Aller Media

Komplimenter giver nyt skønhedssite en flyvende start

Del
Hvornår har du sidst givet eller modtaget et kompliment? Det er omdrejningspunktet for #skøntsagt-kampagnen, der skal tiltrække brugere til et nyt skønhedssite målrettet Matas-kunder. Kampagnevideoen sætter fokus på, at alle kvinder er skønne og fortjener at blive rost jævnligt, og med flere end 700.000 visninger er den gået viralt.

Relevant og værdiskabende kundekommunikation prioriteres højt hos Matas. Derfor samarbejder Matas med content marketing-bureauet AllerCP om udviklingen af kædens branding- og content marketing-indsatser. Nyeste initiativ som et resultat af dette samarbejde er lanceringen af AllerCPs nye skønhedssite, mitskøn.dk, der i et indbydende univers tilbyder inspiration til alle danske kvinder.

”Vi har i mere end 10 år haft rigtig stor succes med vores instore-magasin SKØN i Matas, der er Danmarks største skønhedsmagasin med flere end 200.000 månedlige læsere og et oplag på 100.000 eksemplarer. I magasinet kombinerer vi AllerCPs store viden om kvinder og kompetencer inden for skønhed med Matas’ høje faglighed og relevante produkter. Som en del af Matas’ omnichannel-strategi og for at supplere den stærke tilstedeværelse SKØN har på print, udviklede vi mitSkøn.dk, så vi kan møde de skønhedsinteresserede på alle platforme, hvor de har tid og lyst,”fortæller AllerCPs direktør Heidi Lundehøj.

Positivt budskab går viralt

For at gøre opmærksom på det nye skønhedssite har AllerCP udviklet kampagnen #skøntsagt, der med sit positive og livsbekræftende tema har vundet danskernes hjerter. Kampagnevideoen er på kun tre uger blevet delt næsten 2.000 gange og vist mere end 700.000 gange på Facebook med et samlet reach på flere end 900.000 brugere. I videoen giver kvinder komplimenter til fremmede kvinder på gaden og viser den helt umiddelbare og spontane glæde, dette afføder hos modtageren.

”Facebook kan være en virkelig omkostningseffektiv kanal til at få spredt sit budskab. Faktisk viste det sig at SKØNs egen facebook kanal var den aller mest effektive, fordi vi kender vores kunder godt, og brugte kanalen kreativt. Ideen til kampagnevideoen opstod på baggrund af en undersøgelse blandt Club Matas-medlemmer, der viste, at 20 procent af de danske kvinder ikke har modtaget et kompliment fra en anden kvinde i over en måned. Det vendte vi til et positivt budskab, hvor vi samtidigt kunne kommunikere nogle af de kerneværdier, som både SKØN og MATAS repræsenterer.” siger Heidi Lundehøj.

#skønsagt-kampagnens effekt på Facebook pr. 10. november 2016

  • Visninger på SKØNs Facebook-side: 721.000
  • Samlet reach: 913.066
  • Organisk reach: 320.856
  • Reaktioner (likes, hjerter, osv.): 446
  • Delinger: 880

Konklusioner af undersøgelsen blandt 1.247 Club Matas-medlemmer

  • 20 procent af de adspurgte kvinder er ikke blevet rost af en anden kvinde i over en måned
  • 79,9 procent af de adspurgte kvinder siger, det betyder meget eller rigtigt meget for dem at modtage et kompliment fra en, de kender godt
  • 53,5 procent siger, det betyder meget eller rigtigt meget for dem at modtage et kompliment fra 
  • en, de ikke kender godt
  • 84,9 procent føler øget glæde og overskud, når de MODTAGER et kompliment fra en anden kvinde
  • 79,1 procent føler øget glæde og overskud, når de GIVER et kompliment til en anden kvinde

Om magasinet SKØN

  • SKØN udgives i tæt samarbejde med AllerCP, som er ansvarshavende udgiver
  • SKØN udkommer i 100.000 eksemplarer hver måned
  • SKØN har 205.000 læsere om måneden og er dermed Danmarks største skønhedsmagasin
  • Magasinet udkommer 2. torsdag i hver måned i Matas’ 287 butikker samt i StyleBox
  • Magasinet SKØN kan også læses online på clubmatas.dk

Kontakter

Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85

Billeder

Information om Aller Media

Aller Media
Aller Media
Havneholmen 33
1561 København V

http://aller.dk/

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.

Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland. 

Følg pressemeddelelser fra Aller Media

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aller Media

Her er de nominerede til Det Vi Elsker Prisen i 20251.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

I dag kan Vi Elsker Serier offentliggøre, hvem der er nomineret til Danmarks nye kulturpris, hvor 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater bliver uddelt for første gang. De nominerede spænder bredt fra toneangivende dokumentarer og rørende film til humoristiske serier, neglebidende krimier og store klassikere på de skrå brædder. Det Vi Elsker Prisen finder sted 4. juni 2025 i Store VEGA med vært Afshin Firouzi ved roret.

Direktør Michael Aller bliver ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S efter adm. direktør Dag Sørsdahl, som har valgt at fratræde30.4.2025 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Aller Media-koncernen besluttede primo 2024 at foretage en strategisk ændring i organisationsstrukturen og gå fra en landebaseret struktur i de fire nordiske lande til en ny, fælles nordisk struktur, Aller Media Nordic. Dag Sørsdahl blev sat i spidsen for at gennemføre dette. Denne ændring er nu velgennemført og i den forbindelse har Dag Sørsdahl efter dialog med bestyrelsen valgt at fratræde. Michael Aller tiltræder som ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S. Aller Media står solidt blandt de førende nordiske medieselskaber med en markant printposition og mange stærke mærkevarer. Det seneste år har koncernen intensiveret sin digitale satsning, hvilket har sikret nye positioner på de digitale flader. Med stærke nationale publikationer leverer Aller Media den bedste journalistik i Norden, båret frem af en udfordrerkultur og branchens dygtigste folk. ”Denne vigtige og krævende transformation, der inkluderer etableringen af et fælles nordisk lederteam og en opdateret strategi samt sa

Vi Elsker Serier løfter sløret for Danmarks nye kulturpris: Det Vi Elsker Prisen9.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Vi Elsker Serier er stolte af at kunne præsentere Danmarks nye kulturpris Det Vi Elsker Prisen, som ønsker at hylde fortællingerne, der samler os. Når Det Vi Elsker Prisen løber af stablen for første gang den 4. juni 2025 i Store VEGA, kan publikum se frem til en storslået aften i underholdningens tegn. Her vil aftenens vært Afshin Firouzi guide publikum gennem uddelingen af 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye