Banebrydende 3D skaber nye resultater hos dansk børnetøjsbrand

Fremtiden er ankommet hos NAME IT. BESTSELLERs børnetøjsbrand har i 2021 taget store skridt med 3D-design. Det har blandt andet resulteret i, at NAME IT nu kan integrere 3D-designs med dets store database af modelbilleder.
Helt konkret betyder det, at man kan klæde modellerne på digitalt i stedet for at skyde en stor mængde enkeltbilleder af hele tøjkollektioner. Teknologien giver også NAME ITs partnere og onlinekunder en mere realistisk oplevelse af tøjet, som sikrer en helt anden fleksibilitet end tidligere.
”Med 3D kan vi forkorte designprocessen, når vi skal påbegynde en ny kollektion, og vi kan inddrage vores kunder tidligt, så de får flere digitale muligheder og fordele. Det er på mange måder banebrydende og et stort skridt,” siger NAME ITs internationale indkøbs- og designchef Charlotte Lundgren.
Normalt vil en modevirksomhed få taget billeder af alle styles og afholde flere fotosessions. Den nye løsning betyder, at NAME IT kan producere flere billeder på kortere tid, da modellerne blot kan klædes på med et klik.
”Børn er heldigvis lidt sjovere og vildere end voksne i en photoshoot-sammenhæng, hvilket dog også kræver lidt mere af os. Så vores nye 3D-proces giver os en fordel, fordi vi kan producere realistiske billeder i større mængder end før,” uddyber Charlotte Lundgren.
Digitalisering og bæredygtighed går hånd i hånd
Digitalisering har været en vigtig brik i BESTSELLERs udvikling de seneste år – ikke mindst på grund af hastigheden og fleksibiliteten, det giver. Men det har også store bæredygtige fordele, som eksempelvis færre tøjprøver og mindre transport.
Ved at reducere forbruget af råmaterialer, produktion i leverandørkæden og brændstoffer kommer BESTSELLER tætter på sin ambition om at være ’Climate Positive’.
”3D-teknologi kan reducere modeindustriens traditionelle brug af prøver som et værktøj i blandt andet designfasen, salgsprocessen og marketing. I stedet for at sende prøver frem og tilbage mellem leverandører og et brand, når der skal laves ændringer eller produceres flere eksempler til salgsmøder og fotoskydninger, kan man erstatte mange processer digitalt,” forklarer Matilde Louise Damsgaard, NAME ITs internationale marketingchef.
Billeder
Information om Bestseller A/S
Følg pressemeddelelser fra Bestseller A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Bestseller A/S
BESTSELLER lancerer designkonkurrence for internationale talenter20.2.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
I 2025 fejrer den danske modevirksomhed 50-års jubilæum. Det markeres blandt andet med en designkonkurrence, hvor internationale designstuderende og talenter inviteres til at skabe en særkollektion, som fortolker design gennem de seneste fem årtier.
BESTSELLER indleder byggeriet af logistikcenter i Holland27.1.2025 16:00:00 CET | Pressemeddelelse
BESTSELLER har netop taget første spadestik til et logistikcenter i Holland, tegnet af arkitektvirksomheden Henning Larsen. Med 155.000 m2 og 1400 robotter skal de nye faciliteter bringe modevirksomhedens forsyningskæde endnu tættere på de største markeder i Europa.
Ung para-længdespringer vinder BESTSELLERs Olympiske Håb4.1.2025 21:36:47 CET | Pressemeddelelse
For 16. gang har BESTSELLER tildelt prisen 'BESTSELLERs Olympiske Håb' til en talentfuld, spirende dansk atlet, der spås en stor fremtid inden for sin sport. I år er det den 23-årige para-længdespringer Emilie Aaen, som løber med titlen.
HEARTLAND 2023/2422.11.2024 13:00:00 CET | Pressemeddelelse
HEARTLAND offentliggør resultatet for regnskabsåret 2023/24 med en årsrapport, der viser en styrket omsætning og et samlet resultat før skat på fire mia. kr.
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter nært partnerskab med lang, ny aftale15.11.2024 10:00:00 CET | Pressemeddelelse
Aarhus Motion og BESTSELLER fortsætter deres 10 år lange samarbejde med en ny fireårig aftale. Med aftalen, der er den længste, de to organisationer har indgået til dato, vil Aarhus Motion og BESTSELLER løfte det populære halvmaraton i Aarhus’ gader og fortsætte den kollektive løbefest, som i år var totalt udsolgt.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum