Horsens Lift A/S

Hjemvendt liftleverandør fejrer et år i Middelfart

Efter næsten 30 år med hovedkvarter i Horsens fejrer lokal liftleverandør etårs jubilæum efter at have flyttet virksomheden til Middelfart. Navnet på virksomheden er dog uændret.
Ægteparret Jeanette Jensen og Esben Vernholt Jensen har stået i spidsen for Horsens Lift siden 1993. Siden da har de solgt og udlejet lifte til både professionelle og private.

Selvom der står Horsens Lift på skiltet over indgangen til lagerhallen, så tag ikke fejl - vi befinder os lidt udenfor Middelfart. Navnet på familiens virksomhed har Esben Vernholt Jensen og hans hustru Jeanette Jensen nemlig valgt at beholde, selvom parret for et år siden flyttede hovedkvarteret for Horsens Lift fra Horsens til Middelfart. Beslutningen blev taget efter at have kørt frem og tilbage fra arbejde mellem de to byer siden 1993.

– Vi har altid haft bopæl i Middelfart, og da vi jo ikke bliver yngre, gav det mening at rykke vores fælles arbejdsplads tættere på, fortæller Esben Vernholt Jensen med et smil.

Parret grundlagde Horsens Lift i 1993 i samarbejde med Jeanettes Jensens far, og i de næste knapt 30 år stod virksomhedens lifte og andet materiel i lagerhallerne i Horsens. I 2006 overtog parret den fulde drift af virksomheden og flyttede til Meteorvej. I dag er langt størstedelen flyttet til en landejendom på Strib Landevej lidt udenfor Middelfart, hvor der inden længe er planlagt, at der skal komme yderligere lagerkapacitet til.

– I Middelfart har vi fået mere plads til rådighed. Det vil vi udnytte til at udvide faciliteterne, så vi kan huse flere lifte på behørig vis og se på, hvordan vi kan gøre endnu mere for at give den bedst mulige service til vores kunder, siger Esben Vernholt Jensen.

Lokalkendskab i to byer

Den gamle lokation i Horsens er fortsat aktiv og tager imod kunder som før, om end i en noget decimeret udgave, da en del af bygninger er solgt fra til en lokal anlægsgartner. For Esben Vernholt Jensen og Jeanette Jensen er det vigtigt, at der fortsat er gang i Horsens-afdelingen.

– Med så mange år i byen føler vi et lige så stort tilhørsforhold til Horsens, som vi gør til Middelfart. Og så kender vi begge byer ud og ind, og vi kan derfor hjælpe vores kunder med at finde det rigtige materiel, fordi vi ved hvilke udfordringer, der kan være med for eksempel tilgængelighed og underlag alt efter hvor i byen, opgaven skal udføres, siger Esben Vernholt Jensen.

Virksomheden har udover Horsens og Middelfart har også haft en mindre afdeling i Aarhus.

– Horsens er og bliver vores kerneområde, og det vil næppe ændre sig foreløbigt. Derfor er det fortsat meget vigtigt for os, at alle vores kunder er trygge ved at købe og leje vores lifte uanset hvilken afdeling, de henvender sig til, siger Esben Vernholt Jensen.

Glade kunder

Med den nye lokation har virksomheden placeret sig tæt ved motorvejen og de trafikale knudepunkter på Fyn, hvilket har givet mulighed for at udvide kundeporteføljen til større dele af landet end tidligere.

– Vi har fået nye kunder i store del af Jylland, Fyn og på Sjælland, mens vi har beholdt vores eksisterende kunder. Så på trods af at vi befinder os et andet sted i landet, så er vi stadig tæt på. Vores nye placering gør det muligt hurtigt og præcist at levere liftene, siger Esben Vernholt Jensen og tilføjer:

– Og så sker der i det hele taget meget i Trekantsområdet. Vi ser store muligheder for fremtiden.

Esben Vernholdt Jensen
Direktør, Horsens Lift A/S
esben@horsenslift.dk

Billeder

Download
Horsens Lift har, trods navnet, hovedsæde i Middelfart og kan nu fejre et år på den nye adresse, der skaber øgede muligheder for kunder i både Jylland, Fyn og Sjælland.
Download

Information om Horsens Lift A/S

Horsens Lift A/S
Meteorvej 12