Bonzer

Støt stigning i salg af miljøvenligt værktøj

Del
Miljøvenligt værktøj bliver mere og mere populært i Danmark. Når man kigger over de seneste tre år, kan man således se en støt stigning af salg af værktøj med batteri, viser tal fra online-værktøjsforhandleren BLITE.

I stedet for benzindrevne motorsave og græsslåmaskiner, maskiner på ledning eller maskiner på trykluft, bliver der solgt mere og mere af det miljøvenlige værktøj med batteri (akkuværktøj). Når man ser på udviklingen i salg fra 2019-2021, kan man således se en stigning på 12%, viser tal fra online-værktøjsforhandleren BLITE.

For at se dette indhold fra datawrapper.dwcdn.net, så skal du give din accept på toppen af denne side. For at se dette indhold fra Ukendt, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Ligesom eksempelvis elbiler, vinder værktøj med batteri altså indpas hos forbrugerne, og det mærker man tydeligt som værktøjsforhandler, hvor værktøj med batteri udgør en stadig stigende del af den samlede omsætning.

“Efterspørgslen efter værktøj på batteri har været støt stigende de seneste 10 år - og særligt stigende de seneste 2-3 år, hvor udviklingen på området er gået særligt stærkt. Lige nu oplever vi ekstra stor efterspørgsel på batterier, hvilket også skal ses i lyset af sværere leveringsbetingelser fra vores leverandører pga. COVID-19 krisen samt krigen i Ukraine”, forklarer Kristian Hermann Kristiansen, administrationschef hos BLITE.

Teknologiske fremskridt øger populariteten

Det er dog formentlig ikke kun miljøhensyn, som er afgørende for danskernes nyfundne kærlighed til værktøj med batteri. Det er således også en afgørende faktor, at værktøjernes batteri nu er kraftigere end tidligere.

Det har således været denne type værktøjs store akilleshæl, at det ikke har været lige kraftigt som sine benzin-, lednings- eller trykluftdrevne alternativer. Det er der nu lavet om på, hvilket også har været med til at gøre værktøj med batteri endnu mere populært. 

“Baggrunden for stigningen de seneste 2-3 år skyldes helt sikkert udviklingen indenfor batteriteknologi. Udviklingen har gjort, at værktøj tidligere drevet af benzin eller af trykluft, nu kan drives af strøm, på grund af større og kraftigere batterier, samt bedre udnyttelse af kapaciteten”, fortæller Kristian Hermann Kristiansen og uddyber:

“De seneste 2-3 år har vi set, at flere og flere typer værktøj på benzin, på ledning eller på trykluft har kunne erstattes af et alternativ på batteri. Dette er bl.a. set inden for slagnøgler til at løsne bolte på eksempelvis biler, hvor værktøjet på batteri i dag er fuldt ud så stærke og kraftige, som dem på trykluft.”

Dermed får elværktøjet øget appel, da det også tilbyder en række praktiske fordele, der gør værktøjet nemmere at arbejde med. Eksempelvis minimerer man risikoen for faldulykker, ved at tage ledningerne ud af ligningen, ligesom elværktøj giver et bedre arbejdsmiljø, da man slipper for den støj og de farlige dampe, som det benzindrevne alternativ bringer med sig.

Yderligere stigning forventes

Grundet de landvindinger der er sket rent teknologisk, forventer man hos BLITE også, at salget af værktøjer med batteri vil stige endnu mere de kommende år.

“Vi er ret sikre på, at vi ikke har set toppen endnu, og at der i de kommende år vil ske en markant stigning i salget af elværktøj på batteri. Dette skyldes bl.a., at i de seneste år har flere af vores producenter udviklet produkter i den tungere ende af skalaen, der kan erstatte store og tunge maskiner”, fortæller Kristian Hermann Kristiansen. 

I tråd med den øvrige udvikling i samfundet, er der da også flere producenter, der allerede har annonceret en slutdato på produktion af ledningsværktøj, forklarer Kristian Hermann Kristiansen.

“Dertil skal det nævnes, at flere producenter af elværktøj har allerede meldt ud at de stopper for udvikling af ledningsværktøj allerede i 2025, hvorefter fokus udelukkende vil være på elværktøj på batteri”, siger Kristian Hermann Kristiansen.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Information om Bonzer

Bonzer



OM BLITE:

Siden 2002 har BLITE solgt slidstærkt og funktionelt kvalitetsværktøj direkte fra fabrik til slutbrugeren. Herunder elværktøj, sikkerhedsudstyr, bits, bor, skruer, plugs, trykluft, håndværktøj, skære, slibe og pudseværktøj, kemi og rengøring, inventar, fedt, smøremidler, strøm og meget mere.

 

Følg pressemeddelelser fra Bonzer

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bonzer

Db Journey Partners with Bonzer to Fuel Global Expansion Through SEO19.8.2025 10:00:00 CEST | Press release

Db Journey, the celebrated Scandinavian company specializing in bags and adventure gear, today announced a strategic partnership with the SEO agency Bonzer. This collaboration is designed to maximize the brand's global reach and strengthen its market position in key segments, including backpacks, luggage, skiing, and more adventure equipment. This partnership highlights the next phase in Db Journey's digital evolution, building on recent momentum fueled by strategic investments from high-profile figures like international football star Erling Haaland. The collaboration will have a broad search focus, with a key emphasis on markets in Scandinavia, Germany, and North America, where the brand's core customer base currently is. "We are very much looking forward to increasing our awareness in our global markets and doing it through search," says Oscar Risberg, Head of Digital Marketing for Db Journey. "We're excited to join forces with Bonzer and together help bring information and products

Db Journey inngår partnerskap med Bonzer for å drive frem global ekspansjon gjennom SEO19.8.2025 09:45:00 CEST | Pressemeddelelse

Db Journey, tidligere kjent som Douchebag, det anerkjente skandinaviske selskapet som spesialiserer seg på bager, kofferter og reiseutstyr, kunngjorde i dag et strategisk partnerskap med SEO-byrået Bonzer. Samarbeidet er utformet for å maksimere merkevarens globale rekkevidde og styrke markedsposisjonen i viktige segmenter, inkludert ryggsekker, bagasje, skiutstyr og annet utstyr for reise og aktivitet. Dette partnerskapet markerer neste fase i Db Journeys digitale utvikling, og bygger videre på deres nylige momentum drevet av strategiske investeringer fra profilerte personer som den internasjonale fotballstjernen Erling Haaland. Samarbeidet vil ha et bredt organisk søkefokus, med hovedvekt på markedene i Skandinavia, Tyskland og Nord-Amerika, hvor merkevaren i dag har sin hovedtyngde. «Vi ser veldig frem til å øke bevisstheten vår i de globale markedene, og å gjøre det gjennom organisk søk», sier Oscar Risberg, Head of Digital Marketing i Db Journey. «Vi er glade for å slå oss sammen

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye