Ny webshop skal sikre Lidl succes på hjem- og fritidsvarer
Hos den 134 butikker store dagligvarekæde Lidl lægger man netop nu støbeskeen til en helt ny webshop. En webshop, hvor kunderne fra foråret 2023 kan klikke kædens non-food-produkter hjem med levering til hoveddøren.
Satsningen er en del af Lidl Danmarks strategi om at blive førende på non-food-varer blandt Danmarks discountere. Adm. direktør for Lidl Danmark, Jens Stratmann forklarer:
”Jeg glæder mig til, at vi tager kampen op mod de største spillere på markedet i Danmark og online kan tilbyde de danske kunder et endnu større udvalg af vores kvalitets non-food produkter til en god pris. Vi forventer, på sigt at vinde både markedsandele af online-handlen, men også helt nye kunder til vores butikker.”
Lidl Danmarks indkøbsdirektør, Rasmus Pape, glæder sig til det øgede fokus på online-salget:
”Vi starter med i løbet af 2023 at tilbyde omkring 12.000 private label- og mærkevarer indenfor non-food-kategorien, der strækker sig over alt til hjem og fritid lige fra babytøj til boremaskiner, så der bliver meget at vælge mellem. Produkterne bliver stadig mere populære, fordi de er af høj kvalitet, men bliver solgt til en lav pris. Derfor vælger vi nu at bygge en webshop, som skal gøre det nemt for eksisterende og nye kunder at få fingrene produkterne,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør i Lidl Danmark. Han uddyber:
”Webshoppen skal blandt andet sætte en stopper for den usikkerhed, mange måske kender, når de sætter kursen mod en butik for at få fingrene i et bestemt non-food-produkt, der er annonceret i tilbudsavisen – ”er der mon flere tilbage?”.
Kannibaliserer ikke på fysiske butikker
Beslutningen om at etablere en webshop i Danmark kommer blandt andet på baggrund af gode erfaringer fra flere af Lidls andre markeder – som for eksempel Belgien. Her har en lignende webshop været med til at øge omsætningen på non-food-produkter i det hele taget. På samme tid har webshoppen ikke ”stjålet” kunder fra de fysiske butikker. Det skyldes ifølge Rasmus Pape, at man skaber mere loyale kunder og tiltrækker et nyt segment af kunder til Lidl.
Lidl Danmarks non-food webshop går i luften som selvstændig webshop i foråret 2023. I løbet af første år vil Lidl i webshoppen have 2.000 artikler i det faste sortiment plus omkring 10.000 sæsonvarer, og alle produkter til endnu mere attraktive priser.
Lidl har internationalt non-food webshop i landene Belgien, Spanien, Holland, Tyskland, Polen, Slovakiet og Tjekkiet.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris24.3.2025 12:40:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum