Nemlig.com vil sætte turbo på salget af økologi
Danskernes købelyst af onlinedagligvarer er fortsat høj, og det ses også på salget af økologiske dagligvarer på nettet. Nemlig.com har fortsat vækstet sit økologiske salg i 2021, og særligt indenfor kategorierne vin & spiritus, brød, konfekture, baby og børn samt frugt & grønt, som alle vækstede mellem 10% og 50%, sammenlignet med 2020.
I 2021 fortsatte mange ældre kunder med at handle på nemlig.com, og den kundegruppe køber relativt færre økologiske varer. Det betød, at onlinesupermarkedets høje økologiske andel for første gang gik en smule tilbage med cirka 1% - fra en andel på næsten 26% i 2020 til lige under hver fjerde vare i 2021. Det er dog stadig en andel, som de færreste supermarkeder i Danmark kan bryste sig med.
”Da Danmark første gang lukkede ned under corona, fik vi rigtig mange besøg af nye kunder, der aldersmæssigt ligger højere end vores primære målgruppe. Økologiandelen blandt disse kunder er typisk lidt lavere end børnefamilierne, og det har påvirket vores økologiske andel en smule. Vi er dog stadig meget tilfredse med at vi kan byde nye typer kunder velkommen og samtidig vækste det økologiske salg,” siger Mikkel Pilemand, kommerciel direktør i nemlig.com.
Satser endnu mere på økologi i 2022
Nemlig.com er fortsat det supermarked i Danmark med en af de højeste økologiske andele i dagligvaremarkedet, ligesom at onlinesupermarkedet også har det største økologiske sortiment indenfor kød og frugt og grønt.
Det ses også tydeligt, når man ser den økologiske andel indenfor hver varegruppe. Hos nemlig.com bliver næsten seks ud af ti grøntsager solgt med ø-mærket, ligesom at over hvert tredje solgte mejeriprodukt på nemlig.com er økologisk – det er langt højere end den samlede andel i dagligvarebranchen, hvor økologiandelen på frugt og grønt udgør 37% og på mejeri 19%*
Med så stærk efterspørgsel på økologi, vil nemlig.com nu øge sin indsats på økologi i 2022.
”Vi skal fortsat vækste indenfor salget af økologi og derfor kommer vi også med en stor udvidelse af økologiske varianter i vores sortiment, ligesom at vi i højere grad kommer til at integrere økologi i vores opskrifter. Samtidig skal vi også bruge de digitale kanaler, såsom liveshopping som en mulighed for at positionere vores økologiske sortiment,” siger Mikkel Pilemand, og fortsætter:
”Disse tiltag sker samtidig med at vi vil have et skarpt fokus på pris af økologiske varer, så det ikke skal være dyrere at købe økologi på nettet end i de fysiske forretninger.”
Nemlig.com har altid 1800 basisvarer som prismatches mod discountsupermarkeder, og der er således over 300 økologiske varer, der prismatcher discountpriser.
*Økologisk Markedsrapport 2021, Økologisk Landsforening
Nøgleord
Kontakter
Emil RyttergaardPresseansvarligPR / Kommunikation
Tlf:5171 8793ery@nemlig.comBilleder
Information om Nemlig.com
nemlig.com er Danmarks største onlinesupermarked, der hver dag leverer dagligvarer og måltidskasser direkte til døren for tusindvis af danskere. Mere end 4 ud af 5 husstande kan i dag modtage dagligvarer og måltidskasser fra nemlig.com.
Med over 9.000 unikke varenumre og et stort sortiment af økologi tilbyder nemlig.com et bredt udvalg af dagligvarer til hverdagen, og med over 25 unikke gård- og specialbutikker er det også muligt at finde delikatesser fra bl.a. Slagter Lund, Lagkaghuset, A.C. Perch’s Thehandel og mange flere på nemlig.com.
På nemlig.com finder du også dagligvarer til den helt rigtige pris.Hver uge prismatcher nemlig.com mere end 1800 varer mod Rema 1000. Det er med til at gøre nemlig.com til Danmarks billigste onlinesupermarked, og nemlig.com har vundet førstepladsen i to pristjek blandt landets onlinesupermarkeder foretaget af henholdsvis Politiken og BT i foråret 2021.
----
Intervare A/S har mere end 20 års erfaring med levering af dagligvarer til visiterede borgere. Vi samarbejder pt. med mere end 40 kommuner landet over og servicerer ca. 8.000 borgere hver uge. Intervare A/S er moderselskab til nemlig.com.
Følg pressemeddelelser fra Nemlig.com
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Nemlig.com
Nemlig øger omsætning i nyt regnskab30.1.2024 08:08:01 CET | Pressemeddelelse
Nemlig er tilbage i vækst, og virksomheden har i det netop afsluttede finansår 2022/23 øget omsætningen til 2,51 mia. kr., hvilket er en stigning på 30 mio. kr. i forhold til sidste finansår. Omsætningsvæksten på helåret blev sikret i finansårets sidste fem måneder fra marts til juli med en gennemsnitlig vækst på 20%. En tendens der er fortsat ind i det nye finansår 2023/24, der startede i august 2023 og derfor tegner godt for dette år.
Nemligs moderselskab Intervare genoptager samarbejdet med Københavns Kommune27.11.2023 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Nemligs moderselskab Intervare starter i dag d. 27. november igen op med at levere dagligvarer til Københavns Kommunes visitere borgere.
Nemlig er tilbage i vækst og samler driften i Brøndby26.10.2023 10:55:59 CEST | Pressemeddelelse
Der er igen kommet gang i salget af dagligvarer hos onlinesupermarkedet Nemlig, der det meste af 2023 har oplevet en vækst på over 20% sammenlignet med sidste år. Størstedelen af denne vækst ligger på Sjælland, og derfor samler Nemlig nu atter alle aktiviteter omkring pakning af kundeordrer i det store varehus i Brøndby, der fremadrettet vil servicere hele Danmark.
Københavns Kommune og Intervare indgår forlig26.6.2023 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Københavns Kommune og Intervare sætter nu et punktum for den strid, der førte til et ophør af samarbejdet mellem parterne i marts 2022.
Vinder pristjek: Nemlig.com er billigere end alle andre på dagligvaremarkedet27.3.2023 08:45:45 CEST | Pressemeddelelse
I B.T.’s nye, store pristjek er der ingen tvivl: Nemlig.com er billigst på hele det danske dagligvaremarked og slår samtlige fysiske dagligvarekæder.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum