
Danmarks stærkeste bilmærker

Når danskerne skal bedømme bilmærker ud fra kvalitet, generelt indtryk, værdi for pengene, anbefaling, omdømme og kundetilfredshed, er Volkswagen det mærke, som klarer sig bedst.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Generelt klarer de tyske luksusbilmærker sig godt i YouGovs årlige bilranking. Mercedes-Benz kommer således ind på andenpladsen med en score på 25,7 tæt fulgt af Audi på tredjepladsen med en score på 24,9.
Volvo, som indtager førstepladsen i Sverige og andenpladsen i Norge og Finland, tager fjerdepladsen på den danske ranking, mens endnu et tysk bilmærke har indtaget top 5, nemlig BMW med en score på 21,9.
Tesla, som har oplevet et stærkt stigende salg i mange år, indtager syvendepladsen på rankingen efter Toyota, men foran mærker som Ford, Skoda og Opel.
Vil du se, hvilke bilmærker der er højst rangerede i andre lande?
Vores bilrapport fremhæver top 10 bilmærker i 23 lande. Klik her for at downloade en kopi af rapporten.
Hvem kører i Volkswagen?
Mænd er overrepræsenterede blandt Volkswagen-ejere (56% mod 49% af befolkningen), og så er de i højere grad gift (54%) sammenlignet med den generelle befolkning.
For at se dette indhold fra d25d2506sfb94s.cloudfront.net, så skal du give din accept på toppen af denne side.
Tager man et kig på Volkswagen-ejernes økonomi, så har 15% en husstandsindtægt på 1.000.000 eller mere om året.
Sammenlignet med den generelle befolkning, så beskriver Volkswagen-ejere i højere grad sig selv som kvalitetsorienterede. 81% betaler således gerne mere for god kvalitet.
31% ser Volkswagen som et af de førende bilmærker inden for innovation og teknologi.
Om bil image-rankingen
Rankingen er udarbejdet ved hjælp af YouGov BrandIndex-indeksscore, som er gennemsnittet af 6 forskellige imageparametre: Kvalitet, Generelt indtryk, Værdi for pengene, Anbefaling, Omdømme og Kundetilfredshed.
I Danmark sammenligner BrandIndex mere end 450 brands, heraf 31 forskellige bilmærker. Hver dag interviewer YouGov BrandIndex 200 personer, der er repræsentative for den generelle befolkning, og spørger dem om deres holdninger til forskellige varemærker.
Data er fra 1. februar 2020 til 31. januar 2021.
Nøgleord
Kontakter
Tove KeldsenNordic Marketing Manager, PR og Marketing
Tlf:+45 3142 6154tove.keldsen@yougov.comBilleder
Links
Information om YouGov Denmark
Klosterstræde 9
1157 København K
What the world thinks
YouGov er en international data- og markedsanalysekoncern. Vores kerneydelse er meningsmålinger, som kommer fra vores meget engagerede panel på 11 millioner mennesker over hele verden. Vi kombinerer denne kontinuerlige datastrøm med vores ekspertise inden for dybdegående research og indgående kendskab til branchen i en systematisk research- og marketingkontekst.
Vores udvalg af syndikerede, egenudviklede dataprodukter omfatter YouGov BrandIndex, den daglige brandtracker, og YouGov Profiles, som er vores segmenterings- og profileringsværktøj. Den markedsledende YouGov Omnibus giver hurtigt og omkostningseffektivt svar på research-spørgsmål fra hele befolkningen eller udvalgte målgrupper. Vi tilbyder også en bred vifte af kvantitative og kvalitative services, som skræddersyes af vores specialistteams med henblik på at opfylde vores kunders specifikke behov.
Med panelmedlemmer i 55 lande er YouGovs internationale markedsanalysenetværk et af de ti største i verden. Besøg yougov.com for yderligere oplysninger.
Følg pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra YouGov Denmark
Finans- og bilbranchens bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar3.4.2024 10:13:30 CEST | Pressemeddelelse
YouGov har afdækket de to branchers bedst vurderede brands inden for miljø- og socialt ansvar. Og der er væsentlige forskellige på, hvilke brands der topper listerne.
Danmarks stærkeste brands 202327.2.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse
REMA 1000 er tilbage som Danmarks stærkeste brand målt på det overordnede image, mens 365discount er brandet, der oplever størst fremgang i 2023.
Is Valentine’s Day a ‘proper’ special occasion, or is it too commercialised?10.2.2023 13:37:37 CET | Press release
Across the world, people have a cynical view of the celebration. Just 5% of Danes and 15% of Swedes see Valentine’s Day as being celebrated on its own terms.
Sådan takler globale og danske forbrugere de stigende leveomkostninger8.2.2023 10:02:32 CET | Pressemeddelelse
YouGovs Global Financial Outlook-rapport giver indsigt i 18 internationale markeder, og beskriver hvordan forbrugerne klarer de aktuelle finansielle udfordringer.
Have the 2023 Men’s IHF World Handball Championship partners made an impression?3.2.2023 06:00:00 CET | Press release
World Men's Handball Championship is a popular event in Scandinavia that gathers thousands to the matches and in front of the screens. In this piece, we have explored the impression sponsors had among the general population in Scandinavia and fans of the handball championship.