LykkeLiga og Lidl i nyt sponsorat: Lidl skal levere frisk frugt til verdens lykkeligste liga

”Kommer hun nogensinde til at stå under en bruser og fortælle dårlige jokes til resten af holdet?” Sådan tænkte Rikke Nielsen, tidligere spiller på det danske håndboldlandshold, da hun fik at vide, at datteren, Magda, var født med Downs syndrom.
Det særlige fællesskab og holdånd der kommer af at være del af en sport, ønskede Rikke Nielsen også for sin egen datter. Selvom der findes et væld af tilbud til familier som Rikkes, er langt de fleste af dem mere centreret omkring handikappet og problematikkerne omkring det:
”Jeg savnede noget mere positivt at være fælles om som familie. At mødes med andre om noget, hvor det ikke er diagnosen, det drejer sig om, men at skabe fælles oplevelser og sejre,” fortsætter Rikke Nielsen.
En dag spurgte Rikke Nielsens mand, hvorfor hun ikke bare startede et hold for dem, der ikke lige passede ind, og det blev så startskuddet på verdens lykkeligste liga – LykkeLiga.
”Vi besluttede, at det dér med diagnoser og handicap gad vi ikke gå op i. Det skulle handle om at blive god til håndbold og at få venner,” siger Rikke Nielsen. Og dermed var grundlaget for LykkeLigalagt.
Lidl sørger for energi til fremtidens små stjerner
Det begyndte med et enkelt hold i Aalborg, men allerede på fire år er ligaen vokset til 76 klubber over hele landet – til trods for to år medcorona-nedlukninger. Sådan en udvikling kræver ihærdighed og opbakning, som Lidl med det nye sponsorat som Official Fresh Food Partner er stolte over at være en del af, fortæller Jens Stratmann, der er adm. direktør i dagligvarekæden.
”At kunne støtte op om LykkeLiga og det fællesskab, som de mange klubber giver børn, unge og deres familier er en kæmpe glæde for Lidl. Som Official Fresh Food Partner for både LykkeLiga og de danskeHåndboldherrer kan vi bidrage tilat give god energi til fremtidens små og store stjerner og samtidig sætte fokus på en god og sund kost som brændstof til sportens fællesskaber.”
Rikke Nielsen er meget taknemmelig for den anerkendelse, som Lidls sponsorat er – og ikke mindst det, at Lidl nu er Fresh Food Partner både for LykkeLiga og Håndboldherrerne.
”Jeg føler, at Lidl er med til at blåstemple, at vores hold også er stjerner – at der ikke er forskel på landsholdets og vores superstjerner,” ler Rikke Nielsen og påpeger, at det at sponsoratet blandt andet bidrager med frisk frugt giver godmening.
”Førhen stod der altid et stort fad slik klar, når man skulle gøre vores unger glade. Men vi skal sætte fokus på sund kost og gøre det sejt at spise frugt. Når de ser, at Mikkel Hansen står og spiser en banan, så inspirerer det vores stjerner til at gøre det samme,” slutter Rikke Nielsen.
Om sponsoratet:
Lidls Official Fresh Food Partner-sponsorat løber i første omgang i en treårig periode. Sponsoratet ligger i naturlig forlængelse for den støtte, som Lidl gennem flere år har givet til håndbolden i Danmark, hvor dagligvarekæden blandt andet er buksesponsor for Håndboldherrerne, og også har fungeret som Official Fresh Food Partner siden 1. maj 2017.
____
For yderligere information, kontakt:
Thomas Sejersen, presseansvarlig i Lidl: presse@lidl.dk, tlf. 76 35 00 10
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl bakker op om regeringens udmelding om salgsbegrænsning af tobak – har allerede 24 tobaks- og nikotinfrie butikker7.5.2025 10:42:41 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 7. maj offentliggjorde regeringen deres plan for at begrænse antallet af steder, der forhandler tobak og nikotin. I dagligvarekæden Lidl Danmark annoncerede man allerede i 2023 en plan for endelig udfasning af alle tobaks- og niktonprodukter, og derfor bakker man op om regeringens tiltag og kalder det et vigtigt skridt mod en sundere fremtid.
Lavbundsjorde i fokus i nyt samarbejde mellem Arla og Lidl5.5.2025 10:11:13 CEST | Pressemeddelelse
Arla Foods og Lidl Danmark gør et af hovedpunkterne i Den Grønne Trepart til virkelighed i et nyt samarbejde, der skal hjælpe Arla-landmænd med at udtage kulstofrige lavbundsjorde. Projektet skal belyse, hvordan udtagning af lavbundsjorde kan reducere CO2-udledningen og på sigt gavne natur og biodiversitet.
Efter historisk antal butiksåbninger: Lidl har plantet rekordmange træer i samarbejde med Plant et Træ2.5.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Med 18 butiksåbninger satte Lidl Danmark rekord i 2024. Det har de nu markeret med sin hidtil største træplantning: 22.000 træer i samarbejde med Plant et Træ. Sidste del af skoven blev plantet d. 1. maj og er fredskov på kommunal jord.
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum