
Global vækst i influencermarketing inden for gaming

YouGovs seneste rapport ” Game-changers: the power of gaming influencers” er en dybdegående analyse af det globale influencerlandskab med fokus på gaming. Whitepaperet er baseret på en global analyse med over 19.000 interview på tværs af 17 markeder.
Influencerlandskabet
Ny data fra YouGov viser, at næsten halvdelen (43%) af den globale befolkning, nu følger en influencer af hvilken som helst type på sociale medier.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Selvom influencermarketing har oplevet en stor vækst i løbet af de seneste år globalt set, kan den demografiske sammensætning, brugen af sociale medier og andre teknologiske faktorer føre til stor variation i antallet og typen af influencere fra land til land.
De Forenede Arabiske Stater (UAE) er et af de steder i verden, hvor flest har internetadgang; de har også den største procentdel af influencerfølgere (75%) på tværs af de 17 lande, efterfulgt af Indonesien (73%). Generelt har lande med ældre befolkninger færre influencertilhængere, og i Europa er der generelt set færre, der følger influencere end i Asien. Eksempelvis følger cirka en femtedel af briterne (22%) en eller flere influencere, i Tyskland følger 25% influencere, og i Frankrig følger 30% influencere.
Danskerne er også i den lave ende af skalaen, idét der er 27% af danskerne, der følger en eller flere influencere. Danmark er dermed det land efter Storbritannien med færrest følgere. I Sverige følger 33% af befolkningen en eller flere influencere, altså noget flere end end i Danmark.
Gaminginfluencers
Covid-19 pandemien har skabt en voksende fanbase for gaminginfluencere på sociale medier, idet mange mennesker har brugt langt mere tid derhjemme, og vi har set en vækst i antallet af gaminginfluencere - influencere som primært er kendt for at live streame eller lægge videoer ud af dem selv spille videospil og/eller kommentere på videospil på sociale medier.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
YouGovs data viser, at madinfluencere, sundhedsinfluencere og kendte influencere har flest følgere globalt set (12% eller flere), og lidt under en tiendedel (9%) følger gaming influencere.
I modellen ses det, at gaming influencere placerer sig på en elvteplads sammen med sociale aktivistinfluencere (9%). Dette ændrer sig dog markant, når vi ser på forskellige demografiske grupper.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
23% af mænd i alderen 18-35 år følger en gaminginfluencer, og det gør gaminginfluencere til de mest populære influencere at følge for denne gruppe. Musik- og sportsinfluencere placerer sig på andenpladsen (begge 20%).
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Om undersøgelsen
Undersøgelsen er baseret på data fra YouGov Profiles og BrandIndex og en dybdygående undersøgelse. Alt i alt gennemførte vi over 19.000 interview på tværs af 17 markeder. Undersøgelse blev foretaget fra den 21. juli – 30. juli 2021.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
Om YouGov
YouGov er et international research- og dataanalysevirksomhed. Vores mission er at levere en kontinuerlig strøm af nøjagtige data om forbrugeres holdning verden over.
Vores 17 millioner registrerede medlemmer udgør et stærkt engageret forbrugerpanel, der dagligt leverer tusindvis af datapunkter om deres meninger, holdninger og adfærd. Vi kombinerer denne kontinuerlige strøm af data med vores analyse-ekspertise for at opnå indsigter, som organisationer og virksomheder kan bruge til at opnå et bedre beslutningsgrundlag.
Med kontorer i Storbritannien, Nordamerika, Kontinentaleuropa, Norden, Mellemøsten, Indien og Stillehavsasien har YouGov et af verdens største markedsanalysenetværk.
YouGov
Best panel
Best data
Best tools
For yderligere information besøg yougov.com.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.