
Undersøgelse skal vise vej til langsigtede løsninger for corona-ramte brancher

Corona-pandemien gør ondt på arrangørerne af begivenheder, hvor mange mennesker samles. Det rammer sportsklubber, events som festivaler og koncerter, og attraktioner, som museer og forlystelsesparker. Selvom vaccinationerne er i gang, vil der gå lang tid inden der er normale tilstande, og det er fortsat umuligt at vide, hvad den nye normal bliver. Der kommer løbende nye mutationer og i fremtiden kan man frygte flere pandemier. Derfor er det vigtigt at finde langsigtede løsninger, der rækker ud over midlertidige økonomiske hjælpepakker, og gør at arrangørerne kan åbne dørene for et stort publikum igen. Men der er ikke et klart billede af, hvad der skal til.
Det skal afdækkes med en ny undersøgelse. Den gennemføres blandt arrangører og underleverandører, og har til formål at pege på de vigtigste initiativer til at kunne afholde større arrangementer på en måde, der tager højde for smittespredning og gør det sikkert at deltage for publikum, og samtidigt sikrer arrangørerne mod konstante ændringer i vilkårene.
Bag undersøgelsen står firmaet Venue Manager, som leverer billetsystemer og adgangskontrol.
- Vi kan ikke bare vente på at alt bliver som før, når alle er vaccineret om mange måneder. Det er nødvendigt at samles om langsigtede løsninger, så alle de gode folk, der arbejder på at underholde og oplyse folk, ikke skal lægges ned igen og igen, når coronaen, eller andre sygdomme, blusser op, siger Jakob Norgaard Mortensen, der er direktør for Venue Manager.
Undersøgelsen fokuserer på, hvad de forskellige restriktioner betyder for aktørerne i branchen, hvad der er de største udfordringer, og hvad der er de vigtigste løsninger. Den gennemføres midt i januar og resultatet gøres offentligt tilgængeligt.
- Det er vigtigt at alle, også dem, der normalt er konkurrenter, samarbejder om det her, siger Jakob Norgaard Mortensen.
Nøgleord
Kontakter
Jakob Norgaard Mortensen, CEO & Partner, Venue Manager A/S
+45 2225 1426
jnm@venuemanager.net
Billeder

Links
Information om Raakilde - strategisk kommunikation
Venue Manager
Venue Manager er leverandør til adskillige sportsklubber, eventarrangører og attraktioner i Danmark, England og Tyskland. Selskabet er beliggende i Aalborg og leverer en platform med salg af billetter og kort, adgangskontrol, POS/kasseapparater, mobil-app samt moduler til dataindsamling og integration.
Følg pressemeddelelser fra Raakilde - strategisk kommunikation
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Raakilde - strategisk kommunikation
Succes med B2B-app på abonnement i turistbranchen31.3.2022 08:54:55 CEST | Pressemeddelelse
Den nordjyske virksomhed GeoGuide har ramt et sweet spot. Deres app-løsning hjælper turist- og oplevelsesindustrien med at digitalisere formidling, læring og oplevelser. App’en er en B2B-løsning på abonnement, og det er et godt match til en branche, som er udfordret i at knække nødden med digitalisering.
Coronarestriktionerne er alt for kortsigtede29.9.2020 11:46:37 CEST | Pressemeddelelse
Kultur og idrætslivet har alvorligt brug for en fremtidig model for arrangementer. Teknologisk er det muligt.
Ishockeytilskuere på abonnement er en succes22.9.2020 13:00:51 CEST | Pressemeddelelse
Da ishockeyspillerne i Metal Ligaen fredag gik på isen og spillede sæsonens fire åbningskampe, var det samtidig premieren for en ny måde at købe billetter til sportskampe. Den gør det billigere at følge sit hold og meget nemmere at være med, når holdet spiller på udebane og er samtidig en fordel i håndteringen af Corona-restriktionerne. I Metal Ligaen hedder konceptet ”UNLIMITED”og går ud på at det klassiske sæsonkort skiftes ud med et månedligt abonnement, som tilskuerne køber hos deres favoritklub. Ud over at man ikke behøver investere i billetter til hele sæsonen på én gang, så giver ”UNLIMITED” adgang til at følge favoritholdet på udebane eller se andre holds kampe og se landsholdet spille ishockey. Metal Ligaens kommercielle chef, Thomas Bjuring, kalder det en sensationel nyskabelse i professionel, dansk sport. Han har oplevet stor interesse fra andre sportsforbund og klubber. - De står med åben mund og er forundrede over, at det er lykkedes at samle alle klubberne og ensrette sys