Turister får nemmere adgang til kollektiv transport

Turister og besøgende i hovedstadsområdet og store dele af Sjælland tilbydes nu lettere adgang til kollektiv transport. Med ”Scan og Rejs” kan turisterne via en QR-kode nemt købe et City Pass, som er Din Offentlige Transports turistpas.

Den flotte QR-kode, som giver direkte adgang til billetkøb
Den flotte QR-kode giver direkte adgang til billetkøb Scan & Rejs Din Offentlige Transport

For både danske og udenlandske turister bliver det nu nemmere at bruge den kollektive transport, når de besøger hovedstadsområdet og dele af Sjælland. Det nye tiltag, ”Scan og Rejs”, fra Din Offentlige Transport giver nem adgang til både bus, tog og metro.

Enkel og brugervenlig løsning
Med ”Scan & Rejs” skal turister blot scanne en QR-kode, vælge deres City Pass og betale med Apple Pay eller Google Pay. City Pass kan gælde fra 24 op til 120 timer inden for flere zoneområder

"Med lanceringen af ”Scan og Rejs” tager vi et skridt i retning af at gøre offentlig transport i Hovedstaden og på store dele af Sjælland så tilgængelig og brugervenlig som mulig for de mange turister, der hvert år besøger vores hovedstad og resten af Sjælland. Nu kan de nemt og hurtigt købe deres billet til kollektiv transport og komme afsted til gode oplevelser,” siger Hanne Tærsbøl Schmidt, formand for Din Offentlige Transport og direktør i Metroselskabet.

Strategisk placerede QR-koder
Kommer man til hovedstadsområdet eller dele af Sjælland og vil bruge den kollektive transport, så finder man nemt de nye ”Scan og Rejs” QR-koder:

”QR-koderne bliver placeret strategisk på større stationer og i lufthavnen, så man hurtigt kan gøre brug af ”Scan og Rejs”, både hvis man sætter sine ben på Sjælland for første gang, eller hvis man gerne vil opleve hovedstadsområdet og Sjælland med kollektiv transport,” siger Hanne Tærsbøl Schmidt.

Fakta om City Pass Small og Large:

• Med et City Pass kan man rejse frit i 24, 48, 72, 96 eller 120 timer i bus, tog og metro – og man kan tage to børn under 12 år gratis med.
  • City Pass Small: Rejs i Københavns centrum inkl. Københavns Lufthavn (zone 1-4).
    City Pass Large: Rejs i hele hovedstadsområdet inkl. Københavns centrum (zone 1-99)
  • Prisen for et City Pass starter ved 90 kr.
  • Læs mere om ”Scan & Rejs” her: DOT Billetter app - Scan & Rejs (dinoffentligetransport.dk)

Yderligere information fås hos:

Metroselskabets kommunikationsafdeling: presse@m.dk – telefon 72 42 49 01.

Glade turister der tager selfie på Rådhuspladsen
Nu bliver det endnu lettere at bruge den kollektive transport
Den flotte QR-kode, som giver direkte adgang til billetkøb
Den flotte QR-kode giver direkte adgang til billetkøb Scan & Rejs