Bestseller A/S

Banebrydende 3D skaber nye resultater hos dansk børnetøjsbrand

Del
Som et led i BESTSELLERs digitaliseringsstrategi har børnetøjsbrandet NAME IT udviklet en digital løsning, der kombinerer ægte børnetøjsmodeller med 3D-designs af modefirmaets tøjkollektioner. Den banebrydende løsning forkorter ikke kun designprocessen, men giver også mulighed for at bidrage til flere skridt i en bæredygtig retning.
Med 3D kan modellerne blot klædes på med et klik.
Med 3D kan modellerne blot klædes på med et klik.

Fremtiden er ankommet hos NAME IT. BESTSELLERs børnetøjsbrand har i 2021 taget store skridt med 3D-design. Det har blandt andet resulteret i, at NAME IT nu kan integrere 3D-designs med dets store database af modelbilleder.

Helt konkret betyder det, at man kan klæde modellerne på digitalt i stedet for at skyde en stor mængde enkeltbilleder af hele tøjkollektioner. Teknologien giver også NAME ITs partnere og onlinekunder en mere realistisk oplevelse af tøjet, som sikrer en helt anden fleksibilitet end tidligere.

”Med 3D kan vi forkorte designprocessen, når vi skal påbegynde en ny kollektion, og vi kan inddrage vores kunder tidligt, så de får flere digitale muligheder og fordele. Det er på mange måder banebrydende og et stort skridt,” siger NAME ITs internationale indkøbs- og designchef Charlotte Lundgren.

Normalt vil en modevirksomhed få taget billeder af alle styles og afholde flere fotosessions. Den nye løsning betyder, at NAME IT kan producere flere billeder på kortere tid, da modellerne blot kan klædes på med et klik.

”Børn er heldigvis lidt sjovere og vildere end voksne i en photoshoot-sammenhæng, hvilket dog også kræver lidt mere af os. Så vores nye 3D-proces giver os en fordel, fordi vi kan producere realistiske billeder i større mængder end før,” uddyber Charlotte Lundgren.

Digitalisering og bæredygtighed går hånd i hånd

Digitalisering har været en vigtig brik i BESTSELLERs udvikling de seneste år – ikke mindst på grund af hastigheden og fleksibiliteten, det giver. Men det har også store bæredygtige fordele, som eksempelvis færre tøjprøver og mindre transport.

Ved at reducere forbruget af råmaterialer, produktion i leverandørkæden og brændstoffer kommer BESTSELLER tætter på sin ambition om at være ’Climate Positive’.

”3D-teknologi kan reducere modeindustriens traditionelle brug af prøver som et værktøj i blandt andet designfasen, salgsprocessen og marketing. I stedet for at sende prøver frem og tilbage mellem leverandører og et brand, når der skal laves ændringer eller produceres flere eksempler til salgsmøder og fotoskydninger, kan man erstatte mange processer digitalt,” forklarer Matilde Louise Damsgaard, NAME ITs internationale marketingchef.

Billeder

Med 3D kan modellerne blot klædes på med et klik.
Med 3D kan modellerne blot klædes på med et klik.
Download
BESTSELLERs børnetøjsbrand NAME IT har i 2021 taget store skridt med 3D-design.
BESTSELLERs børnetøjsbrand NAME IT har i 2021 taget store skridt med 3D-design.
Download

Information om Bestseller A/S

Bestseller A/S
Bestseller A/S
Fredskovvej 5
7330 Brande

+45 99 42 32 00https://bestseller.com/

Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye