Claus Bøgelund Kegel Nielsen fylder 50 år

Claus startede sin karriere som flaskedreng og allerede tidligt i karrieren stod det klart at uddannelsen skulle være inden for butik - selvom det lå i kortene - at Claus skulle have været journalist eller jurist, så samlede interessen sig om købmandsfaget og politik.
Efter butiksuddannelsen har Claus gjort karriere som butikschef i BR og kæden Foot Locker, som han i sin tid var med til at starte op i Danmark. Men for et par og tyve år siden dukkede et konsulentjob op i det, der dengang hed Købmandstjenesten. Efter nogle år rykkede Claus fra konsulenttjenesten over i den politiske afdeling. Det er blevet til mere end 20 år med fascination af købmændenes rolle og betydning for samfundet og et job som vicedirektør for De Samvirkende Købmænd.
Blå bog
Claus Bøgelund Nielsen
Vicedirektør i DSK siden 2006
Født den 14. april 1972 på Nørrebro i København
Gift med Belinda.
Bor på Østerbro i København.
Claus blev færdig som student i 1991 og har siden gennemført uddannelsen som Merkonom i butiksdrift og arbejdsret og Akademiøkonom med speciale i detailhandel.
Startede som flaskedreng og højre hånd hos den lokale Prima købmand i Kastrup.
Butikschef hos Fætter BR og Generel Manager for Footlocker i Danmark.
Har været ansat hos DSK siden 1999.
Medlem af Dansk Retursystem bestyrelse og er DSKs repræsentant i en række udvalg på f.eks. Skatteministeriets, Miljøministeriets- og Erhvervsministeriets områder.
Fritidsinteresser:
Løb og gerne lange distancer og bedste tid på en maraton er: 3:42:37
Mad, vin og rejser – de tre interesser bliver ofte kombineret med ture til spændende vindistrikter.
Nøgleord
Kontakter
John WagnerAdm. direktør
Tlf:+45 2023 2616jw@dsk.dkClaus Bøgelund NielsenVicedirektør
Tlf:+4523453059cbn@dsk.dkNiels Tønning RasmussenKommunikationsmedarbejder
Tlf:+45 2214 8040ntr@dsk.dkBilleder
Information om DSK - De Samvirkende Købmænd
Vi passer godt på de danske købmænd.
Med De Samvirkende Købmænd har danske købmænd en slagkraftig brancheorganisation, der sætter mange "fingeraftryk" i dansk erhvervslovgivning.
Medlemskredsen omfatter ca. 1.500 supermarkeder, discountbutikker, nærbutikker og convenience. DSK har også samtidig et tæt samarbejde med de to grossister i den frie sektor: Dagrofa og REMA Distribution.
I daglig tale siger vi, at DSK’s formål er at passe godt på den danske købmand. Mere formelt formuleret, så er DSK’s erklærede formål at skabe de bedst mulige vilkår for selvstændige forretningsdrivende i dansk dagligvarehandel.
Følg pressemeddelelser fra DSK - De Samvirkende Købmænd
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra DSK - De Samvirkende Købmænd
Grænsehandlen buldrer frem: Danskernes indkøb i udlandet vokser markant11.6.2025 07:23:31 CEST | Pressemeddelelse
En ny undersøgelse fra Norstat viser, at næsten to ud af tre danskere (64 pct.) har købt dagligvarer i Tyskland det seneste år, mens mere end hver tredje (36 pct.) har lagt vejen forbi Sverige for at fylde bagagerummet. Det er en markant stigning i forhold til 2024 – og det lægger pres på både danske butikker og statens skatteindtægter.
Bureaukrati koster dagligvarebutikker over 1,3 milliarder kroner årligt2.6.2025 09:53:45 CEST | Pressemeddelelse
En ny analyse viser, at dagligvarehandlen i Danmark hvert år bruger mere end 1,3 milliarder kroner på bureaukrati. Nogle af de penge kunne være brugt på udvikling, bedre kundeoplevelser og lavere priser.
Formandsskifte hos De Samvirkende Købmænd23.4.2025 07:31:00 CEST | Pressemeddelelse
Max Skov Hansen fra REMA 1000 i Holbæk bliver ny formand for De Samvirkende Købmænd (DSK) og deres godt 1.500 medlemmer. Han afløser Torben Christensen fra MENY, som har siddet på posten de seneste fire år.
Danske afgifter holder liv i grænsehandlen6.3.2025 09:26:21 CET | Pressemeddelelse
Den danske moms på fødevarer og de mange punktafgifter holder fortsat gang i grænsehandlen i Tyskland – og skader samtidig folkesundheden.
Danskerne er klar til et statsligt klimamærke på fødevarer!4.3.2025 07:00:01 CET | Pressemeddelelse
Et overvældende flertal af danskerne på hele 81 procent synes, at et klimamærke på fødevarer er en god idé, viser en ny undersøgelse foretaget af Norstat for De Samvirkende Købmænd (DSK). Et resultat som også minister for fødevarer, landbrug og fiskeri Jacob Jensen (V) påskønner.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum