Spar på strømmen med intelligent belysning: Lidl er igen klar med populær Smart Home-serie

Da dagligvarekæden Lidl i november 2020 lancerede deres første Smart Home-serie, blev de budgetvenlige intelligente belysningsprodukter taget rigtig godt imod. Fra søndag d. 27. marts er produkterne igen at finde på hylderne i et udvidet sortiment.
Serien består af LED-lamper og -pærer, der ifølge Miljøstyrelsen* bruger 25 % mindre strøm end sparepærer. Lidls Smart Home-serie er baseret på den anerkendte Smart Home-teknologi, Zigbee 3.0, der gør det nemt at forbinde produkterne til andre Smart Home-systemer i hjemmet både inden- og udendørs.
”Modtagelsen af vores Smart Home-belysningsserie gik over al forventning. Vi oplever en stigende interesse blandt forbrugerne for at optimere hjemmet med intelligente løsninger, der både gør dagligdagen nemmere, og der samtidig er nogle penge at spare på selve strømforbruget. Derfor glæder det mig, at vi kan tilbyde vores kunder endnu flere gode og prisvenlige løsninger indenfor intelligent belysning til hjemmet,” siger Rasmus Pape, som er indkøbsdirektør hos Lidl.
Smart Home vinder indpas blandt danskerne
I dag har flere danskere lukket ’det smarte hjem’ indenfor, da digitaliseringen i praksis bidrager til forbedret bekvemmelighed, øget komfort og større tryghed i hjemmet – og så er det gået op for flere, at der kan være penge at spare ved at have intelligente løsninger installeret.
“At sætte et smart hjem op i dag er blevet meget lettere end for blot få år siden, og derfor er der endnu flere forbrugere, der har fået øjnene op for det. Og når man ovenikøbet kan spare penge på strømmen, der jo i dag er blevet en enorm post på husholdningsbudgettet, så er det svært ikke at blive begejstret for den nye teknologi. Jeg tror, at vi kommer til at se endnu flere installere intelligente løsninger i deres hjem de kommende år,” siger tech-journalist, Torben Vognsen, der er direktør i Fremtidens Hjem.
Ifølge Videncentret Bolius* er antallet af LED-pærer i danske husstande i gennemsnit mere end firdoblet siden 2012. Hele Lidls Smart Home-serie har LED-pærer, der foruden en længere levetid end andre pærer også bruger mindre strøm – og jo mere styrken dæmpes, jo mindre strøm bruges der.
Det er nemt at styre lyset enten med manuel fjernbetjening, via Lidl Home-appen eller med Google Assistant. Derudover kan du via Lidl Home-appen også fastlægge dine rutiner, så lyset tænder og slukker automatisk efter dine behov.
Om Lidl Smart Home:
Lidls Smart Home-produkter er i butikkerne fra søndag d. 27. marts og kan findes ved SPOT-varerne. De kommer med tre års garanti og sælges, så længe lager haves.
Læs mere om Lidl Smart Home her: https://www.lidl.dk/smart-home
For yderligere information, kontakt:
Thomas Sejersen, presseansvarlig i Lidl: presse@lidl.dk, tlf. 76 35 00 10
Kilder:
*Miljøstyrelsen: https://mst.dk/kemi/kemikalier/saerligt-for-borgere-om-kemikalier/groenne-tips/hjemmet/el-paerer/miljoestyrelsen-anbefaler-led/
*Videncentret Bolius: https://www.bolius.dk/energisparende-belysning-elpaerer-med-lavt-energiforbrug-16398
Nøgleord
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris24.3.2025 12:40:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum