Lidl lancerer efterspurgt kollektion: Hypede Lidl-sneakers lander nu i Danmark – udsolgt på få timer over hele Europa

Da Lidls modekollektion ramte flere store Lidl-lande i 2020, måtte mange butikker melde udsolgt efter få minutter. I dag bliver de populære sneakers videresolgt for flere tusinde kroner.
Den 26. august rammer limited edition kultkollektionen, The Lidl Collection, Danmark med et nyt 2021-design.
The Lidl Collection i danske butikker
Kollektionen byder på både sneakers, badesandaler, strømper og indkøbsnet i et moderne normcore-inspireret design, der alle bærer Lidls genkendelige farver og logo.
De forskellige produkter er kun tilgængelige i et stærkt begrænset antal.
Lidl Danmarks presseansvarlige, Thomas Sejersen, glæder sig til opleve, hvordan de danske forbrugere kommer til at tage imod de hypede produkter.
”Vi er blæst bagover af den succes, som vi oplevede internationalt i forbindelse med lanceringen af kollektionen. Nu lander den nye fashionkollektion i Danmark med fire forskellige produkter, og vi er spændte på at se, om den kan opnå samme store succes som i de andre europæiske lande.”
Sneakers revet væk i andre Lidl-lande
Da Lidls modekollektion indtog det europæiske marked i efteråret 2020, blev lanceringen modtaget med en enorm interesse og en hektisk kundeskare, der normalt kun er forbundet med prestigefyldte lanceringer fra de store globale modehuse.
Her har produkterne, der prydes af Lidls farver og logo, været så populære, at de i flere lande blev udsolgt på blot få minutter. Specielt kollektionens sneakers i blåt, gult og rødt design fik en overraskende positiv modtagelse.
Efterspørgslen er absolut ikke stilnet af siden efterårets lancering, hvor der har været stor rift om især sneakers og strømper, der nu flere steder bliver solgt for mange gange deres originalpris.
”Hypen omkring kollektionen har taget adskillige overskrifter verden over, og har vi har været heldige at få et begrænset antal af de populære produkter til Danmark – så det gælder om at være hurtig på torsdag, hvis man vil have fingre i de eftertragtede sneakers, badesandaler, strømper og indkøbsnet,” siger Thomas Sejersen.
The Lidl Collection er tilgængelig i Lidl-butikkerne fra den 26. august 2021 i et begrænset antal.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder

Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 164 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl samler over 60 danske leverandører til klimadag: Vil accelerere fødevarebranchens grønne omstilling29.8.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Torsdag samlede Lidl en række af de største, danske fødevareproducenter til leverandørdag, hvor fokus var, hvordan man sammen kan arbejde med at nedbringe CO2-udledningerne i fødevarebranchen. Formålet med dagen var at informere og inspirere samt præsentere leverandørerne for et nyt, skræddersyet leverandørprogram, der skal klæde dem på til arbejdet med at sætte klimamål.
PARKSIDE samler Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller i ny gør-det-selv-kampagne28.8.2025 09:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Hollywood møder håndværk: I den nye kampagne for gør-det-selv-brandet PARKSIDE optræder Arnold Schwarzenegger og Ralf Moeller for første gang sammen. Med humor og energi viser de, hvordan alle kan kaste sig ud i gør-det-selv-projekter, uanset erfaring. Målet er at inspirere både erfarne hobbyfolk og nye entusiaster til at tage projekterne i egne hænder.
Lidl skyder 20-års jubilæumsfejring i gang med unikt modeshow og upcycling af tidligere kollektioner18.8.2025 11:45:48 CEST | Pressemeddelelse
Mens modeugen rundede af, samlede Lidl torsdag aften over 70 content creators, designere og livsstilsprofiler til en hemmelig jubilæumsfest på Pressen i København. Højdepunktet var et overraskende modeshow, hvor seks upcoming designere, med den prisvindende Nikolaj Storm i spidsen, havde genfortolket og upcyclet tøj fra tidligere Lidl Fashion-kollektioner.
Lidl fejrer 20 år i Danmark og åbner pop up-butik på Kærligheden til Smukfest4.7.2025 06:04:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl åbner en spritny pop up-butik midt i et af festivalens hjerter, nemlig campingområdet Kærligheden. Aftalen med Smukfest skal være med til at fejre Lidl 20-års jubilæum i Danmark. Med i aftalen er også, at Lidl sender fire frugtstande ind på festivalpladsen, så gæsterne kan få sunde snacks mellem koncerterne.
Lidl-kampagne imponerer: Stor vækst i salget af økologisk frugt og grønt1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Salget af økologiske frugter og grøntsager er steget med 21 % i kædens butikker på landsplan i forbindelse med Lidl Danmarks ugentlige øko-kampagner, der kører en gang om måneden i Lidl-Plus-appen. Indkøbsdirektør i Lidl, Peer Sandtner, er glad for, at kunderne har taget tilbuddene til sig, for det skal være nemmere at tage sunde og økologiske valg, siger han.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum