Tysk bæredygtighed sætter dagsordenen i Danmark

Del
Mere end hver anden forbruger tilvælger virksomheder, som er miljøbevidste, og som arbejder målrettet med bæredygtighed. En virkelighed, der står i stærk kontrast til køkkenbranchen, hvor det bæredygtige udbud og fokus er en mangelvare.

Forbrugere på verdensplan ønsker i høj grad at handle med miljøbevidste virksomheder, som har fokus på bæredygtighed og tager et socialt ansvar for klimaet. Det dokumenterer en analyse foretaget af PwC, hvor 55 procent af de globale forbrugere tilkendegiver, at de bevidst køber klima- og miljøvenlige produkter.    

Det tal står i stærk kontrast til en dansk køkkenbranche, hvor udbuddet af netop bæredygtige og klimavenlige løsninger og produkter er en mangelvare. Faktum er, at kun få køkkenfirmaer går forrest med en egentlig bæredygtig dagsorden.  

Ét af de få, der gør, er det tyske køkkenfirma Rotpunkt. I Danmark tilbyder de som det eneste køkkenfirma en køkkenserie, der lever op til Svanemærkets seneste kriterier for certificering, og på baggrund af deres grønne og bæredygtige profil er de netop blevet håndplukket til at levere mere end 500 køkkener til et af verdens mest ambitiøse boligbyggerier i Danmark, UN17 Village.   

Rotpunkts skandinaviske direktør, Morten Skjødt, oplever de danske boligejere som særdeles klimabevidste, hvilket afspejler sig i kravene til de produkter, de køber.  

“Bæredygtighed er helt centralt, når forbrugerne køber produkter. Det mærker vi hos Rotpunkt, og vi bifalder det stigende fokus, der er kommet på miljø og klima. Det inspirerer os til hele tiden at arbejde med tiltag og løsninger, der kan bidrage til en bæredygtig fremtid med den grønne omstilling i fokus,” siger Morten Skjødt og tilføjer: 

“Samme indstilling burde gå igen hos alle aktører i vores branche.” 

Grund til stolthed 

Miljømærkning Danmark, der står for certificeringen med Svanemærket, peger på tyske Rotpunkt som en af de førende spillere på det danske marked for bæredygtige køkkenløsninger. 

”Svanemærket evaluerer og strammer løbende kravene til de enkelte produktgrupper – og Rotpunkts Greenline køkkenelementer er de første produkter, der har dokumenteret, at de opfylder Svanemærkets nyeste kriterier for møbler og inventar,” siger Miljømærkning Danmarks direktør, Martin Fabiansen. 

Også NREP, entreprenøren bag UN17 Village, mener, at tyske Rotpunkt skiller positivt ud blandt de danske køkkenforhandlere. 

“Når vi kigger på Rotpunkt og deres bæredygtige ambitioner, kan vi konkludere, at der er handling bag deres ord. Og på baggrund af data kan vi konkludere, at deres arbejde har en positiv indvirkning på eksempelvis det sunde indeklima og den CO2-neutrale produktion, hvilket har været vigtigt for os,” siger Nicole Van Der Star, investment developer hos NREP.  

Nøgleord

Kontakter

Pressekontakt:
Morten Skjødt
Skandinavisk direktør, Rotpunkt
Tlf.: 2222 5400
Mail: ms@rotpunkt.dk

Links

Information om Escalate ApS

Escalate ApS
Skudehavnsvej 5
2150 Nordhavn

Følg pressemeddelelser fra Escalate ApS

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Escalate ApS

Hvorfor er det en god idé at få renset sine tæpper?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

I de seneste par år har flere og flere valgt at få tæpper hjemme i stuen. Et moderne, æstetisk og sommetider også praktisk valg. Dog er der også en del vedligehold forbundet med tæpper - både for udseendets skyld men også med henblik på hygiejne og allergier. I tæpper samler sig nemlig støv og andre usundheder, som du bør få fjernet. Derudover risikerer tæpper også at få pletter og plamager. Disse kan heldigvis - i langt de fleste tilfælde - også fjernes!

Første gang hos en kosmetisk klinik?21.5.2022 20:00:00 CEST | Nyhed

Bare rolig! For mange kan det være en smule grænseoverskridende at skulle lade et andet menneske tage sig af ens udseende, specielt hvis det er første gang. En kosmetolog kan plukke og forme dine øjenbryn, fjerne kropsbehåring, samt give dig forskellige krops- og ansigtsbehandlinger, når det gælder de mindre behandlinger. Efter første oplevelse finder mange det stærkt vanedannende at skulle besøge kosmetologen i ny og næ. Det skyldtes, at de uddannedes resultater overrasker – ikke på grund af, at de ikke burde være dygtige i deres arbejde, men fordi at mange mænd og kvinder føler sig direkte overraskende smukke, efter et besøg hos deres foretrukne kosmetolog.

World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye