Coop og Topdanmark seksdobler ambitioner for Coop Forsikringer
Efter lanceringen af otte skræddersyede forsikringsprodukter på få år, årlige vækstrater på 100-200 procent og en kundetilfredshed, der er blandt de højeste i branchen, forlænger Coop og Topdanmark nu samarbejdet om Coop Forsikringer.
De to aktører, der er blandt Danmarks største detailkoncerner og forsikringsselskaber, skruer samtidig signifikant op for vækstambitionerne for det fælles partnerskab.
Målet er, at præmieindtægterne skal seksdobles fra et tocifret til et pænt trecifret millionbeløb.
Kundeløftet bliver derimod ikke ændret. Coops medlemmer skal fortsat tilbydes ekstra tryghed gennem nem og fair adgang til forsikringer til attraktive priser samt førende rådgivning og betjening.
”Enkle, gennemskuelige og trygge ydelser indenfor forsikringer og finansielle ydelser er nogle af de ting, der står øverst på vores 1,9 million ejeres ønskeliste til medlemsfordele,” siger Kræn Østergård Nielsen, administrerende direktør i Coop.
”Vi er lykkedes med på rekordtid at skabe attraktive forsikringstilbud, og tiden er nu moden til, at vi for alvor fortæller om de fordele og unikke forsikringsløsninger, kunder har adgang til gennem Coop,” siger Peter Hermann, administrerende direktør i Topdanmark.
De mest populære produkter
Det er specielt ulykke-, indbo- og bilforsikringer, som er populære produkter. Her adskiller Coops medlemmer sig ikke fra andre kundesegmenter i forsikringsbranchen. Det gør de derimod, når man ser på købsadfærd. De er i langt højere grad vant til at handle online, for eksempel via Coops app med over 700.000 månedlige brugere.
”Ambitionen var blandt andet at knække koden til for alvor at sælge forsikringer online. Her har kombinationen af Coops stærke digitale øko-system og en kvalitetsbevidst kundegruppe, der er vant til, at det meste kan løses nemt og effektivt online, været et perfekt udgangspunkt for at videreudvikle vores løsninger og produkter,” siger Peter Hermann.
”Opskriften på fortsat succes er yderligere at styrke relationen med Coops medlemmer. Det kan være ved proaktivt at aktivere vores eksperter og skadesdata gennem gode råd om forebyggelse, for eksempel om skybrudsskader og klimaforandringer til gavn for kunder, samfundet og os som selskab. Derudover er vi allerede ved at se på, hvordan vi med hjælp fra kunstig intelligens og robotteknologi kan gøre det endnu mere nemmere at være kunde, ligesom vi er lykkes med på vores andre forretningsområder,” siger han.
Parallelt med udviklingen af Coop Forsikringer har detailkoncernen gennem det seneste år udbygget deres medlemsfordele og øget antallet af medlemmer.
”Lige nu er antallet af medlemmer det hidtil største, og derfor bliver vi med at udvikle flere fordele. En vigtig satsning er vores meget ambitiøse fordelsprogram Prime. Vi kan konstatere, at interessen for forsikringer og finansielle ydelser vil vokse, hvis de er enkle og fordelagtige for medlemmerne,” siger Kræn Østergård Nielsen.
Over 50 millioner i medlemsbonus
Da samarbejdet om Coop Forsikringer blev lanceret i 2018, var det med afsæt i en efterspørgsel fra detailkoncernens medlemmer om at få adgang til “attraktive forsikringer med medlemsbonus”.
Den ambition er indfriet. Der er udbetalt flere millioner kroner i bonus til medlemmer, og Topdanmark og Coop forventer, at medlemsbonusserne de næste fem år vil runde over 50 millioner kroner.
Bonus er kroner og øre, som kunder kan handle for i alle Coops butikker, og de optjenes blandt andet gennem faste bonusser hver måned. Og undgår man skader i et år, får man for eksempel yderligere fem procent tilbage i bonus ved årsskiftet.
//
Fakta: Coop Forsikringer
- Coop tilbyder en række særligt skræddersyede forsikringer til medlemmer under navnet “Coop Forsikringer”.
- Rådgivning, produktet, salg, servicering og skadebehandling varetages af Topdanmark, som har en dedikeret afdeling, der udelukkende beskæftiger sig med Coop Forsikringer. En stor del foregår online, men der er altid mulighed for personlig rådgivning og betjening, for eksempel når skaden sker.
- Medlemmer har adgang til otte forskellige forsikringer: indbo-, rejse-, bil-, hus-, to x ulykke-, hund- og katteforsikring. Ved de fleste skadestyper kan man vælge selvrisiko ned til nul kroner.
- Medlemmer med en forsikring får op til en procent fast bonus hver måned. På udvalgte forsikringer får kunder desuden bonus ved køb, og undgår man skader i et helt år, får man tilmed yderligere fem procent tilbage i bonus ved årsskiftet. Og får man en mindre skade på sin indboforsikring, kan man vælge at få erstatningen udbetalt som bonus – så får man ti procent højere erstatning, end man ellers ville få. Bonus er kroner og øre, som kunder kan handle for i alle Coops butikker.
Læs mere her:
https://www.topdanmark.com/samarbejdspartnere/coop/
Nøgleord
Kontakter
Troels KarlskovPressechef
Tlf:+45 30 30 15 00tkj@topdanmark.dkBilleder
Links
Information om Topdanmark A/S
Topdanmark er landets næststørste forsikringsselskab og fjerdestørste kommercielle pensionsselskab.
Vi er 2.400 medarbejdere, der hjælper flere end 110.000 erhvervs- og landbrugskunder og over 500.000 privatkunder i hele landet. Det har vi gjort siden 1898, hvor grundstenen til Topdanmark blev lagt.
Vi er et aktieselskab og blandt de 25 største virksomheder i Danmark målt på omsætning.
Følg pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Topdanmark A/S
Risiko for kraftig regn og lokale skybrud: Her er 5 gode råd til boligejere31.5.2025 17:17:53 CEST | Pressemeddelelse
Årets første skybrud kan ramme Danmark søndag. DMI varsler risiko for kraftig regn og lokale skybrud over hele landet, undtagen Bornholm, søndag den 1. juni. Det får forsikringsselskaberne Topdanmark og If til at opfordre danskerne til at tage forholdsregler allerede i dag. ”Vi vil gerne hjælpe vores kunder med at forebygge skader, og med det aktuelle varsel vil vi gerne opfordre vores kunder til at tage deres forholdsregler. Vi følger naturligvis situationen tæt,” siger Helene Ibsen, boligchef i Topdanmark. Skybrud defineres som mindst 15 mm regn på 30 minutter, og ifølge DMI kan det blive aktuelt i store dele af landet – særligt i Jylland, men også på Sjælland og Fyn. ”De typiske skader, som vores kunder bliver ramt af ved skybrud, er vand i kælderen, vandskader gennem utæt tag, kloakvand op gennem toiletter, vand gennem åbne vinduer og døre samt manglende rensning af tagrender og brønde, der giver indtrængende vand,” siger Helene Ibsen. Hos Topdanmark og If opfordrer man boligejere
Forsikringsselskaber advarer: Drop ukrudtsbrænderen18.5.2025 06:01:00 CEST | Pressemeddelelse
Det knastørre vejr får nu forsikringsselskaberne If og Topdanmark til at advare mod brug af ukrudtsbrænder. ”Vi vil på det kraftigste fraråde danskerne at bruge ukrudtsbrænder, når det er så tørt som nu. Selv en lille gnist kan lynhurtigt antænde en brand,” siger Lama Chehade, skadesdirektør i Ifs danske forretning. Ukrudt pibler i øjeblikket frem i haven, og det får hvert år nogle haveejere til at ty til andre metoder end lugejern og mælkebøttejern. Men brugen af ukrudtsbrændere kan være særdeles farlig under de nuværende tørkeforhold. Fredag og lørdag nåede DMIs tørkeindeks over 9, hvilket betød, at vi fik sæsonens første to nationale tørkedøgn. Det er ikke set så tidligt på året i de 21 år, som DMI har data fra. Det betyder, at der i gennemsnit mangler cirka 90 millimeter nedbør i de øverste jordlag i hele landet, men de nuværende prognoser viser ikke meget regn i den nærmeste fremtid. ”Vi forventer i den kommende periode at se anmeldelser om brande i huse, skure og carporte, der er
Tusindvis af danskere ramt af tyggeskader24.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Topdanmarks kunder gør i høj grad brug af muligheden for at få dækket skader på tænderne gennem ulykkesforsikringen, og det er særligt en type tandskade, der fylder i statistikkerne. Det viser tal fra Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. I efteråret 2023 gjorde forsikringsselskabet det muligt for sine kunder at få dækket tyggeskader under ulykkesforsikringen. Det har ført til, at antallet af skader på Topdanmarks ulykkesforsikring er steget markant fra 2023 til 2024, hvor tyggeskader stod for knap 25 pct. af alle skader på ulykkesforsikringen. ”Vi oplever, at kunderne gør hyppigt brug af denne dækning, og at de er meget tilfredse med den. Det er vi rigtig glade for, men vi vil samtidig opfordre danskerne til at være forsigtige, når de sætter tænderne i en række fødevarer,” siger Rasmus Ruby-Johansen, skadesdirektør i Topdanmark. I Topdanmark er det erfaringen, at fødevarer som stegt flæsk, slik, som er hårdt, og brød med kerner giver danskerne tyggeskader. ”Man bør v
Topdanmark med løftet pegefinger: Tusindvis kommer til skade, når de laver havearbejde16.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Ifølge DMI kan påsken byde på varmt vejr, og det kan få mange danskere til at gå i haven for at slå græsset eller klippe hækken. Men gør det med omtanke, lyder opfordringen fra Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. Topdanmark modtager hvert år anmeldelser fra kunder, der er kommet til skade i haven, og de mange ulykker i haven mærker Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus også til – særligt i foråret og sommeren. Tal fra Ulykkes Analyse Gruppen fra Odense Universitetshospital viser, at akutmodtagelsen ved Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus registrerede 828 tilskadekomne efter havearbejde i 2024. Det svarer til ca. 12.500 årligt på landsplan. ”Vi ser desværre mange ulykker relateret til havearbejde, fordi folk ikke er vant til så hårdt fysisk arbejde, og fordi de ikke er forsigtige eller opmærksomme nok. Man kan komme rigtig galt afsted, og man bør derfor tænke sig om en ekstra gang, før man flytter et ton fliser eller klipper hæk i flere meters
Peter Hermann har valgt at stoppe, når Topdanmarks integration i If er gennemført6.2.2025 07:40:32 CET | Pressemeddelelse
Peter Hermann har valgt at stoppe som adm. direktør i Topdanmark og viceadm. direktør i If, når Topdanmark er integreret i If 1. juli 2025. Integrationen betyder, at Topdanmark bliver en del af Nordens største forsikringsselskab og det næststørste forsikringsselskab i Danmark med en markedsandel på 21 procent. ”Jeg er stolt over den transformation, som Topdanmark er lykkedes med de seneste syv år. Sammen med dygtige medarbejdere har vi trods store forandringer formået at skabe stærke resultater med en solid kerneforretning, ansvarlig vækst og stigende tilfredshed blandt medarbejdere og kunder. Det betyder, at Topdanmark i dag er et fokuseret, moderne og veldrevet forsikringsselskab, der skaber værdi for kunder, aktionærer og samfundet,” siger Peter Hermann. Sampo-koncernens købstilbud på Topdanmark i august 2024 indledte Topdanmarks integration i If, som er ejet af Sampo. ”Det har været vigtigt for mig at bidrage til integrationen, og sammen har vi lagt en klar plan frem mod den juridi
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum