Ny onlinestrategi skal løfte Allers websites

Annoncørerne efterspørger solid og alsidig dækning, mens brugerne tiltrækkes af fokuserede sites, der giver værdi gennem relevant indhold af høj kvalitet. Umiddelbart et paradoks, men Aller Media har fundet løsningen i en ny onlinestrategi, der overordnet medfører en konsolidering til færre men større sites – de såkaldte universer – mens en række subsites under universerne holder fast i Allers nichestrategi om at levere indhold af højeste kvalitet og relevans til klart afgrænsede målgrupper.
”Vi har mange loyale læsere og brugere, som har stor fornøjelse af vores brandspecifikke websites, hvor der udover godt indhold også er omsætning i forhold til event, abonnement og andet up-salg. Men vi ser et kæmpe potentiale for at øge den digitale indtjening, hvis vi kan skrue op for trafikken, samtidigt som vi fastholder vores fokus på at producere markedets bedste indhold til udvalgte segmenter,” siger udgiverdirektør for ugeblade hos Aller Media A/S, Anette Kokholm og fortsætter:
”Ved at lade strategien stå på to ben kan vi pga. den større volumen fra flere brugere styrke indtjeningen fra bannerannoncering, mens det er enormt attraktivt for annoncørerne at placere sig i sammenhæng med redaktionelt nicheindhold af høj kvalitet, når vi f.eks. taler om sponsorater og mere kreative annonceformater.”
Dermed er et af de klare mål med den nye universstrategi at fastholde og udbygge Aller Medias position som Danmarks førende mediehus inden for udvikling af native-løsninger, der allerede i dag udgør en væsentlig del af den digitale annonceomsætning.
Femina.dk løftes ni pladser på Dansk Online Index’ topliste
Helt konkret er det planen, at 16 magasin- og ugebladssites på tværs af hele forretningen i løbet af det kommende år konsolideres på et mindre antal universer, som er nøje udvalgt og defineret på baggrund af et omfattende data- og analysearbejde – og som det redaktionelt og kommercielt giver mening at tage ejerskab på.
”Det ligger lige til højrebenet, at vi holder fast i vores stærke fokus på kvinder, og lader Femina.dk være omdrejningspunktet for Danmarks største kvindeunivers, der også kommer til at omfavne Søndag.dk, Q.dk, Mama.dk og Psykologi.dk. Udrulningen er godt i gang og har trafikmæssigt allerede givet flotte resultater. I den kommende periode kommer vi selvfølgelig også til at lancere universer, der er tæt tilknyttet vores andre kerneområder såsom mad, mode, familie, underholdning og royalt stof,” siger udgiverdirektør for magasiner hos Aller Media A/S, Charlotte Riparbelli.
Q er det første subsite, der er blevet implementeret under femina.dk, og efter en måned har det allerede haft en betydelig effekt for Femina.dk med en vækst på 170.000 sessioner, 100.000 sidevisninger og 78.000 brugere. Det har betydet et hop på ni pladser frem på Dansk Online Index’ topliste og en væsentlig forbedret SEO synlighed.
Relaterede links
Nøgleord
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
HULiGENNEM fejrer 1 års-fødselsdag: Fra idé til anerkendt børnemedie på rekordtid25.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
HULiGENNEM har fødselsdag og fejrer sit første år som det nyskabende danske lydunivers for børn i alderen 3-13 år. Redaktionen ser tilbage på et år, hvor HULiGENNEM er vokset i både ambition, publikum og kritisk anerkendelse.
Ny kampagne laver opråb til Techgiganterne12.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde er femina i Danmark, femina i Sverige og Kvinner og Klær i Norge gået sammen om en ny kampagne under navnet ’Smalgoritmen’. Kampagnen er et opråb til Techgiganterne og deres ansvar i forhold til at udsætte helt unge piger for uholdbare kropsidealer.
Ny undersøgelse: Hver fjerde danske, unge kvinde vil forsørges af deres partner11.11.2025 09:00:17 CET | Pressemeddelelse
Når man spørger, hvilke sociale forhold, der bekymrer de danske kvinder mest, ligger priser og leveomkostninger helt øverst, kun overhalet af frygten for krig og konflikt. Måske er det også derfor, at der hos kvinderne hersker et stort behov for både økonomisk kontrol og uafhængighed, og samtidigt et ønske om at have nogen at dele den økonomiske byrde med og blive forsørget. Det viser Aller Media Nordics nye kvindelivs-undersøgelse ”The Nordic Women Report”, hvor hver fjerde danske, unge kvinde (18-29 år) hemmeligt ønsker at blive forsøget af deres partner.
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet indgår nyt samarbejde29.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet slår sig sammen om nyt digitalt samarbejde. Fremover kan alle Aller Media Denmarks Pling-abonnenter med fuld digital adgang også få adgang til Ekstra Bladets daglige e-avis sammen med alle Allers kendte titler samt tusinde andre magasiner og ugeblade fra ind- og udland.
Aller Media styrker sit nordiske samarbejde – etablerer fælles kommerciel organisation og tilføjer nyt forretningsområde15.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter halvandet år med en nordisk organisationsstruktur tager Aller Media nu næste skridt i sin udvikling. Fra den 1. oktober samles den kommercielle forretning i en fælles nordisk organisation med tre forretningsområder og flere støttefunktioner, der skal drive vækst, innovation og effektivt samarbejde på tværs af landegrænser. Der tilføjes desuden et helt nyt forretningsområde, Retail Media Business, der skal hjælpe virksomheder med at øge mulighederne inden for annoncesalg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

