Lidl Danmark

Lidl går ’all in’ på friskhed i ny imagekampagne

Del
De fleste véd, man får meget for pengene, når man handler i Lidl. Men at man også får super friske varer med hjem, ved kun kunderne. Og det skal alle danskere vide. I en helt ny imagekampagne med Pilou Asbæk som stemmefører og Dansevisen som underlægningsmusik vil Lidl nu sætte en tyk streg under, at friskhed og kvalitet går hånd i hånd med det gul-blå og røde logo.
I dag lancerer Lidl en helt ny imagekampagne, der skal hjælpe kæden med at vinde nye markedsandele ved at sætte fokus på de mange tiltag, der gøres hver dag i butikkerne for at sikre friskhed og topkvalitet. Foto: Unsplash
I dag lancerer Lidl en helt ny imagekampagne, der skal hjælpe kæden med at vinde nye markedsandele ved at sætte fokus på de mange tiltag, der gøres hver dag i butikkerne for at sikre friskhed og topkvalitet. Foto: Unsplash

I en helt ny friskhedskampagne sætter Lidl skub på fortællingen om de hundredvis af friske produkter fra lokale, danske producenter, der hver dag lander på hylderne i kædens 133 butikker i Danmark. Akkompagneret af Dansevisen og med Pilou Asbæk som stemmefører lancerer kæden nu en helt ny kampagne og brandidentitet under sloganet: ”Super frisk. Til Lidl pris.”

”Vi ved, at vores kunder sætter stor pris på vores friske frugt og grøntafdeling, hvor høj kvalitet, et bredt udvalg af aktuelle sæsonvarer, masser af danske produkter og muligheden for at vælge mange økologiske produkter til. Vi mener, at en moderne dagligvarebutik bør have et endnu større udvalg af friske produkter derfor hæver vi nu niveauet yderligere ved at få endnu flere friske produkter på hylderne og fortælle om, hvordan vi sikrer kvaliteten i butikkerne”, fortæller indkøbsdirektør, Rasmus Pape, fra Lidl.


”Friskhed” bliver nøglen i erobringen af nye kunder

Den nye kampagne skal understøtte den gennemgribende modernisering af samtlige af kædens 133 butikker, der samlet set løber op i et trecifret millionbeløb, som er i fuld gang netop nu.

Moderniseringen har netop til formål at fremhæve og gøre plads til de mange nye, friske produkter, varesortimentet bliver udvidet med. Friskhed har altid været et vigtigt fokusområde hos Lidl. Butikkerne bager friskbagt bake off tre gange om dagen, og de får hver eneste dag friske leverancer af blandt andet kød, frisk, mejeri og frugt og grønt.

Friskhed gælder også i forhold til indkøb, transporttid og i egenkontrollen i butikkerne. Butikkerne bliver hver eneste dag forsynet med friske varer af høj kvalitet, og alle varer bliver kvalitetssikret. Det gælder både, når varerne ankommer til Lidls lagre, og når de ankommer til butikkerne. Kombineret med det nye fokus i Lidls markedsføringsfremstød er Lidl nu godt på vej mod at få endnu flere nye kunder ind i butikkerne.

”Det er ingen hemmelighed, at vi arbejder benhårdt på at erobre endnu større markedsandele i Danmark. Derfor er det også helt afgørende, at vi nu også får fortalt om alle de tiltag, vi gør hver eneste dag for friskhed og kvalitet i absolut særklasse til de mange, potentielle kunder, der måtte have fordomme om det modsatte”, siger Rasmus Pape og fremhæver blandt andet, at mange ikke ved, at hver Lidl-butik eksempelvis har en friskhedsansvarlig, der hver time kontrollerer frugt og grønt.

Den nye imagekampagne er udarbejdet i tæt samarbejde med reklamebureauet Nørgård Mikkelsen og instruktør Meeto Worre Kronborg Grevsen, der blandt andet laver film for Coca-Cola, Tesla m.fl. Kampagnen er en 360 graders kampagne med et stærkt fokus på det digitale/online og TV.

Lidls nye friskhedsfilm kan ses her (www.lidl.dk/superfrisk)

Læs mere om kampagnen her (www.lidl.dk/superfrisk)

Kontakter

Billeder

I dag lancerer Lidl en helt ny imagekampagne, der skal hjælpe kæden med at vinde nye markedsandele ved at sætte fokus på de mange tiltag, der gøres hver dag i butikkerne for at sikre friskhed og topkvalitet. Foto: Unsplash
I dag lancerer Lidl en helt ny imagekampagne, der skal hjælpe kæden med at vinde nye markedsandele ved at sætte fokus på de mange tiltag, der gøres hver dag i butikkerne for at sikre friskhed og topkvalitet. Foto: Unsplash
Download

Information om Lidl Danmark

Lidl Danmark
Lidl Danmark
Carl Blochs Gade 89
8000 Aarhus C

7635 0000http://www.lidl.dk

I Lidl Danmark står vi for den bedste kvalitet til den bedste pris. Som ansvarlig dagligvarekæde koncentrerer vi os om det væsentlige. Gennem et tillidsfuldt samarbejde med vores partnere garanterer vi et velgennemtænkt vareudbud til den bedste pris.Som kunde i Lidl kan du trygt regne med, at vores produkter er friske og af god kvalitet. Vores medarbejdere arbejder hver dag for, at vores kunder nemt og enkelt kan købe ind i vores 163 danske butikker.Vi arbejder hver dag som aktiv samfundsaktør på at skabe målbar værdi, der rækker ud over Lidls egen forretning. 

Du er altid velkommen til at skrive til os på presse@lidl.dk.

Følg pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Lidl Danmark

Lidl i ambitiøs digital satsning: Ny scan-selv-løsning giver større kundetilfredshed og mindre svind23.4.2025 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Lidl Danmark er i gang med en landsdækkende udrulning af en ny og moderne scan-selv-løsning, der kombinerer effektiv teknologi med nærværende kundeservice, og resultaterne er allerede at se. Det er blevet nemmere og hurtigere for kunderne at handle, samtidig med at svindstatistikken er forbedret, fortæller salgs-, udviklings-og ejendomsdirektør, Mads T. Nielsen.

Lidls nye private label-mærke er landet i butikkerne: Madværket samler flere hundrede hverdagsprodukter fra danske leverandører under ét nyt fælles brand31.3.2025 06:03:00 CEST | Pressemeddelelse

Når Lidls kunder er på indkøb efter danske hverdagsprodukter til gode priser, skal de kigge efter det røde Madværket-logo. Et nyt dansk private label-brand, der samler et bredt udvalg af danskproducerede fødevarer, er nemlig landet i kædens butikker. Lidl vil gøre det nemmere for forbrugerne at vælge og støtte danske lokale producenter, hvilket både bidrager til en bedre forsyningssikkerhed og arbejdspladser i Danmark.

Lidl fortsætter sit engagement i cykelsporten: Bliver sponsor for Copenhagen Sprint og fornyer aftale med PostNord Danmark Rundt25.3.2025 06:01:00 CET | Pressemeddelelse

Til sommer bliver Lidl officiel sponsor for det nye World Tour-cykelløb Copenhagen Sprint, hvor blandt andre den danske sprinter Mads Pedersen fra Lidl-Trek stiller til start. Samtidig fornyer Lidl aftalen med Danmarks største etapeløb PostNord Danmark Rundt. Hos PostNord Danmark Rundt og Copenhagen Sprint ser man frem til samarbejdet med en fælles ambition om at styrke cykelsporten og fremme hverdagscyklisme.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye