Coop365 nr. 1 på liste over mest nyskabende mærker

Kunderne har udpeget Coop 365 som nr. 1 på nyskabende indenfor dagligvarer.
Det er analysefirmaet AIM Create, der netop har offentliggjort sin årlige brand Focus-måling, hvor forbrugerne vurderer 49 mærker i dagligvarehandlen. I årets måling topper Coop365 denne liste på parameteren ”Nyskabende”.
Coop365 er en serie af ansvarlige varer i Fakta og på Coop.dk MAD. Den har de seneste år været en salgsraket, som f.eks. har drevet en meget stor stigning i salget af økologiske varer i Fakta. Men det er nu også navnet på helt ny kæde.
”Forbrugernes positive opfattelse af 365-brandet været en stærk inspiration for os i navngivningen af vores nye kæde af lavprissupermarkeder, og det er glædeligt at eksterne målinger bekræfter den styrke og vitalitet, vi også selv har konstateret omkring 365-varekonceptet,” siger koncerndirektør Jens Visholm, Coop.
Coop365 blev skabt som et nyt varekoncept til fakta-kæden med fokus på økologi og fravalg af skadelig kemi til særdeles attraktive priser - og er nu altså også er blevet til en helt ny lavpriskæde med samme navn, Coop365.
Det ser ud til at succesen er smittende: I løbet af de seneste 6 måneder har Coop åbnet 28 testbutikker i den nye kæde, og endnu flere er på vej som følge af en meget positiv modtagelse hos kunderne. I dag åbner således tre butikker i Assens, Hørve og Farsø.
Kædedirektør Thomas Nielsen, Fakta og Coop365:
”Varekonceptet 365 spiller en væsentlig rolle i sortimentet i både fakta og vores nye 365-lavprisbutikker, og både salgstal og kundemålinger viser, at vi har fat i noget godt hér. Innovation er vigtigt i den stærke konkurrence, vi ser i markedet, og det er også årsagen til den positive kundefeedback, vi får i 365-butikkerne.
Samtidig glæder jeg mig over, at vores indsats med innovation på alle parametre både bekræfter eksisterende ledere og medarbejdere i at have valgt den rigtige arbejdsplads – og også har medfører en nærmes eksplosiv stigning antallet af henvendelser om at komme med på holdet hos os. ”
Coop365 er i gang med at rekruttere butikschefer og partnere til de mange nye butikker, der er i støbeskeen. Antallet af interesserede og ansøgninger til at blive en del af butiksledelsen i Coop 365 er mere end 5-doblet målt mod tidligere perioder.
Yderligere oplysninger: Kædedirektør Thomas Nielsen, 2095 229
Billeder
Information om Coop Danmark A/S
Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S
Coops resultat for 2024: Større fremgang end forventet24.4.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop Danmark leverer et EBIT-resultat før særlige poster på + 162 mio. kr. Det er en fremgang på 879 mio. kr. i forhold til 2023.
Coop fjerner skruelåget på seks millioner kartoner med yoghurt7.4.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Coop fjerner igen plastlåget på kartoner – denne gang gælder det skruelåget på næsten seks millioner kartoner med yoghurt og ymer fra Coop-serien. Det giver store reduktioner i Coops plastforbrug og CO2-udledning.
Coop gør klar til at hjælpe kunder i toldkrig3.4.2025 11:36:06 CEST | Pressemeddelelse
Hvis varer produceret i USA bliver belagt med ekstra told, vil Coop indføre en mærkning af disse varer. Men den samlede effekt på dagligvarepriserne i Danmark vil være beskeden. Samtidig går koncernen – der driver 900 butikker i Kvickly, SuperBrugsen, Brugsen og 365discount – i gang med at finde alternativer til de amerikanske varer. Desuden kommer Coops kæder til at reducere markedsføringen af varer produceret i USA og øge markedsføringen af varer produceret i Danmark og Europa. ”Med told på varer produceret i USA kan vi lave en præcis mærkningsordning. Vi kommer til at mærke disse varer for at fortælle vores kunder, hvorfor de pludselig er blevet dyrere,” siger kategoridirektør Jeff Salter, der er den øverst ansvarlige for al indkøb i Coop. ”Som en naturlig konsekvens skruer vi ned for markedsføringen af de varer, der er produceret i USA og op for markedsføringen af danske varer. Vi ved, at varer der bliver dyrere, bliver mindre attraktive for kunderne, og derfor er det logisk for os
Coop sætter turbo på udviklingen af Irma-vareserie17.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Salget af Irma-varer går godt i Coop. Faktisk så godt, at der bliver solgt næsten 20 procent flere af de 150 Irma-varer, Coop har på hylderne i dag, end dengang disse varer blev solgt i Irmas butikker. Nu vil Coop sætte yderligere skub i Irma-serien ved at introducere 100 nye kvalitetsprodukter samt øge tilgængeligheden af Irma-varerne på tværs af butikker landet over.
Coop i cykeloffensiv: Mustang lanceres i 100 butikker10.3.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Mustang-cyklerne sælges hovedsageligt i Kvickly og SuperBrugsen.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum