HusCompagniet indgår nyt stort rækkehussamarbejde med NREP

To af de største aktører i Norden inden for hhv. ejendomsudvikling og husbyggeri, NREP og HusCompagniet, har indgået en rammeaftale om opførelse af op til 370 rækkehuse i Tingbjerg. Tidligere var byggefirmaet Danhaus valgt som totalleverandør på projektet, men efter HusCompagniets opkøb af Danhaus’ fabrik i Esbjerg er en ny aftale mellem HusCompagniet og NREP nu faldet på plads.

”Jeg er meget glad for aftalen, der flugter med vores strategi for vores voksende rækkehussegment. Projektet passer som fod i hose med vores ekspertise, nemlig storskalaproduktion af huse med vægt på mere bæredygtige materialer og kvalitetsbyggeri, og det ser jeg frem til at arbejde med i de kommende år i samarbejde med NREP,” siger Martin Ravn-Nielsen, CEO i HusCompagniet.

Rækkehuse med bæredygtighedscertificering

Projektet omfatter ca. 35.000 etagemeter fordelt på 370 rækkehuse i to plan, og vil bestå af både ejer- og lejeboliger. Der er tale om rækkehuse med bæredygtighedscertificering, idet de vil blive certificeret på guldniveau efter DGNB-standarden. Aftalen bliver understøttet af HusCompagniets nyerhvervede fabrik i Esbjerg, hvor træskeletterne til rækkehusene skal bygges.

Byggeriet er en del af en større byudvikling i Tingbjerg, hvor en række aktører samarbejde om at bidrage til en genopblomstring af bydelen.

”Projektet skal give hele Tingbjerg et betydeligt løft, og et vigtigt element er at tilbyde nye og bæredygtige boliger til attraktive priser. Derfor er vi glade for at fortsætte dette spor i samarbejde med HusCompagniet, som er blandt de førende inden for husbyggeri. Nye rækkehuse vil tiltrække nye beboere og give eksisterende beboere nye muligheder. Det vil skabe en blandet by i Tingbjerg, og i kombination med en række bløde tiltag er det vores ambition, at det vil få området til at blomstre,” siger Jens Kramer Mikkelsen, byudviklingsdirektør i NREP.

Parterne indledte i november 2021 deres første samarbejde om at bygge 23 bæredygtige tryghedsboliger til ældre beboere i forbindelse med friplejehjemmet Helene Mariehjemmet i det store byudviklingsprojekt Troldebakkerne i Helsinge.

”Jeg glæder mig til at udvide det allerede gode samarbejde, som vi har opbygget med NREP om at bygge mere bæredygtige rækkehuse. Vi har god erfaring med DGNB-certificering fra vores første fælles projekt, og det bæredygtige element bliver kun styrket yderligere ved produktionen på vores nyerhververede fabrik,” siger Søren Ravn, B2B-direktør i HusCompagniet.

Otte prøvehuse er allerede blevet bygget og indflytning er sket.

Fakta om samarbejdet:

• Aftalen omfatter opførelse af 370 rækkehuse, indeholdende ca. 35.000 etagemeter i to etager
  • Byggeriet kommer ikke til at medføre nedrivning af gamle boliger, men vil foregå på ny jord
  • Træskeletterne til rækkehusene bliver produceret på HusCompagniets nyerhvervede fabrik i Esbjerg, der er en af de mest automatiserede fabrikker i Norden og førende inden for netop fremstilling af præfabrikerede træelementer til huse
  • Projektet har tidligere været hos Danhaus, hvor otte prøvehuse er bygget og beboere er flyttet ind
  • HusCompagniet indledte første samarbejde med NREP i november 2021 med aftalen om at bygge 23 bæredygtige tryghedsboliger til ældre beboere i forbindelse med friplejehjemmet Helene Mariehjemmet i det store byudviklingsprojekt Troldebakkerne i Helsinge.

Cristina Rønde Hefting, chef for IR og presse i HusCompagniet

Anders Rosendahl, pressekontakt NREP

Tlf. 40 48 37 66 eller anro@nrep.com

Agerøvej 31A
8381 Tilst

86 10 01 99https://www.huscompagniet.dk/

HusCompagniet er Nordens største husbygger. Vi bygger vores kunders drømmehuse, og vi er med hele vejen - fra rådgivning om arkitektur, materialer og energivenlige løsninger til projektering og byggeri.

CFO i HusCompagniet A/S fratræder sin stilling6.10.2023 15:00:04 CEST | Pressemeddelelse

HusCompagniet A/S har i dag indgået gensidig aftale med HusCompagniets Group Financial Officer (Group CFO), Jesper Høybye, om at han fratræder sin stilling som Group CFO, så snart en interimsløsning er fundet. Jesper Høybye har været Group CFO i HusCompagniet siden 1. april 2023. ”Det er meget beklageligt, at vi efter kun et halvt år må sige farvel til Jesper Høybye. Men, det har desværre vist sig tydeligt for begge parter, at samarbejdet i seniorledelsen ikke fungerer optimalt, og derfor afbrydes det. Beslutningen påvirker ikke selskabets økonomiske guidance eller drift”, siger Claus V. Hemmingsen, Bestyrelsesformand i HusCompagniet. HusCompagniet igangsætter en søgning efter en ny Group CFO og etablerer i mellemtiden en interimsløsning, hvilket vil tilsikre at selskabets økonomiske anliggender fortsat varetages kompetent og forretningsmæssigt ansvarligt, indtil den rette kandidat er fundet. For yderligere oplysninger kontakt venligst Group CEO i HusCompagniet A/S Martin Ravn-Nielsen: