøgleord
Kontakter
CavalerosCavaleros
Tlf:+45 6073 7722customercare@cavaleros.dkcavaleros.dkBilleder
Information om Bonzer
Om Cavaleros
Cavaleros er en dansk iværksættervirksomhed fra 2017. Virksomheden er stiftet af Lars Kejser, som driver virksomheden sammen med chefdesigner Mette Ringkjøbing. De forhandler udstyr og tøj til ridning og er blandt andet kendte for deres ergonomiske ridebukser med lændestøtte såvel som deres Wave Red Light Therapy lysterapi til heste. Cavaleros har 16 forhandlere i Danmark og forhandler også i udlandet - blandt andet i Storbritannien, Norge og Tyrkiet.
Følg pressemeddelelser fra Bonzer
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bonzer
Skandinavisk søgeadfærd afslører markant skifte: Forbrugerne vælger lokalt i ny geopolitisk virkelighed8.4.2025 10:57:53 CEST | Pressemeddelelse
Nye tal fra årets første kvartal viser en bemærkelsesværdig tendens blandt forbrugere i Danmark, Norge og Sverige: en markant øget præference for nordiske produkter frem for amerikanske. Denne udvikling ser ud til at være tæt forbundet med den aktuelle geopolitiske situation, hvor både international usikkerhed og toldsatser fylder.
Disse kommuner i Danmark har de højeste skilsmisserater24.3.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Der er stor forskel på skilsmisseraten i de danske kommuner, viser en ny kortlægning fra Lavendla. Især i Syd- og Vestsjælland er skilsmisserne hyppige, mens vestjyderne er særligt gode til at holde sammen. Tallene viser også, at det særligt er i ægteskabets tidlige stadie, at skilsmisserne er flest.
Bonzer and PL & Partners Enter Strategic Partnership: Specialized Expertise with Full-Service Benefits17.3.2025 09:44:04 CET | Pressemeddelelse
Copenhagen, March 2025: Bonzer and PL & Partners are launching a strategic partnership that effectively solves a classic challenge for businesses: the choice between specialized agencies that work in isolation or full-service agencies with broad, but not always deep, expertise. With this collaboration, the two agencies are combining their specialized skills in SEO and performance marketing with a holistic approach, offering clients the best of both worlds. The agencies will continue to operate in their core areas, but will work together as a unified, integrated team around the client. A key benefit of the alliance is that clients will now only need to deal with one coordinated point of contact. Through joint status meetings and direct communication on platforms like Slack, overhead is minimized, ensuring a more efficient workflow. Clients will no longer face the frustration of juggling multiple specialized agencies, while also avoiding the typical compromise with full-service agencies
Bonzer og PL & Partners indgår strategisk samarbejde: Specialiseret ekspertise med fullservice-fordele17.3.2025 09:34:30 CET | Pressemeddelelse
København, marts 2025: Bonzer og PL & Partners lancerer et strategisk samarbejde, der effektivt løser en klassisk udfordring for virksomheder: valget mellem specialiserede bureauer, der arbejder isoleret, eller full-service-bureauer med bred, men ikke altid dyb, ekspertise. Med samarbejdet forener de to bureauer derfor deres specialiserede kompetencer inden for SEO og performance-marketing med en helhedsorienteret tilgang, hvor kunder får det bedste fra begge verdener. Bureauerne opererer fortsat hver især inden for sine kerneområder, men agerer samlet som ét integreret team omkring kunden. En konkret fordel ved alliancen er, at kunderne nu kun skal forholde sig til ét koordineret kontaktpunkt. Gennem fælles statusmøder og direkte kommunikation i systemer som Slack, minimeres overhead og sikres en mere effektiv arbejdsgang. Kunderne slipper dermed for frustrationer med at skulle jonglere flere specialiserede bureauer, samtidig med at de undgår det typiske kompromis ved full-service-bur
Joe & The Juice vælger Bonzer som global SEO-partner for at styrke international tilstedeværelse10.3.2025 12:34:28 CET | Pressemeddelelse
Den verdenskendte juice- og kaffekæde Joe & The Juice har i dag offentliggjort deres valg af det danske SEO-bureau Bonzer som deres globale SEO-partner. Samarbejdet har til formål at øge kendskabet til kædens signature-produkter og styrke den lokale synlighed i de byer, hvor Joe & The Juice er repræsenteret. Partnerskabet markerer således endnu et strategisk skridt i Joe & The Juice's fortsatte internationale ekspansion og digitale tilstedeværelse. "Vi er begejstrede for at samarbejde med Bonzer som vores globale SEO-partner. Deres ekspertise inden for søgemaskineoptimering vil være afgørende for at styrke vores digitale tilstedeværelse og nå ud til endnu flere kunder verden over. Vi ser frem til at se de resultater, dette samarbejde vil bringe", siger Miguel Martin, Digital Marketing Director for Joe & The Juice. Bonzer har allerede sat præg på partnerskabet ved at understøtte lanceringen af den nye premium sandwich 'The Steak' gennem målrettet, optimeret indhold, der danner grundla
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum