Aller Media

Vi Unge relanceres: Fra cute tween til cool teen

Del
Vi Unge er efterhånden blevet "den gamle pige i klassen". Magasinet har heddet Vi Unge siden 1963, og de fleste piger/kvinder har på et tidspunkt i deres liv har haft et Vi Unge i hænderne. Magasinet har – ligesom de unge – ændret sig undervejs, og nu er det igen blevet tid til at puste nyt liv ind i universet.

I det relancerede Vi Unge-magasin kan læserne blandt andet glæde sig til nyt logo, ny visuel identitet, nyt layout og nye fonte. Og så møder læserne også en ny redaktionel linje med større fokus på den aktuelle samfundsdebat og emner som miljø og bæredygtighed, køn og diversitet. De traditionelle emner, som Vi Unge igennem mange år har centreret sig om som mode, kendisser og skønhed, vil fortsat fylde.

- Fremover vil vi i højere grad italesætte emner, som i forvejen rører sig i samfundsdebatten, men altid på en måde, der møder læseren i øjenhøjde. Når der i medierne tales om f.eks. #metoo gør vi det også i Vi Unge, men ud fra læserens præmis, siger Nikita Hoffmann Andersen, chefredaktør Vi Unge, og fortsætter:

- I Vi Unges relanceringsnummer undersøger vi f.eks. netop sexisme og kønsligestilling i folkeskolen og på gymnasierne. På den måde kan vi uddanne og informere om en igangværende debat, men ud fra teenagerens virkelighed og udgangspunkt.

Alle skal kunne se sig selv i Vi Unge

I forbindelse med relanceringen har Vi Unge-redaktionen bl.a. arbejdet meget med diversitet og repræsentation, så de bliver endnu bedre til at tage en stemme og portrættere et inkluderende og reelt billede af teenagelivet anno 2021, som læserne og medieforbrugeren generelt efterspørger.

- Alle teenagere skal kunne se sig selv i Vi Unge, hvad end det er i form af spejling ift. udseende, etnisk oprindelse, kropsform, religion, seksualitet, køn, samfundsklasse og så videre. Det er en kontinuerlig proces, som vi hele tiden arbejder på og med, siger Nikita Hoffmann Andersen.

Og netop Vi Unges afspejling af den danske ungdom er ifølge Cecilie Ingdal, mediechef Aller Trend, vigtig for at holde sig relevant ift. målgruppen og for at følge med tiden:

- Teenagere anno 2021 er stort set født med hele verden i hånden – og har fra nærmest før de kunne gå haft adgang til informationer om det samfund, der omgiver dem. Og det engagement vi oplever, de har i verden omkring dem, tager vi naturligvis seriøst, siger Cecilie Ingdal og fortsætter:

- Vi Unge er i dag et univers, der rammer de unge, hvor de er i livet og på den platform, de foretrækker. De sociale medier er et naturligt omdrejningspunkt for deres hverdag, men printudgaven er stadig i dag en vigtig platform for dem. Vi Unge er primært skrevet til unge piger, men drengene må i den grad gerne læse med, slutter hun.

Kontakt

Cecilie Ingdal, Mediechef, Aller Trend: cecilie.ingdal@aller.com, 26 19 52 02

Nikita Hoffmann Andersen, Chefredaktør, Vi Unge: nikita@viunge.dk, 28 15 27 00

Nøgleord

Kontakter

Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85

Billeder

Information om Aller Media

Aller Media
Aller Media
Havneholmen 33
1561 København V

http://aller.dk/

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 71 % og ca. 800.000 magasinlæsere. I alt læser 2,1 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og mere end 2,5 millioner bruger et af vores digitale universer.

Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.

Følg pressemeddelelser fra Aller Media

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aller Media

Direktør Michael Aller bliver ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S efter adm. direktør Dag Sørsdahl, som har valgt at fratræde30.4.2025 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Aller Media-koncernen besluttede primo 2024 at foretage en strategisk ændring i organisationsstrukturen og gå fra en landebaseret struktur i de fire nordiske lande til en ny, fælles nordisk struktur, Aller Media Nordic. Dag Sørsdahl blev sat i spidsen for at gennemføre dette. Denne ændring er nu velgennemført og i den forbindelse har Dag Sørsdahl efter dialog med bestyrelsen valgt at fratræde. Michael Aller tiltræder som ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S. Aller Media står solidt blandt de førende nordiske medieselskaber med en markant printposition og mange stærke mærkevarer. Det seneste år har koncernen intensiveret sin digitale satsning, hvilket har sikret nye positioner på de digitale flader. Med stærke nationale publikationer leverer Aller Media den bedste journalistik i Norden, båret frem af en udfordrerkultur og branchens dygtigste folk. ”Denne vigtige og krævende transformation, der inkluderer etableringen af et fælles nordisk lederteam og en opdateret strategi samt sa

Vi Elsker Serier løfter sløret for Danmarks nye kulturpris: Det Vi Elsker Prisen9.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Vi Elsker Serier er stolte af at kunne præsentere Danmarks nye kulturpris Det Vi Elsker Prisen, som ønsker at hylde fortællingerne, der samler os. Når Det Vi Elsker Prisen løber af stablen for første gang den 4. juni 2025 i Store VEGA, kan publikum se frem til en storslået aften i underholdningens tegn. Her vil aftenens vært Afshin Firouzi guide publikum gennem uddelingen af 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye