Aller-magasin går all-in på grøn dagsorden

– Indrømmet! Det ville på alle måder være lettere og dejligere, hvis man bare kunne gøre som en vis præsident gjorde på sit lands officielle hjemmeside – og slette alle tanker om klimaforandringer med et enkelt klik, så man ikke skulle forholde sig til det. For ja, det erdeprimerende, at det ikke nødvendigvis er en klode i samme stand, som vi kommer til at give videre til vores børn. Men heldigvis er der også en anden vej at gå. Og det behøver ikke at være svært, siger Line Marie Laursen, der er chefredaktør for magasinet ISABELLAS.
– I Danmark er vi allerede verdensmestre i økologi*, og Danmarks største kvindestudie ’All about women’, hvor mere end 2.000 kvinder er blevet spurgt ind til deres vaner, viser, at andelen af ISABELLAS-læsere, der går op i økologi er endnu højere end i Danmark generelt**. Så vores målgruppe ved, at de små ting også tæller i det store regnskab. Og ikke kun i forhold til økologi, men også når det kommer til bæredygtig tankegang, øget miljøbevidsthed og små tiltag, der kan gøre en forskel, forklarer Line Marie Laursen.
– Men vi vil gerne brede budskabet om, at lidt kan gøre meget, ud til endnu flere. Derfor har vi lavet et helt særnummer af ISABELLAS – et Green issue, hvor fokus i hele magasinet er på den grønne tankegang, og fyldt det med nemme tips og tricks til selv at lykkes med en grønnere hverdag.
Det vigtigste budskab er, at det kræver meget mindre at gøre en forskel end mange tror. Ofte er det blot små vaner, der skal justeres lidt, for at det får betydning. Og så vil vi også gerne vise, at det ikke behøver blive kedeligt for at rykke, understreger chefredaktøren.
– Ordene bæredygtighed og økologi kan godt have et lidt tørt image og lyde lidt frelst, men hos os på ISABELLAS er det grønne liv både farverigt, cool og sødt & syndigt. Der skal være plads til det gode liv, mens vi redder verden!
ISABELLAS Green issue er trykt på tykt, Svanemærket papir og udkommer mandag den 6. februar 2017.
5 grønne tips til en grønnere hverdag, der gerne må benyttes med kildeangivelse (Magasinet ISABELLAS).
FAKTA:
- Magasinet ISABELLAS udkommer 8 gange årligt: Læsertal 171.000
- ISABELLAS findes også på isabellas.dk, facebook.com/isabellascountryliv og Instagram: @isabellas_dk samt under hashtaggene #KæreISABELLAS og #GreenIssue.
- ISABELLAS Green issue er på gaden fra 6. februar til 12. marts. Og følges op af undersitet isabellas.dk/green, hvor man kan læse endnu flere grønne artikler.
- Aller Medias store kvindestudie ’All about women’ omhandler kommunikation til kvinder og alle aspekter af kvinders liv, som mode og skønhed, mad og sundhed, relationer og familie.
————–
* Danmark er verdens førende økologi-nation med en økologisk andel af det samlede fødevaresalg på 7,6 procent viser en ny rapport fra det schweiziske forskningscenter FiBL og den internationale økologiske organisation, IFOAM. På henholdsvis anden- og tredjepladsen ligger Schweiz og Østrig med en økologisk markedsandel på 7,1, og 6,5 procent.
** Data fra Aller Medias store kvindestudie ’All about women’:
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder

Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
HULiGENNEM fejrer 1 års-fødselsdag: Fra idé til anerkendt børnemedie på rekordtid25.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
HULiGENNEM har fødselsdag og fejrer sit første år som det nyskabende danske lydunivers for børn i alderen 3-13 år. Redaktionen ser tilbage på et år, hvor HULiGENNEM er vokset i både ambition, publikum og kritisk anerkendelse.
Ny kampagne laver opråb til Techgiganterne12.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde er femina i Danmark, femina i Sverige og Kvinner og Klær i Norge gået sammen om en ny kampagne under navnet ’Smalgoritmen’. Kampagnen er et opråb til Techgiganterne og deres ansvar i forhold til at udsætte helt unge piger for uholdbare kropsidealer.
Ny undersøgelse: Hver fjerde danske, unge kvinde vil forsørges af deres partner11.11.2025 09:00:17 CET | Pressemeddelelse
Når man spørger, hvilke sociale forhold, der bekymrer de danske kvinder mest, ligger priser og leveomkostninger helt øverst, kun overhalet af frygten for krig og konflikt. Måske er det også derfor, at der hos kvinderne hersker et stort behov for både økonomisk kontrol og uafhængighed, og samtidigt et ønske om at have nogen at dele den økonomiske byrde med og blive forsørget. Det viser Aller Media Nordics nye kvindelivs-undersøgelse ”The Nordic Women Report”, hvor hver fjerde danske, unge kvinde (18-29 år) hemmeligt ønsker at blive forsøget af deres partner.
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet indgår nyt samarbejde29.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet slår sig sammen om nyt digitalt samarbejde. Fremover kan alle Aller Media Denmarks Pling-abonnenter med fuld digital adgang også få adgang til Ekstra Bladets daglige e-avis sammen med alle Allers kendte titler samt tusinde andre magasiner og ugeblade fra ind- og udland.
Aller Media styrker sit nordiske samarbejde – etablerer fælles kommerciel organisation og tilføjer nyt forretningsområde15.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter halvandet år med en nordisk organisationsstruktur tager Aller Media nu næste skridt i sin udvikling. Fra den 1. oktober samles den kommercielle forretning i en fælles nordisk organisation med tre forretningsområder og flere støttefunktioner, der skal drive vækst, innovation og effektivt samarbejde på tværs af landegrænser. Der tilføjes desuden et helt nyt forretningsområde, Retail Media Business, der skal hjælpe virksomheder med at øge mulighederne inden for annoncesalg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
