Aller Media

Sådan taler du om mode, bolig og livsstil til de danske kvinder

Del
Ifølge konsulentfirmaet, Boston Consulting Group, køber eller influerer kvinder i dag mere end 80 % af alle køb. Det er et tal, som ingen i mediebranchen har råd til at ignorere.

Samtidig er det er ingen hemmelighed, at kvindeidealerne i 2018 undergår store forandringer. Det betyder, at når det kommer til nutidens købsbeslutninger, køber kvinder ind på ærlige og nære værdier – særligt når det gælder målrettet mode-, bolig- og livsstilsindhold. Det kan være svært at navigere i, når indhold til kvinden anno 2018 produceres – men med de helt rigtige kommunikationsgreb, er det muligt at skabe indhold, der virker.

Derfor har Aller Media et ansvar for, at magasiner og ugeblade kommunikerer en kvinde, som er ærlig – med ægte power, personlighed, fejl og mangler – ligesom kvinden, der produceres målrettet indhold til.

”All about women”, Danmarks største kvindestudie foretaget af Aller Media, viser tydeligt, at god stil i 2018 også handler om at turde. Modebrands skal derfor kommunikere kvinder med udstråling og personlighed, da forbrugeren vil kunne spejle sig selv i den kvinde, de dagligt bliver eksponeret for. Det er altså ikke længere godt nok at se godt ud. Kvindestudiet viser desuden, at kvinder gennem hele livet viser stor interesse for mode, bolig og livsstil og ønsker at følge tidens trends hvad end de er 18- eller 65 år.

På baggrund af Danmarks største kvindestudie har det derfor været muligt at identificere følgende kommunikationsgreb, der særligt bør tages i betragtning inden for mode samt bolig og livsstil.

Kommunikationsgreb, som virker inden for mode

Når kvinder eksponeres for målrettede budskaber inden for mode, er følgende tre kommunikationsgreb derfor essentielle:

1. Vis rigtige kvinder

Kvinder er trætte af stereotyper og kræver i stedet at blive eksponeret for rigtige kvinder, de kan identificere sig selv med. Derfor skal de kvinder, som præsenteres i kommunikationsuniverser, afspejle nutidens kvindeidealer.

2. Guide, guide guide

Nutidens kvinde føler, hun drukner i modens moderne jungle. Særligt modeverdenen er en kompleks verden med mange muligheder. Derfor skal branduniverser reducere kompleksiteten og guide kvinder gennem købsprocessen med how-to videoer, produkttests og grundige guides.

3. Call-to-action

Når kvinder har besluttet sig for at købe, vil de lynhurtigt have indfriet deres behov og superoptimere tiden. Derfor skal brandet sørge for at forbrugeren har øjeblikkelig mulighed for at foretage et køb – eksempelvis med links, der guider direkte ind på den pågældende webshop.

Kommunikationsgreb, som virker inden for bolig og livsstil

Særligt to kommunikationsgreb inden for bolig og livsstil skal anvendes når målrettet indhold produceres til nutidens kvinde:

1. Dreaming – det emotionelle greb

Generelt er kvinder mere emotionelt engagerede i købsprocessen end mænd. Sørg derfor for at stimulere følelserne og hjertet i kommunikationen – særligt når det angår bolig og livsstil, vil kvinder opleve reklamer og de køber derfor i høj grad ind i stemninger og æstetik.

2. Doing – det funktionelle greb

Kvinder efterspørger boliguniverser, hvor forbrugeren bliver inddraget i et stemningsfuldt univers. Samtidig skal universet afspejle kvinden og kvindens familie – og det er en kontinuerlig proces for forbrugeren. Branduniverser skal derfor råde og guide til opgradering af konkrete rum eller i smarte løsninger. Derfor skal kommunikationen have en funktionel vinkel – blandt andet hvordan et bestemt produkt kan benyttes på flere måder eller hvordan man selv kan transformere fra gammelt til nyt.

 

***

Af Marianne Ravn, Senior Strategisk Konsulent (Marianne.ravn@aller.com) og Maibritt Holm, Native Project Manager (Maibritt.holm@aller.com)

For at se dette indhold fra res.cloudinary.com, så skal du give din accept på toppen af denne side.

Relaterede links

Nøgleord

Kontakter

Magnus Hviid
Pressekontakt
magnus.hviid@aller.com
+45 28 72 63 85

Billeder

Information om Aller Media

Aller Media
Aller Media
Havneholmen 33
1561 København V

http://aller.dk/

Vi er den førende udgiver af magasiner og ugeblade i Norden. I Danmark har vi en markedsandel på 70% på ugeblade og 43% på magasiner. I alt læser hele 1,8 mio. danskere med hver måned i mindst en af vores titler – og vores stærke digitale universer har mere end 2,1 mio. brugere og over 50 mio. sidevisninger hver eneste måned.

Følg pressemeddelelser fra Aller Media

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Aller Media

Her er de nominerede til Det Vi Elsker Prisen i 20251.5.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

I dag kan Vi Elsker Serier offentliggøre, hvem der er nomineret til Danmarks nye kulturpris, hvor 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater bliver uddelt for første gang. De nominerede spænder bredt fra toneangivende dokumentarer og rørende film til humoristiske serier, neglebidende krimier og store klassikere på de skrå brædder. Det Vi Elsker Prisen finder sted 4. juni 2025 i Store VEGA med vært Afshin Firouzi ved roret.

Direktør Michael Aller bliver ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S efter adm. direktør Dag Sørsdahl, som har valgt at fratræde30.4.2025 11:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Aller Media-koncernen besluttede primo 2024 at foretage en strategisk ændring i organisationsstrukturen og gå fra en landebaseret struktur i de fire nordiske lande til en ny, fælles nordisk struktur, Aller Media Nordic. Dag Sørsdahl blev sat i spidsen for at gennemføre dette. Denne ændring er nu velgennemført og i den forbindelse har Dag Sørsdahl efter dialog med bestyrelsen valgt at fratræde. Michael Aller tiltræder som ny adm. direktør for Aller Media Nordic A/S. Aller Media står solidt blandt de førende nordiske medieselskaber med en markant printposition og mange stærke mærkevarer. Det seneste år har koncernen intensiveret sin digitale satsning, hvilket har sikret nye positioner på de digitale flader. Med stærke nationale publikationer leverer Aller Media den bedste journalistik i Norden, båret frem af en udfordrerkultur og branchens dygtigste folk. ”Denne vigtige og krævende transformation, der inkluderer etableringen af et fælles nordisk lederteam og en opdateret strategi samt sa

Vi Elsker Serier løfter sløret for Danmarks nye kulturpris: Det Vi Elsker Prisen9.4.2025 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Vi Elsker Serier er stolte af at kunne præsentere Danmarks nye kulturpris Det Vi Elsker Prisen, som ønsker at hylde fortællingerne, der samler os. Når Det Vi Elsker Prisen løber af stablen for første gang den 4. juni 2025 i Store VEGA, kan publikum se frem til en storslået aften i underholdningens tegn. Her vil aftenens vært Afshin Firouzi guide publikum gennem uddelingen af 11 priser på tværs af film, serier, tv, bøger og teater.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye