Coop vil have flere gourmetslagtere: Ny uddannelse gør det mere spændende
Med fire ekstra uger med undervisning i Coops kultur og historie, råvarer og måltider samt styrket kollega-fællesskab vil Coop gøre det ekstra attraktivt at blive uddannet gourmetslagter i Coops butikskæder.
Baggrunden er, at branchen ser mod en nær fremtid med stor mangel på faguddannede gourmetslagtere. Samtidig ruller Coop sit nye koncept for fremtidens slagter- og delikatesseafdelinger, MadCooperativet, med mere spændende retter og delikatesser ud i over 300 butikker.
”Med de nye Powermoduler vil vi gøre det mere attraktivt at blive gourmetslagterelev i Coop og mere attraktivt at blive i Coop efter endt uddannelse. For vi tror på en fremtid for kvalitetssupermarkeder hvor gourmetslagterens faglige rolle fortsat er central,” siger HR-chef Kirsten Jespersen, Brugskæderne.
Coop har i samarbejde med ZBC og Aalborg Techcollege derfor udviklet fire nye skolemoduler for gourmetslagtereleverne med speciale i butik og med speciale i delikatesse på tværs af Kvickly, SuperBrugsen og Irma.
Formålet med at tilbyde ekstra undervisning til eleverne er at skabe et internt fællesskab, styrke stoltheden af at være en del af Coop samt fagligheden i faget. Derudover vil det være at styrke eleverne i at eksperimentere med de nyeste trends og gøre dem til dygtige måltidseksperter, så kunderne får den bedst mulige vejledning i butikkerne.
Coop ønsker både at ansætte og fastholde flere gourmetslagterelever hvert år. Man er klar til at fordoble antallet af elever.
”Det er svært at rekruttere alle de gourmetslagterelever, vi vil. Derfor vil vi også gøre opmærksom på de mange muligheder, der er ved at blive gourmetslagter, såvel fagligt som karrieremæssigt, hvor vi har mange eksempler på, at slagtere er blevet dygtige slagtermestre, varehuschefer, uddelere og fagchefer,” siger Kirsten Jespersen.
De fire ugers ekstra moduler for gourmetslagtereleverne erstatter fire ugers almindeligt arbejde i butikkerne, så den samlede længde af uddannelsen er uændret.
Yderligere information: HR-chef Kirsten Jespersen, 5221 3113
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coop udskriver valg til ny ungeminister7.5.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Efter tre år med en stærk stemme for unge i Coop er tiden moden til, at Coops ungeminister, Tobias Simonsen, træder af. Derfor udskriver Coop nu valg til posten som ungeminister, der skal fortsætte indsatsen for at gøre det sjovt, meningsfuldt og udviklende for de over 25.000 ansatte i alderen 13-25 år at arbejde i Coop.
Kvickly Ry lancerer TRYG kassen30.4.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Måske den første af sin slags i Danmark: En kasse med ro og tid til snak åbner i Kvickly Ry
Coop Crew 2.0 - Ny aftale sikrer fortsættelsen af landets største fritidsjobindsats29.4.2025 07:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Med støtte fra Den A.P. Møllerske Støttefond har Ungdomsskoleforeningen og Coop siden 2019 ledet og drevet landets største fritidsjobindsats, Coop Crew, hvor over 2.000 unge har deltaget, og cirka 55 % af de unge har fået et fritidsjob. Efter planen ophører den økonomiske støtte fra fonden i 2025, men med en ny aftale mellem Ungdomsskoleforeningen og Coop sikrer parterne, med Coop Crew 2.0, fortsættelsen af den landsdækkende fritidsjobindsats.
Coop Tradings direktør fratræder til fordel for international topstilling25.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Administrerende Direktør i Coop Trading, Michael la Cour, har valgt at takke ja til en ny international rolle i en topstilling for IKEA i Sydøstasien. Med udgangen af august 2025 forlader han derfor direktørrollen i det nordiske indkøbsselskab – og efterlader sig et stærkt team, en tydelig retning og en masse nordisk momentum til det videre arbejde for en ny direktør. Coop Tradings direktør takker af efter stor indsats, som har skabt fokus på styrken ved det nordiske fællesskab og på, hvordan de nordiske private brands – Coop, Xtra og Änglamark – leverer stor værdi på både pris og kvalitet. Direktørens farvel markerer en ny fase i Coop Tradings rejse mod at levere private brands i verdensklasse til de nordiske hjem. ”Vi vil gerne takke Michael la Cour for hans markante bidrag til Coop Trading gennem de seneste år. Han har været drivende i at tage det nordiske samarbejde ind i en ny æra med endnu stærkere fokus på at skabe forbrugernes foretrukne produkter i Norden. Ud over at kæmpe for
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum