Ny onlinestrategi skal løfte Allers websites

Annoncørerne efterspørger solid og alsidig dækning, mens brugerne tiltrækkes af fokuserede sites, der giver værdi gennem relevant indhold af høj kvalitet. Umiddelbart et paradoks, men Aller Media har fundet løsningen i en ny onlinestrategi, der overordnet medfører en konsolidering til færre men større sites – de såkaldte universer – mens en række subsites under universerne holder fast i Allers nichestrategi om at levere indhold af højeste kvalitet og relevans til klart afgrænsede målgrupper.
”Vi har mange loyale læsere og brugere, som har stor fornøjelse af vores brandspecifikke websites, hvor der udover godt indhold også er omsætning i forhold til event, abonnement og andet up-salg. Men vi ser et kæmpe potentiale for at øge den digitale indtjening, hvis vi kan skrue op for trafikken, samtidigt som vi fastholder vores fokus på at producere markedets bedste indhold til udvalgte segmenter,” siger udgiverdirektør for ugeblade hos Aller Media A/S, Anette Kokholm og fortsætter:
”Ved at lade strategien stå på to ben kan vi pga. den større volumen fra flere brugere styrke indtjeningen fra bannerannoncering, mens det er enormt attraktivt for annoncørerne at placere sig i sammenhæng med redaktionelt nicheindhold af høj kvalitet, når vi f.eks. taler om sponsorater og mere kreative annonceformater.”
Dermed er et af de klare mål med den nye universstrategi at fastholde og udbygge Aller Medias position som Danmarks førende mediehus inden for udvikling af native-løsninger, der allerede i dag udgør en væsentlig del af den digitale annonceomsætning.
Femina.dk løftes ni pladser på Dansk Online Index’ topliste
Helt konkret er det planen, at 16 magasin- og ugebladssites på tværs af hele forretningen i løbet af det kommende år konsolideres på et mindre antal universer, som er nøje udvalgt og defineret på baggrund af et omfattende data- og analysearbejde – og som det redaktionelt og kommercielt giver mening at tage ejerskab på.
”Det ligger lige til højrebenet, at vi holder fast i vores stærke fokus på kvinder, og lader Femina.dk være omdrejningspunktet for Danmarks største kvindeunivers, der også kommer til at omfavne Søndag.dk, Q.dk, Mama.dk og Psykologi.dk. Udrulningen er godt i gang og har trafikmæssigt allerede givet flotte resultater. I den kommende periode kommer vi selvfølgelig også til at lancere universer, der er tæt tilknyttet vores andre kerneområder såsom mad, mode, familie, underholdning og royalt stof,” siger udgiverdirektør for magasiner hos Aller Media A/S, Charlotte Riparbelli.
Q er det første subsite, der er blevet implementeret under femina.dk, og efter en måned har det allerede haft en betydelig effekt for Femina.dk med en vækst på 170.000 sessioner, 100.000 sidevisninger og 78.000 brugere. Det har betydet et hop på ni pladser frem på Dansk Online Index’ topliste og en væsentlig forbedret SEO synlighed.
Relaterede links
Nøgleord
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
femina bliver revet væk: Nu kommer magasinet i nyt oplag22.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere på måneden kom femina tilbage som trykt magasin efter at have været væk i et år. Og det er blevet taget rigtig godt imod. I sådan en grad, at Aller nu trykker et nyt oplag for at imødekomme efterspørgslen.
Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.
HULiGENNEM hitter med lydunivers for børn: Nyt public service-medie er tæt på eget mål20.5.2025 08:35:05 CEST | Pressemeddelelse
På under et halvt år har Danmarks nye lydunivers til børn nået 73 procent af det mål, de selv havde sat sig for 18 måneder. Det viser, at der er et behov for podcasts og lyd til børn – ikke mindst når det er skabt på børnenes præmisser, siger chefredaktør.
Her er de nominerede til Det Vi Elsker Prisen i 20251.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan Vi Elsker Serier offentliggøre, hvem der er nomineret til Danmarks nye kulturpris, hvor 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater bliver uddelt for første gang. De nominerede spænder bredt fra toneangivende dokumentarer og rørende film til humoristiske serier, neglebidende krimier og store klassikere på de skrå brædder. Det Vi Elsker Prisen finder sted 4. juni 2025 i Store VEGA med vært Afshin Firouzi ved roret.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum