viggo

Viggo runder 100.000 brugere

Del
Tech- og mobilitetsvirksomheden Viggo, som udelukkende kører i elbiler, har netop rundet sin bruger nummer 100.000.

At runde bruger nummer 100.000 er for mange app-virksomheder en våd drøm og er noget, som Viggo længe har drømt om.

“Det vidner om, at der er behov for et produkt som Viggo. At folk har manglet et mere klimavenligt alternativ og en bedre service. Min første, store milepæl i Viggo har været at nå de 100.000 brugere. Jeg har faktisk skrevet det ned hver morgen som motivation over en periode. Så for mig personligt er det også virkelig stort,” siger Head of Marketing i Viggo, Anne Clara Laugesen.

Og hvorfor så mange benytter Viggo som sin foretrukne taxi-transport, er der ifølge Anne Clara Laugesen flere grunde til.

“Vi leverer jo en bedre service og et mere klimavenligt produkt end vores konkurrenter gør - og til nogenlunde samme pris. I virkeligheden synes jeg jo egentlig, at det er en no-brainer - men folk skal jo også kende til os. Derfor har vi også gjort meget ud af at markedsføre os som et nyt, bedre alternativ, der er drevet af både vores purpose og af at levere mere end bare transport,” siger Anne Clara Laugesen.

Også Viggo CEO, Kenneth Herschel, er beæret over at have ramt de 100.000 brugere.

“Det er en kæmpestor milepæl for os, og det betyder, at vores brugere kan lide vores produkt. Navnet Viggo er på 100.000 menneskers læber og vores app ligger på 100.000 mobiler,” siger Kenneth Herschel.

Viggo blev lanceret i september 2019, og siden er det kun gået stærkt for virksomheden. Der har været udfordringer i form af en pandemi og omvendt lykkelige stunder i form af glade, loyale kunder. Derfor betyder de 100.000 brugere mere end bare et tal.

Viggo får ugentligt 1000 nye brugere. Et tal, som Kenneth Herschel også er rigtig stolt af. Især fordi, Viggo i øjeblikket bruger rundt regnet nul kroner på markedsføring.

“Alle vores brugere kommer lige nu af anbefalinger fra andre. Så det er et stort skulderklap til os, at der er 1000 mennesker, der hver uge downloader vores app, fordi de har hørt om den fra en anden,” siger Viggos CEO.

Den næste milepæl for Viggo er klar. Det er at ramme en million brugere.

“Nu har vi jo lykkedes med snart at ramme 100 biler i København, og det er vi enormt stolte af. Næste mål er at ramme 100 biler i Oslo og derudover åbne op i et nyt land,” siger Kenneth Herschel.

Viggo lancerede i København i september 2019 og siden da har Viggo vokset sig på tværs af landegrænser og er blevet en international start-up. I august 2021 blev det nemlig muligt for borgere i Norges hovedstad at booke en Viggo.

Om Viggo:

  • Viggo har 70 biler i Storkøbenhavn
  • Viggo udvidede i 2021 til Oslo 
  • Viggo er den eneste kørselstjeneste i Danmark, der udelukkende kører i elbiler
  • Viggo har indtil videre sparet klimaet for omkring 200 ton CO2
  • I april lancerede Viggo sit eget energiselskab, Viggo Energy, som opstiller lynladere

Nøgleord

Kontakter

For alle pressehenvendelser, send venligst en email til press@viggo.com

Billeder

Information om viggo

viggo
viggo
Nelson Mandelas Allé 12
2450 København SV

https://www.viggo.com

Hos Viggo tænker vi grønt - og vi kæmper for flere elbiler på vejene og renere luft i gaderne.

Vi er den første danske kørselsapp, som kombinerer den nyeste teknologi med nul-emissionsbiler.

Det er vores mission at levere den mest miljøvenlige kørselsløsning på markedet - uden at gå på kompromis med brugervenlighed og pris.

Med os kan du nå din destination med god samvittighed.

Vi sætter den grønne omstilling i bevægelse

Følg pressemeddelelser fra viggo

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra viggo

ViggoEnergy skifter navn til Stella og annoncerer international ekspansion24.10.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Tech- og mobilitetsselskabet Viggos lynladeforretning, ViggoEnergy, har i dag annonceret, at de skifter navn til Stella. Navneskiftet markerer begyndelsen på en international ekspansion, der starter med fire vundne udbud i Oslo, hvor de første lynladestationer forventes etableret inden udgangen af 2024. Navneskiftet er et vigtigt skridt i virksomhedens strategi om at udvikle sig fra en national aktør til en international spiller på markedet for urban lynladning af elbiler - særligt i den kommercielle sektor.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye