Aller Media satser på de kreative kvinder
21 pct. af kvinder over 15 år i Danmark syr, broderer, strikker eller hækler ugentligt, og knap en kvart million gør det tilmed dagligt*. Denne store gruppe af kreative kvinder får fra i dag et nyt magasin, når Aller Media lancerer ”Maries ideer”.
Magasinet, der udkommer fire gange årligt, vil give de danske kvinder ny inspiration til strik, hækling, syning og bolig, samt skabe et univers, hvor der deles ideer og unikke opskrifter fra ind- og udland.
”Håndarbejde er blevet en måde at stresse af på og komme i kontakt med sig selv – strikning er f.eks. blevet kaldt det nye yoga. Det betyder, at antallet af kvinder i alle aldre, der dyrker det kreative, igen er stigende, og at gør-det-selv er blevet højeste mode. Næsten som det var i 70’erne og 80’erne, hvor man så strikkende kvinder overalt, og der lå en strikkebutik på hvert gadehjørne,” siger redaktør Anne-Marie Øby.
Gør det selv-niche åbner for nyt Aller-magasin
Magasinet bliver Aller Medias første magasin af sin slags, og det er opstået som svar på den jævnt stigende interesse for håndarbejde blandt læserne af Allers eksisterende ugeblade og magasiner.
”Maries ideer er et nichemedie, men med så mange strikkende danske kvinder opfatter vi det ikke som et snævert magasin. Har man først fået interesse for håndarbejde, kan man nærmest ikke få inspiration nok, og vi oplever altid en stigende efterspørgsel på vores ugeblade i de uger, hvor vi har et strikke- eller håndarbejdehæfte med bladet,” siger Anette Kokholm, der er chefredaktør for det nye magasin.
FAKTA
Maries ideer udgives af Aller Media, og første nummer er på gaden den 20. januar i løssalg og i abonnement. Magasinet er på 72 sider og lanceres til en intropris på 49,95 kroner – normalprisen er 64,95 kroner. Næste nummer udkommer 20. april. Læs mere om Maries ideer på www.mariesideer.dk.
*Index Danmark/Gallup 2+3 kvt. 2013.
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comInformation om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
HULiGENNEM fejrer 1 års-fødselsdag: Fra idé til anerkendt børnemedie på rekordtid25.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
HULiGENNEM har fødselsdag og fejrer sit første år som det nyskabende danske lydunivers for børn i alderen 3-13 år. Redaktionen ser tilbage på et år, hvor HULiGENNEM er vokset i både ambition, publikum og kritisk anerkendelse.
Ny kampagne laver opråb til Techgiganterne12.11.2025 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
For første gang nogensinde er femina i Danmark, femina i Sverige og Kvinner og Klær i Norge gået sammen om en ny kampagne under navnet ’Smalgoritmen’. Kampagnen er et opråb til Techgiganterne og deres ansvar i forhold til at udsætte helt unge piger for uholdbare kropsidealer.
Ny undersøgelse: Hver fjerde danske, unge kvinde vil forsørges af deres partner11.11.2025 09:00:17 CET | Pressemeddelelse
Når man spørger, hvilke sociale forhold, der bekymrer de danske kvinder mest, ligger priser og leveomkostninger helt øverst, kun overhalet af frygten for krig og konflikt. Måske er det også derfor, at der hos kvinderne hersker et stort behov for både økonomisk kontrol og uafhængighed, og samtidigt et ønske om at have nogen at dele den økonomiske byrde med og blive forsørget. Det viser Aller Media Nordics nye kvindelivs-undersøgelse ”The Nordic Women Report”, hvor hver fjerde danske, unge kvinde (18-29 år) hemmeligt ønsker at blive forsøget af deres partner.
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet indgår nyt samarbejde29.9.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Denmark og Ekstra Bladet slår sig sammen om nyt digitalt samarbejde. Fremover kan alle Aller Media Denmarks Pling-abonnenter med fuld digital adgang også få adgang til Ekstra Bladets daglige e-avis sammen med alle Allers kendte titler samt tusinde andre magasiner og ugeblade fra ind- og udland.
Aller Media styrker sit nordiske samarbejde – etablerer fælles kommerciel organisation og tilføjer nyt forretningsområde15.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter halvandet år med en nordisk organisationsstruktur tager Aller Media nu næste skridt i sin udvikling. Fra den 1. oktober samles den kommercielle forretning i en fælles nordisk organisation med tre forretningsområder og flere støttefunktioner, der skal drive vækst, innovation og effektivt samarbejde på tværs af landegrænser. Der tilføjes desuden et helt nyt forretningsområde, Retail Media Business, der skal hjælpe virksomheder med at øge mulighederne inden for annoncesalg.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum
