Aller Media

Aller-magasin går all-in på grøn dagsorden

Del
ISABELLAS, Aller Medias magasin for bolig, have, mad og livsstil, omfavner den højaktuelle klimadagsorden og dedikerer et helt nummer til den grønne og bæredygtige livsstil. Formålet med særudgaven er at øge bevidstheden om, at selv små ændringer i den daglige adfærd og forbrug gør en vigtig forskel for miljøet og klimaet. I den forbindelse deler ISABELLAS fem konkrete tips til en grønnere hverdag til fri afbenyttelse for andre medier.
Foto: Pernille Greve/Magasinet ISABELLAS. Man kan sagtens bo både flot og bæredygtigt. Her er køkkenet indrettet med et smukt genbrugsmøbel med masser af charme og patina. Karklude og indkøbsnet er af økologisk bomuld, skærebrætter er af FSC-certific
Foto: Pernille Greve/Magasinet ISABELLAS. Man kan sagtens bo både flot og bæredygtigt. Her er køkkenet indrettet med et smukt genbrugsmøbel med masser af charme og patina. Karklude og indkøbsnet er af økologisk bomuld, skærebrætter er af FSC-certific

– Indrømmet! Det ville på alle måder være lettere og dejligere, hvis man bare kunne gøre som en vis præsident gjorde på sit lands officielle hjemmeside – og slette alle tanker om klimaforandringer med et enkelt klik, så man ikke skulle forholde sig til det. For ja, det erdeprimerende, at det ikke nødvendigvis er en klode i samme stand, som vi kommer til at give videre til vores børn. Men heldigvis er der også en anden vej at gå. Og det behøver ikke at være svært, siger Line Marie Laursen, der er chefredaktør for magasinet ISABELLAS.

– I Danmark er vi allerede verdensmestre i økologi*, og Danmarks største kvindestudie ’All about women’, hvor mere end 2.000 kvinder er blevet spurgt ind til deres vaner, viser, at andelen af ISABELLAS-læsere, der går op i økologi er endnu højere end i Danmark generelt**. Så vores målgruppe ved, at de små ting også tæller i det store regnskab. Og ikke kun i forhold til økologi, men også når det kommer til bæredygtig tankegang, øget miljøbevidsthed og små tiltag, der kan gøre en forskel, forklarer Line Marie Laursen.

– Men vi vil gerne brede budskabet om, at lidt kan gøre meget, ud til endnu flere. Derfor har vi lavet et helt særnummer af ISABELLAS – et Green issue, hvor fokus i hele magasinet er på den grønne tankegang, og fyldt det med nemme tips og tricks til selv at lykkes med en grønnere hverdag.

Det vigtigste budskab er, at det kræver meget mindre at gøre en forskel end mange tror. Ofte er det blot små vaner, der skal justeres lidt, for at det får betydning. Og så vil vi også gerne vise, at det ikke behøver blive kedeligt for at rykke, understreger chefredaktøren.

– Ordene bæredygtighed og økologi kan godt have et lidt tørt image og lyde lidt frelst, men hos os på ISABELLAS er det grønne liv både farverigt, cool og sødt & syndigt. Der skal være plads til det gode liv, mens vi redder verden!

ISABELLAS Green issue er trykt på tykt, Svanemærket papir og udkommer mandag den 6. februar 2017.

5 grønne tips til en grønnere hverdag, der gerne må benyttes med kildeangivelse (Magasinet ISABELLAS).

FAKTA:

  • Magasinet ISABELLAS udkommer 8 gange årligt: Læsertal 171.000
  • ISABELLAS findes også på isabellas.dk, facebook.com/isabellascountryliv og Instagram: @isabellas_dk samt under hashtaggene #KæreISABELLAS og #GreenIssue.
  • ISABELLAS Green issue er på gaden fra 6. februar til 12. marts. Og følges op af undersitet isabellas.dk/green, hvor man kan læse endnu flere grønne artikler.
  • Aller Medias store kvindestudie ’All about women’ omhandler kommunikation til kvinder og alle aspekter af kvinders liv, som mode og skønhed, mad og sundhed, relationer og familie.

————–

* Danmark er verdens førende økologi-nation med en økologisk andel af det samlede fødevaresalg på 7,6 procent viser en ny rapport fra det schweiziske forskningscenter FiBL og den internationale økologiske organisation, IFOAM. På henholdsvis anden- og tredjepladsen ligger Schweiz og Østrig med en økologisk markedsandel på 7,1, og 6,5 procent.

** Data fra Aller Medias store kvindestudie ’All about women’:

Kontakter

Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85

Billeder

Foto: Pernille Greve/Magasinet ISABELLAS. Man kan sagtens bo både flot og bæredygtigt. Her er køkkenet indrettet med et smukt genbrugsmøbel med masser af charme og patina. Karklude og indkøbsnet er af økologisk bomuld, skærebrætter er af FSC-certific
Foto: Pernille Greve/Magasinet ISABELLAS. Man kan sagtens bo både flot og bæredygtigt. Her er køkkenet indrettet med et smukt genbrugsmøbel med masser af charme og patina. Karklude og indkøbsnet er af økologisk bomuld, skærebrætter er af FSC-certific
Download

Information om Aller Media

Aller Media
Aller Media
Havneholmen 33
1561 København V

http://aller.dk/

Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.

Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland. 

Følg pressemeddelelser fra Aller Media

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aller Media

Ny undersøgelse: Hver fjerde danske, unge kvinde vil forsørges af deres partner11.11.2025 09:00:17 CET | Pressemeddelelse

Når man spørger, hvilke sociale forhold, der bekymrer de danske kvinder mest, ligger priser og leveomkostninger helt øverst, kun overhalet af frygten for krig og konflikt. Måske er det også derfor, at der hos kvinderne hersker et stort behov for både økonomisk kontrol og uafhængighed, og samtidigt et ønske om at have nogen at dele den økonomiske byrde med og blive forsørget. Det viser Aller Media Nordics nye kvindelivs-undersøgelse ”The Nordic Women Report”, hvor hver fjerde danske, unge kvinde (18-29 år) hemmeligt ønsker at blive forsøget af deres partner.

Aller Media styrker sit nordiske samarbejde – etablerer fælles kommerciel organisation og tilføjer nyt forretningsområde15.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Efter halvandet år med en nordisk organisationsstruktur tager Aller Media nu næste skridt i sin udvikling. Fra den 1. oktober samles den kommercielle forretning i en fælles nordisk organisation med tre forretningsområder og flere støttefunktioner, der skal drive vækst, innovation og effektivt samarbejde på tværs af landegrænser. Der tilføjes desuden et helt nyt forretningsområde, Retail Media Business, der skal hjælpe virksomheder med at øge mulighederne inden for annoncesalg.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye