Med friske råvarer fra Lidl Kokkelandsholdet laver pop-up-restaurant under Aarhus Food Week

Madentusiastiske aarhusianere får under Aarhus Food Week en unik mulighed for at smage mad tilberedt af det danske kokkelandshold.
Det sker på Lidls pop-up-restaurant ’Frisk – fra Lidl’ i Bispetorvet, hvor man for kun 111 kr. vil få serveret lækre retter skabt af friske, lokale råvarer, som er tilgængelige for alle madglade danskere i Lidls egne butikker.
Pop-up-restauranten har åben fra fredag aften d. 13. august tillørdag aften d. 14. august. Der vil være et begrænset antal spisende gæster per måltid.
Det danske kokkelandshold vil under Aarhus Food Week være anført af stjernekokken Christian Wellendorf, der i 2019 som kun 21-årig vandt guld ved det højtanerkendte uofficielle verdensmesterskab for kokke, Bocuse d’Or.
Retterne vil blive sammensat med en række vine, som også er at finde i Lidls butikker, og dermed er det altså råvarer, som enhver dansker selv har mulighed for at få fingrene i.
”Det er ikke hver dag, man får mulighed for at prøve Kokkelandsholdets mad, så vi glæder os utroligt meget til at give den her unikke gastronomiske mulighed til de besøgende på Aarhus Food Week. Og så er det sjovt, at de skal skabe en gourmetoplevelse med friske og lokale råvarer fra Lidls varesortiment, som alle har mulighed foratkøbe i deres lokale butik,” siger Rasmus Pape, indkøbsdirektør hos Lidl.
Overskuddet fra arrangementet doneres til Lykkeliga og eventuelt overskydende mad til Blå Kors.
MENU – FROKOST
Velkomst & Bobler:
- Cruditeer m. sauce verde
3 retters menu:
- Bagt vesterhavstorsk m. hjertesalat og blanquette sauce m. peberrod
- Stegt ribeye m. glaseret gulerod og kalvesauce
- Pocheret rabarber m. yoghurt mousse og sorbet
MENU – AFTEN
Velkomst & Bobler:
- Cruditeer m. sauce verde
- Malt knækbrød m. tatar
5 retters menu:
- Lakse tatar m. tomater og sort oliven
- Bagt vesterhavstorsk m. hjertesalat og blanquette sauce m. peberrod
- Pocheret æggeblomme m. porre og ost
- Stegt ribeye m. glaseret gulerod og kalvesauce
- Pocheret rabarber m. yoghurt mousse og sorbet
PROGRAM
Tidsplan fredag – aften – d. 13. august
17.30 åbner restauranten.
17.30 - 18.00: Plads til 15 gæster.
18.00 - 18.30: Plads til 20 gæster.
18.30 - 19.00: Plads til 15 gæster.
Tidsplan lørdag – frokost – d. 14. august
12.00 åbner restauranten.
12.00 - 12.30: Plads til 15 gæster.
12.30 - 13.00: Plads til 20 gæster.
13.00 - 13.15: Plads til 15 gæster.
Tidsplan lørdag – aften – d. 14. august
17.30 åbner restauranten.
17.30 - 18.00: Plads til 15 gæster.
18.00 - 18.30: Plads til 20 gæster.
18.30 - 19.00: Plads til 15 gæster.
Kontakter
Thomas SejersenPresseansvarlig - Lidl
Tlf:76 35 00 10presse@lidl.dkBilleder
Information om Lidl Danmark
I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker. Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning.
Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.
Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark
Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.
Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse
Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.
Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse
Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.
Vigtig kundeinformation: Opdateret d. 28.03.2524.3.2025 15:11:07 CET | Pressemeddelelse
Flæskesvær med BBQ-smag af mærket Snack Day, 100g tilbagekaldes grundet risiko for salmonella.
Bornholmsk sennep fra Lidl vinder prestigefyldt europæisk pris24.3.2025 12:40:00 CET | Pressemeddelelse
Lidl Danmark kan igen i år fejre international hæder, efter at kædens klassiske sennep fra Bornholms Oliemølle, som er en del af den populære En Bid af Danmark-serie, har vundet European Private Label Awards 2025 i kategorien ‘Sauces and Condiments’.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum