Ældre køber dagligvarer på nettet som aldrig før
Når ældre danskere skal handle ind, så er turen i det lokale supermarked for mange skiftet ud med en tur på nemlig.com. På baggrund af Covid-19 udbruddet i Danmark har onlinesupermarkedet set en stor stigning i antallet af ældre kunder, der ønsker at købe dagligvarer på nettet. Men selv efter genåbningen fortsætter andelen af ældre kunder med at stige på nemlig.com.
”Vi oplever i disse dage en markant fremgang i antallet af ældre kunder, der ønsker at handle ind via nemlig.com. Det er faktisk den kundegruppe, der er vokset allermest de seneste måneder,” siger Mikkel Pilemand, kommerciel direktør i nemlig.com.
Den ældre målgruppe har i høj grad taget den digitale indkøbskurv til sig. Kigger man på fordelingen af nye kunder på nemlig.com, så har aldersgruppen for de 65+ årige steget markant mere end de øvrige kunder på nemlig.com, og i marts og april måned udgjorde 65+ aldersgruppen en femtedel af nemlig.coms kunder.
Den tendens bliver også tydelig, når man ser på branchetallene for nethandlen i Danmark. Ser man på omsætningen af dagligvarer på nettet i april måned, så er andelen steget til over det dobbelte, sammenlignet med sidste år. Og det øgede salg kommer til dels fra flere ældre, der fylder køleskabet ved at handle på nettet. 45% af pensionisterne i Danmark har handlet mere på nettet i april måned, og dagligvarer på nettet er den gruppe varer, som har oplevet den største stigning blandt pensionister på nettet som følge af Covid-19 udbruddet. Det viser den seneste opgørelse for internethandlen i april måneden, udarbejdet af fra Foreningen for Dansk Internethandel (FDIH).
Ældre vil også have nemmere hverdag
En af de ældre borgere, der har taget nemlig.com til sig er 71-årige Jesper Bang, der bor sammen med sin hustru i Dragør. Siden Covid-19 udbruddet i Danmark har de været faste kunder hos nemlig.com, og det skyldes især den gode service og trygheden ved at handle dagligvarer på nettet.
”Vi blev sat i karantæne af sundhedsmyndighederne, da vi kom hjem fra skiferie, og så gik jeg ind og kiggede på nemlig.com og bestilte lige til døren. Jeg kan huske, at min kone og jeg blev positivt overrasket over, hvor friske grøntsagerne var, da varerne ankom, og så er det jo også rart at slippe for at bære de tunge varer hjem selv,” siger Jesper Bang, der fortsat vil handle på nemlig.com:
”Jeg tænker helt klart, at vi fortsat vil bruge nemlig.com. Det er så nemt, at varerne kommer lige til døren og man får en sms, når varerne er på vej. Nu hvor vi også kan få varer i til sommerhuset, så skal jeg da også prøve det.”
Kontakter
Emil RyttergaardPresseansvarligPR / Kommunikation
Tlf:5171 8793ery@nemlig.comInformation om Nemlig.com
nemlig.com er Danmarks største onlinesupermarked, der hver dag leverer dagligvarer og måltidskasser direkte til døren for tusindvis af danskere. Mere end 4 ud af 5 husstande kan i dag modtage dagligvarer og måltidskasser fra nemlig.com.
Med over 9.000 unikke varenumre og et stort sortiment af økologi tilbyder nemlig.com et bredt udvalg af dagligvarer til hverdagen, og med over 25 unikke gård- og specialbutikker er det også muligt at finde delikatesser fra bl.a. Slagter Lund, Lagkaghuset, A.C. Perch’s Thehandel og mange flere på nemlig.com.
På nemlig.com finder du også dagligvarer til den helt rigtige pris.Hver uge prismatcher nemlig.com mere end 1800 varer mod Rema 1000. Det er med til at gøre nemlig.com til Danmarks billigste onlinesupermarked, og nemlig.com har vundet førstepladsen i to pristjek blandt landets onlinesupermarkeder foretaget af henholdsvis Politiken og BT i foråret 2021.
----
Intervare A/S har mere end 20 års erfaring med levering af dagligvarer til visiterede borgere. Vi samarbejder pt. med mere end 40 kommuner landet over og servicerer ca. 8.000 borgere hver uge. Intervare A/S er moderselskab til nemlig.com.
Følg pressemeddelelser fra Nemlig.com
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nemlig.com
Nemlig gør klar til ny strategi: Henter direktør til ESG og Kommunikation20.1.2025 07:00:00 CET | Pressemeddelelse
I forbindelse med udarbejdelsen af en ny vækststrategi, udvider onlinesupermarkedet Nemlig direktionen med Cathrina Dybdahl i en nyoprettet stilling som ESG- og Kommunikationsdirektør. Cathrina tiltræder stillingen d. 20. januar, 2025.
Nemlig vækster 9% i nyt regnskab5.12.2024 07:17:21 CET | Pressemeddelelse
I det netop offentliggjorte regnskab for finansåret 2023/24 har Nemlig øget omsætningen til 2,73 mia. kr., svarende til en vækst på 219 mio. kr. Stigningen i omsætningen og en fokuseret indsats for at øge lønsomheden har yderligere resulteret i et overskud på 1,4 mio. kr. på det justerede EBITDA mod et minus på 168,5 mio. kr. i sidste finansår - en forbedring på 170 mio. kr.
Nemlig kåret som Årets Plantebaserede Supermarked af Dansk Vegetarisk Forening27.11.2024 06:48:44 CET | Pressemeddelelse
Nemlig vinder den prestigefyldte pris som Årets Plantebaserede Supermarked grundet et stort og målrettet fokus på det plantebaserede sortiment.
Nemlig øger omsætning i nyt regnskab30.1.2024 08:08:01 CET | Pressemeddelelse
Nemlig er tilbage i vækst, og virksomheden har i det netop afsluttede finansår 2022/23 øget omsætningen til 2,51 mia. kr., hvilket er en stigning på 30 mio. kr. i forhold til sidste finansår. Omsætningsvæksten på helåret blev sikret i finansårets sidste fem måneder fra marts til juli med en gennemsnitlig vækst på 20%. En tendens der er fortsat ind i det nye finansår 2023/24, der startede i august 2023 og derfor tegner godt for dette år.
Nemligs moderselskab Intervare genoptager samarbejdet med Københavns Kommune27.11.2023 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nemligs moderselskab Intervare starter i dag d. 27. november igen op med at levere dagligvarer til Københavns Kommunes visitere borgere.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum