Aller lancerer gratis filmstreaming til ugebladslæsere

Midt i kampen om det danske streaming-marked tester Aller Media i denne uge en helt ny streamingtjeneste som erstatning for de fysiske DVD’er, der er en populær gave hos medievirksomhedens ugebladslæsere.
Allers nye streamingtjeneste er i første omgang et pilotprojekt, der er tilgængelig via www.seoghoer.dk og www.udeoghjemme.dk. Formålet er, at teste markedsførings- og bladsalgseffekten når den fysiske DVD udskiftes med en online VOD-version, der giver læserne større valgfrihed til langt lavere produktionsomkostninger.
”Vi lancerer løbende nye marketinginitiativer, som kan markedsføre vores udgivelser og løfte bladsalget. Med streamingtjenesten har vi fundet en løsning, som giver vores læsere mere værdi i form af valgfrihed og fleksibilitet, vores produktionsomkostninger bliver betydeligt lavere, og så fungerer kampagnen på tværs af brands. Samtidigt imødekommer vi læsernes ønsker om at tilgå medieindhold på smartphones, tablets og computere – hvor som helst og når som helst,” fortæller Vibeke Wolfsberg, bladsalg & marketingdirektør i Aller Media.
Aller Media vil efterfølgende evaluere på det nye markedsføringstiltag for at vurdere om streamingtjenesten fremadrettet bliver en del af marketingmikset.
Sådan fungerer det
I testperioden kan Allers ugebladslæsere bl.a. vælge i mellem kendte film som bl.a. ”The Way Back”, ”The Road”, ”I love you phillip morris”, ”Space Dogs” og ”You will meet a tall dark stranger”. Alle film er med danske undertekster, og der følger én gratis film med hvert ugebladseksemplar.
1. Find din personlige filmkode i ugens SE og HØR eller Ude og Hjemme
2. Klik dig ind på www.seoghoer.dk/film eller www.udeoghjemme.dk/film
3. Vælg den film, du gerne vil se.
4. Tast koden fra bladet og se filmen.
Læserne har fire uger til at vælge den film, de vil se, og 48 timer til at se filmen, når den er startet.
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
HULiGENNEM fejrer 1 års-fødselsdag: Fra idé til anerkendt børnemedie på rekordtid25.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
HULiGENNEM har fødselsdag og fejrer sit første år som det nyskabende danske lydunivers for børn i alderen 3-13 år. Redaktionen ser tilbage på et år, hvor HULiGENNEM er vokset i både ambition, publikum og kritisk anerkendelse.
Ny kampagne laver opråb til Techgiganterne12.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde er femina i Danmark, femina i Sverige og Kvinner og Klær i Norge gået sammen om en ny kampagne under navnet ’Smalgoritmen’. Kampagnen er et opråb til Techgiganterne og deres ansvar i forhold til at udsætte helt unge piger for uholdbare kropsidealer.
Ny undersøgelse: Hver fjerde danske, unge kvinde vil forsørges af deres partner11.11.2025 09:00:17 CET | Pressemeddelelse
Når man spørger, hvilke sociale forhold, der bekymrer de danske kvinder mest, ligger priser og leveomkostninger helt øverst, kun overhalet af frygten for krig og konflikt. Måske er det også derfor, at der hos kvinderne hersker et stort behov for både økonomisk kontrol og uafhængighed, og samtidigt et ønske om at have nogen at dele den økonomiske byrde med og blive forsørget. Det viser Aller Media Nordics nye kvindelivs-undersøgelse ”The Nordic Women Report”, hvor hver fjerde danske, unge kvinde (18-29 år) hemmeligt ønsker at blive forsøget af deres partner.
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet indgår nyt samarbejde29.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet slår sig sammen om nyt digitalt samarbejde. Fremover kan alle Aller Media Denmarks Pling-abonnenter med fuld digital adgang også få adgang til Ekstra Bladets daglige e-avis sammen med alle Allers kendte titler samt tusinde andre magasiner og ugeblade fra ind- og udland.
Aller Media styrker sit nordiske samarbejde – etablerer fælles kommerciel organisation og tilføjer nyt forretningsområde15.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter halvandet år med en nordisk organisationsstruktur tager Aller Media nu næste skridt i sin udvikling. Fra den 1. oktober samles den kommercielle forretning i en fælles nordisk organisation med tre forretningsområder og flere støttefunktioner, der skal drive vækst, innovation og effektivt samarbejde på tværs af landegrænser. Der tilføjes desuden et helt nyt forretningsområde, Retail Media Business, der skal hjælpe virksomheder med at øge mulighederne inden for annoncesalg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

