Aller Media

Alle ansatte på Heartbeats tager stilling til organdonation i ny, stor kampagne

Del
Foto: Rita Kuhlmann
Foto: Rita Kuhlmann

Du har formentlig taget stilling til, hvor du vil drikke dine næste fredagsøl, hvor du gerne vil bo, hvor den næste ferie skal gå hen, og hvor dine børn skal gå i skole, men hvad hvis du slet ikke når dertil? Hvis det utænkelige sker, og du dør.

Hvad skal der ske med din krop, dine organer og dit væv? Det er ikke en tanke, mange af os har lyst til at tænke til ende, men hvis vi gør det - og tager stilling - gør det en forskel. En forskel for de mennesker omkring dig, der dermed ikke skal træffe en så stor beslutning, mens alt andet ramler om ørerne på dem.

På kulturmediet Heartbeats har samtlige cirka 40 ansatte taget stilling. Det sker i forbindelse med en ny, stor kampagne under navnet ‘Gi’ noget’, der bliver lanceret i dag, mandag 4. oktober. 

Ingen af de ansatte ved, hvad deres kolleger har svaret, for det er ikke vigtigt. Det vigtigste er, at alle har brugt et øjeblik på at overveje, hvad der skal ske med dem, når de ikke selv er her længere.

Stifter og CEO Le Gammeltoft fortæller her, hvorfor kampagnen er vigtig for hende:

"På Heartbeats vil vi gi’ noget. Vi deler gerne ud af vores værdier, holdninger og indhold om kultur, musik, samfund og politik. Områder, som vores hjerte slår for. Organdonation handler ikke kun om at give sine organer, men om at tage stilling og give de pårørende det mindre at tænke på, hvis det værste skulle ske”.

Organdonor på to minutter

Det tager under to og et halvt minut at logge på www.organdonor.dk og vælge, om du ønsker at donere din krop til videnskaben, om du ønsker at donere enkelte organer, eller om du foretrækker, at din krop forbliver din. To og et halvt minut mens du venter på bussen, på at kaffen bliver klar eller på at børnene får tøj på om morgenen.

Heartbeats formidler spændende, inspirerende, debatskabende og tabubrydende historier på tværs af lyd, tekst og video.

I forbindelse med ‘Gi’ noget’-kampagnen kan du i den kommende tid læse om Mads Sebbelov, hvis 15-årige datter Josephine pludselig faldt om derhjemme og døde en måned senere, mens hun stod på ventelisten til et nyt hjerte.

Og så fortæller en af landets blot fem hjertekirurger, hvordan det er at opleve et hjerte begynde at slå igen i en ny krop.

Du kan også læse mere om, at der årligt dør flere mennesker, mens de venter på et organ. I 2018 var tallet 40. Det var det højeste siden 2011. Og vidste du fx, at en organdonor kan redde optil syv liv ved at donere hjertet, lungerne, leveren (som kan deles i to), bugspytkirtlen og nyrerne?

Vi ses på Heartbeats.

Nøgleord

Kontakter

Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85

Billeder

Foto: Rita Kuhlmann
Foto: Rita Kuhlmann
Download

Information om Aller Media

Aller Media
Aller Media
Havneholmen 33
1561 København V

http://aller.dk/

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser 1,8 millioner danskere med hver måned i mindst en af vores titler og mere end 2,1 millioner bruger et af vores digitale universer.

Aller Media A/S er en del af Aller A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.

Følg pressemeddelelser fra Aller Media

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aller Media

Her er de nominerede til Det Vi Elsker Prisen i 20251.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

I dag kan Vi Elsker Serier offentliggøre, hvem der er nomineret til Danmarks nye kulturpris, hvor 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater bliver uddelt for første gang. De nominerede spænder bredt fra toneangivende dokumentarer og rørende film til humoristiske serier, neglebidende krimier og store klassikere på de skrå brædder. Det Vi Elsker Prisen finder sted 4. juni 2025 i Store VEGA med vært Afshin Firouzi ved roret.

Direktør Michael Aller bliver ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S efter adm. direktør Dag Sørsdahl, som har valgt at fratræde30.4.2025 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Aller Media-koncernen besluttede primo 2024 at foretage en strategisk ændring i organisationsstrukturen og gå fra en landebaseret struktur i de fire nordiske lande til en ny, fælles nordisk struktur, Aller Media Nordic. Dag Sørsdahl blev sat i spidsen for at gennemføre dette. Denne ændring er nu velgennemført og i den forbindelse har Dag Sørsdahl efter dialog med bestyrelsen valgt at fratræde. Michael Aller tiltræder som ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S. Aller Media står solidt blandt de førende nordiske medieselskaber med en markant printposition og mange stærke mærkevarer. Det seneste år har koncernen intensiveret sin digitale satsning, hvilket har sikret nye positioner på de digitale flader. Med stærke nationale publikationer leverer Aller Media den bedste journalistik i Norden, båret frem af en udfordrerkultur og branchens dygtigste folk. ”Denne vigtige og krævende transformation, der inkluderer etableringen af et fælles nordisk lederteam og en opdateret strategi samt sa

Vi Elsker Serier løfter sløret for Danmarks nye kulturpris: Det Vi Elsker Prisen9.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Vi Elsker Serier er stolte af at kunne præsentere Danmarks nye kulturpris Det Vi Elsker Prisen, som ønsker at hylde fortællingerne, der samler os. Når Det Vi Elsker Prisen løber af stablen for første gang den 4. juni 2025 i Store VEGA, kan publikum se frem til en storslået aften i underholdningens tegn. Her vil aftenens vært Afshin Firouzi guide publikum gennem uddelingen af 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye