Lidl lancerer efterspurgt kollektion: Hypede Lidl-sneakers lander nu i Danmark – udsolgt på få timer over hele Europa

Da Lidls modekollektion ramte flere store Lidl-lande i 2020, måtte mange butikker melde udsolgt efter få minutter. I dag bliver de populære sneakers videresolgt for flere tusinde kroner.
Den 26. august rammer limited edition kultkollektionen, The Lidl Collection, Danmark med et nyt 2021-design.
The Lidl Collection i danske butikker
Kollektionen byder på både sneakers, badesandaler, strømper og indkøbsnet i et moderne normcore-inspireret design, der alle bærer Lidls genkendelige farver og logo.
De forskellige produkter er kun tilgængelige i et stærkt begrænset antal.
Lidl Danmarks presseansvarlige, Thomas Sejersen, glæder sig til opleve, hvordan de danske forbrugere kommer til at tage imod de hypede produkter.
”Vi er blæst bagover af den succes, som vi oplevede internationalt i forbindelse med lanceringen af kollektionen. Nu lander den nye fashionkollektion i Danmark med fire forskellige produkter, og vi er spændte på at se, om den kan opnå samme store succes som i de andre europæiske lande.”
Sneakers revet væk i andre Lidl-lande
Da Lidls modekollektion indtog det europæiske marked i efteråret 2020, blev lanceringen modtaget med en enorm interesse og en hektisk kundeskare, der normalt kun er forbundet med prestigefyldte lanceringer fra de store globale modehuse.
Her har produkterne, der prydes af Lidls farver og logo, været så populære, at de i flere lande blev udsolgt på blot få minutter. Specielt kollektionens sneakers i blåt, gult og rødt design fik en overraskende positiv modtagelse.
Efterspørgslen er absolut ikke stilnet af siden efterårets lancering, hvor der har været stor rift om især sneakers og strømper, der nu flere steder bliver solgt for mange gange deres originalpris.
”Hypen omkring kollektionen har taget adskillige overskrifter verden over, og har vi har været heldige at få et begrænset antal af de populære produkter til Danmark – så det gælder om at være hurtig på torsdag, hvis man vil have fingre i de eftertragtede sneakers, badesandaler, strømper og indkøbsnet,” siger Thomas Sejersen.
The Lidl Collection er tilgængelig i Lidl-butikkerne fra den 26. august 2021 i et begrænset antal.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris24.3.2025 12:40:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum