Aller lancerer nyt web-tv-koncept

Aller Visuals, Aller Client Publishing og Hop Creek Entertainment står bag Aller Medias nyeste kommercielle satsning – en web-tv-serie finansieret af annoncører og med skuespiller Jonas Schmidt og filminstruktør Tomas Villum i hovedrollerne. Den stærkt underholdende web-tv-serie er et nytænkende content marketing-koncept, der er et effektivt alternativ til annoncørbetalte programmer, der kendes fra traditionelt tv.
Aller Media lancerer nyt content marketing-koncept, der minder om Advertising Funded Programming (AFP), der kendes fra tv. Konceptet er målrettet web og kan via Aller Medias eget netværk opnå et reach, der matcher flere af de landsdækkende kommercielle tv-kanaler. Dermed kommer web-tv-serien til at udgøre en attraktiv platform for annoncører, der ønsker at levere kommercielle budskaber i en afslappet og relevant kontekst, og som et effektivt add-on til eksisterende content marketing-aktiviteter.
”Vi ser et stort potentiale i at udvikle annoncørbetalte web-tv-programmer, som en del af virksomheders content marketing-strategi. Udover at det er billigere at producere end traditionelt flow-tv, giver webformatet langt flere muligheder i forhold til at få indholdet til at leve i længere tid på flere forskellige digitale platforme og for at gå i direkte dialog med seerne. Samtidigt imødekommer vi den moderne bruger, som tilgår indhold fra mange forskellige platforme uafhængigt af tid og sted,” siger Rune Bendixen, Head of Aller Visuals.
Skæg og ballade på pisterne skal sælge skirejser
”Tosset med ski” er titlen for den første web-tv-serie fra Aller Visuals og med skiferie som omdrejningspunkt, kan seerne gennem 8 episoder på hver ca. 8 minutter følge den erfarne skiekspert Tomas Villum og nybegynderen Jonas Schmidt besøge nogle af Europas mest populære skidestinationer.
”Formålet med ”Tosset med ski” er at underholde og inspirere de mange tusinde danske skiglade familier, der snart skal på skiferie, til at opdage nye destinationer. Hele serien er bygget op omkring passionen for ski, og i samarbejde med annoncørerne, samt Tomas Villum og Jonas Schmidt, har vi skabt et meget underholdende univers omkring skiferie og hvad der ellers følger med på en skitur til Alperne. Vi ved fra en lang række andre content marketing-formater, at kommercielle budskaber leveret som underholdning eller i anden relevant kontekst har meget stor gennemslagskraft,” fortæller Rune Bendixen.
”Tosset med ski” har premiere i uge 42 og er produceret i samarbejde med Audi Danmark, Nortlander, LEGO Wear, Salomon og Den Danske Skiskole. Web-tv-serien bliver lanceret i samarbejde med FEMINA.dk, Seoghoer.dk, BT.dk samt på vores eget website www.tossetmedski.dk og kan også findes på Facebook – Tosset med Ski.
Web-tv-koncept styrker Allers content marketing-satsning
Content marketing-ydelser bliver i stigende grad efterspurgt af virksomheder og organisationer og er et forretningsområde, som Aller ser store muligheder i – senest understreget med opkøbet af Datagraf-koncernen, der har sikret koncernen en stærk nordisk position inden for området.
”Tosset med ski” er Allers seneste bud på et content marketing-format, der udnytter koncernens stærke kompetencer inden for storytelling, og styrker hele strategien omkring rejse-økosystemet, der er bygget op omkring ejerskabet af Nyhavn Rejser og Kulturrejser Europa.
Aller Visuals er Allers produktionsselskab, som tidligere bl.a. har produceret Elle Style Awards og Reality Awards, leveret indhold til YouSee-kanalen samt udviklet en lang række reklamefilm. I maj 2014 blev Aller Visuals en del af Aller Client Publishing, og afdelingen har for nyligt styrket sine kompetencer på AFP-fronten ved ansættelsen af Camilla Wisøfeldt, der tidligere har arbejdet med udviklingen af AFP-formater som projektchef på SBS Discovery Media og kontaktchef på Monday Media.
Kontakter
Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85
Magnus HviidKommunikationschefPresse og kommunikation
Tlf:+45 28 72 63 85magnus.hviid@aller.comBilleder
Information om Aller Media
Aller Media er i dag den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på ugeblade på 70 % og ca. 1 mio magasinlæsere. I alt læser 2,3 millioner danskere med hver måned i en af vores titler og 2 millioner bruger et af vores digitale universer.
Aller Media A/S er en del af Aller Holding A/S og har søstervirksomheder i Sverige, Norge og Finland.
Følg pressemeddelelser fra Aller Media
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Aller Media
Her er prismodtagerne ved Det Vi Elsker Prisen 20254.6.2025 22:04:27 CEST | Pressemeddelelse
Onsdag den 4. juni var en bred vifte af morgendagens stjerner og garvede kræfter samlet i Store VEGA for at hylde fortællingerne, der samler os ved Det Vi Elsker Prisen 2025. Med 11 kategorier fordelt på tværs af film, serier, tv, bøger og teater afspejlede aftenens nominerede og prismodtagere ligeledes den alsidige kultur, der har inspireret og underholdt os det forgangne år. Holdene på og bag Pigen med nålen og Fuld af kærlighed kunne skåle en ekstra gang, da de hver modtog to priser ved Det Vi Elsker Prisen 2025.
femina bliver revet væk: Nu kommer magasinet i nyt oplag22.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Tidligere på måneden kom femina tilbage som trykt magasin efter at have været væk i et år. Og det er blevet taget rigtig godt imod. I sådan en grad, at Aller nu trykker et nyt oplag for at imødekomme efterspørgslen.
Aller Media Nordic investerer i Aniara for at hjælpe forfattere ud over sprogbarrierer21.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Aller Media Nordic har købt en minoritetsandel i Aniara, det svenske forlagsselskab, der hjælper forfattere med at nå nye læsere på tværs af sprogbarrierer. Investeringen på over 500.000 euro markerer begyndelsen på et partnerskab med potentiale for strategisk samarbejde, hvor forlagsarv møder innovation – med det fælles mål at gøre internationale bogmarkeder mere tilgængelige for forfattere.
HULiGENNEM hitter med lydunivers for børn: Nyt public service-medie er tæt på eget mål20.5.2025 08:35:05 CEST | Pressemeddelelse
På under et halvt år har Danmarks nye lydunivers til børn nået 73 procent af det mål, de selv havde sat sig for 18 måneder. Det viser, at der er et behov for podcasts og lyd til børn – ikke mindst når det er skabt på børnenes præmisser, siger chefredaktør.
Her er de nominerede til Det Vi Elsker Prisen i 20251.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I dag kan Vi Elsker Serier offentliggøre, hvem der er nomineret til Danmarks nye kulturpris, hvor 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater bliver uddelt for første gang. De nominerede spænder bredt fra toneangivende dokumentarer og rørende film til humoristiske serier, neglebidende krimier og store klassikere på de skrå brædder. Det Vi Elsker Prisen finder sted 4. juni 2025 i Store VEGA med vært Afshin Firouzi ved roret.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum