DOT spørger kunderne – hvordan får du det bedste overblik over din station?

Når man ankommer til en station med bil, cykel, barnevogn eller kørestol, så betyder det noget at vide, hvilke faciliteter der er - og at der er tilgængelighed for alle. Derfor er DOT Din Offentlige Transport, gået i gang med hjælp af tilgængeligehedseksperter at undersøge, hvordan vi kan give kunderne den bedste information om, hvilke stationer og stoppesteder, de med fordel kan bruge, hvis de f.eks. skal have cyklen eller barnevognen med på turen eller sidder i kørestol.
- Vi gør meget ud af at være i dialog med vores kunder. Derfor ved vi at disse spørgsmål er meget vigtige for mange, der rejser - ikke mindst for dem der har særlige krav til tilgængelighed. Vi har nu sat et pilotprojekt igang, hvor vi afdækker, hvilke faciliteter der findes på de enkelte stationer – simpelthen for at kunne imødekomme kundernes ønsker og behov, fortæller Rune Jon Jensen, sekretariatschef i DOT Din Offentlige Transport.
Pilotprojektet involverer 50 stationer på Sjælland. Tanken er at man i fremtiden på en hjemmeside eller en app kan se, hvilke faciliter den pågældende station kan byde på. Er den handicaptilpasset, er der langtidsparkering og hvor nemt er det at få barnevognen med rundt. På den måde kan de kunder, som har særlige ønsker eller behov planlægge sin rejse allerede hjemmefra.
- I DOT er det vores fornemmeste opgave at gøre det så enkelt som muligt at rejse med bus, tog og metro på Sjælland og øerne, også for den der har særlige krav til tilgængelighed. Dette er et af mange projekter, vi har gang i for at gøre det lettere at være kunde i den offentlige transport, fortsætter Rune Jon Jensen, sekretariatschef i DOT Din Offentlige Transport.
DOT har bedt kunderne teste en digital løsning i form af en hjemmeside, som giver relevant overblik over stationer og stoppesteder. Siden har allerede været igennem første omgang brugertests og er tilpasset resultaterne. Anden testrunde er gennemført hen over sommeren og siden skal tilpasses igen.
- For os betyder det meget at være i dialog med vores kunder. Derfor er det meget vigtigt at det er dem, der skal bruge løsningen, der er med til at teste en hjemmeside som denne, konstaterer Rune Jon Jensen.
I løbet af efteråret vil det være muligt for alle at gå ind og kigge på hjemmesiden, der i første omgang præsenterer et overblik over tilgængeligheden på 50 stationer på Sjælland.
Nøgleord
Kontakter
Theresia SwanholmPresseansvarlig
Tlf:2181 8111ts@dinoffentligetransport.dkBilleder
Information om DOT - Din Offentlige Transport
DOT, Din Offentlige Transport, arbejder for at gøre det nemt at være kunde i den offentlige transport på Sjælland og øerne. DOT sørger for kundeservice, koordineret trafikinformation, sammenhængende køreplaner, billetkøb og priser, når én million daglige passagerer rejser på tværs af bus, tog og metro. DOT er et samarbejde mellem DSB, Movia og Metroselskabet, der skal sikre en god kundeoplevelse på tværs af transportformer og gøre det attraktivt at rejse bæredygtigt.
Følg pressemeddelelser fra DOT - Din Offentlige Transport
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra DOT - Din Offentlige Transport
Rejs frit i 12 timer for 60 kr. med bus, tog og metro21.11.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
Fra sidste uge i november sætter DOT - Din Offentlige Transport- igen en 12-timers billet til salg, hvor du for 60 kr. frit kan rejse med bus, tog og metro på lørdage og søndage på Sjælland, Lolland, Falster og Møn. Tilbuddet gælder i tre måneder.
Takst 25: Nye billetpriser i den offentlige transport19.11.2024 08:00:00 CET | Pressemeddelelse
De årlige justeringer af priserne for bus, tog og metro på Sjælland, Lolland, Falster og Møn træder i kraft den 19. januar 2025. Ændringerne skal sikre enkle og harmoniserede priser på tværs af billetprodukter og dække omkostninger.
Turister får nemmere adgang til kollektiv transport4.7.2024 10:34:41 CEST | Pressemeddelelse
Turister og besøgende i hovedstadsområdet og store dele af Sjælland tilbydes nu lettere adgang til kollektiv transport. Med ”Scan og Rejs” kan turisterne via en QR-kode nemt købe et City Pass, som er Din Offentlige Transports turistpas.
Pensionistrabat på rejser med tog, bus og metro stiger til 30 procent26.4.2024 12:19:25 CEST | Pressemeddelelse
For pensionister, der rejser med tog, bus og metro, er der mere rabat på vej. Til maj stiger rabatten fra 25 til 30 procent. Rabatten vil gælde i hele DOTs område og på alle rejser på rejsekort som pensionist.
Rejs frit i 12 timer for 50 kr. med bus, tog og metro i weekenden8.12.2023 09:26:50 CET | Pressemeddelelse
Alle weekender i december sætter DOT en 12-timers billet til salg, hvor du for 50 kr. frit kan rejse med bus, tog og metro på lørdage og søndage. Tilbuddet gælder de kommende tre måneder på Sjælland, Lolland, Falster og Møn.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum