Topdanmark A/S

Topdanmark opdaterer logo til digital kommunikation

Del
Topdanmark lancerer nu en tidssvarende version af sit klassiske logo med blomsten. Det nye logo er opdateret, så det kan fungere i alle nye digitale kanaler - og skal samtidig signalere, at Topdanmark holder fast i sine værdier midt i forsikringsselskabets hastige digitale udvikling.
Topdanmark lancerer nu en tidssvarende version af sit klassiske logo med blomsten. Målet har været at skabe et logo, der både er tro mod Topdanmarks historie, og samtidig er designmæssigt tidssvarende med et ’fladt’ og rent look, der er nemt at læse og afkode digitalt.
Topdanmark lancerer nu en tidssvarende version af sit klassiske logo med blomsten. Målet har været at skabe et logo, der både er tro mod Topdanmarks historie, og samtidig er designmæssigt tidssvarende med et ’fladt’ og rent look, der er nemt at læse og afkode digitalt.

Topdanmark har netop løftet sløret for den nye version af sit logo med den ikoniske blomst. Blomsten har været en del af Topdanmarks logo siden 1974, og den står for mange både kunder og medarbejdere som et symbol på Topdanmarks DNA. Derfor er blomsten også en del af det nye logo, men i en opdateret version.

Den nuværende akvarel-inspirerede blomst blev tegnet i slutningen af 1980erne, men med sine flossede kanter fungerer den ikke godt digitalt. Samtidig passer farverne - med den ellers af mange elskede grønne prik i midten - ikke til Topdanmarks nye visuelle udtryk. Topdanmark-blomsten bliver derfor fornyet, så den bliver renere i kanten og står tydeligere frem digitalt.

”Topdanmark har en lang og stolt historie, men vi er samtidig midt i en rivende digital udvikling, der skal gøre os til fremtidens forsikringsselskab. Vi tager vores historie og vores værdier med os, samtidig med at vi forandrer og fornyr os, så vi står skarpt, når vi møder vores kunder i alle digitale kanaler”, siger Jens Green, marketingdirektør i Topdanmark.

Mere på hylderne end forsikring og pension
Topdanmark-logoet får endnu en væsentlig ændring. De to områdeord ‘Forsikring Pension’, der stod under logoet, er fjernet. Topdanmarks forretningsudvikling går mod mere fokus på sundhed, forebyggelse og sikring, og der kommer flere og flere produkter, der ligger uden for selve kerneforretningen forsikring og pension. Derfor giver det ikke længere mening at skrive områdeord, som en del af logoet.

”Vi tilbyder i dag kunderne mere end blot forsikringer og pensioner. Vi har introduceret en række teknologiske og digitale serviceydelser som eksempelvis Sundhedshjælp og Leakbots, og vi forventer at få stadig flere services fremover inden for sundhed, sikring og forebyggelse. Tiden er derfor inde til, at Topdanmark-navnet godt kan stå alene uden at forklare, hvad vi har på hylderne”, siger marketingdirektør Jens Green.

Et enkelt logo til digitale platforme
Topdanmarks marketingteam har arbejdet med at skabe et mere rent og enkelt logo, der først og fremmest fungerer godt på de mange forskellige digitale platforme. Udover forenklingen af blomsten er skrifttypen i ’Topdanmark’ også ændret, så teksten visuelt står mere markant og er nemmere at læse, når logoet præsenteres meget småt.

”Det har været afgørende for os at skabe et logo, der både er tro mod Topdanmarks historie, og samtidig er designmæssigt tidssvarende med et ’fladt’ og rent look, der er nemt at læse og afkode digitalt, også når det optræder i helt små størrelser,” siger Jens Green.

Det nye Topdanmark-logo skal i den kommende periode nu implementeres alle de mange steder, hvor logoet optræder. Logoet findes på alt fra Topdanmarks hjemmesider, sociale medier og mailsignaturer til flag, brevpapir og messematerialer. Derfor er det ikke en udskiftning, som sker fra den ene dag til den anden. Det bliver en løbende udskiftning, der begynder på de digitale platforme, hvor synligheden er størst.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Topdanmark lancerer nu en tidssvarende version af sit klassiske logo med blomsten. Målet har været at skabe et logo, der både er tro mod Topdanmarks historie, og samtidig er designmæssigt tidssvarende med et ’fladt’ og rent look, der er nemt at læse og afkode digitalt.
Topdanmark lancerer nu en tidssvarende version af sit klassiske logo med blomsten. Målet har været at skabe et logo, der både er tro mod Topdanmarks historie, og samtidig er designmæssigt tidssvarende med et ’fladt’ og rent look, der er nemt at læse og afkode digitalt.
Download
Topdanamarks nye favicon til sociale medier mv.
Topdanamarks nye favicon til sociale medier mv.
Download
Topdanmarks tidligere logo og det nye logo.
Topdanmarks tidligere logo og det nye logo.
Download
Topdanmarks nye logo
Topdanmarks nye logo
Download
Marketingdirektør i Topdanmark Jens Green.
Marketingdirektør i Topdanmark Jens Green.
Download

Information om Topdanmark A/S

Topdanmark A/S
Topdanmark A/S
Borupvang 4
2750 Ballerup

https://www.topdanmark.com/

Følg pressemeddelelser fra Topdanmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Topdanmark A/S

Risiko for kraftig regn og lokale skybrud: Her er 5 gode råd til boligejere31.5.2025 17:17:53 CEST | Pressemeddelelse

Årets første skybrud kan ramme Danmark søndag. DMI varsler risiko for kraftig regn og lokale skybrud over hele landet, undtagen Bornholm, søndag den 1. juni. Det får forsikringsselskaberne Topdanmark og If til at opfordre danskerne til at tage forholdsregler allerede i dag. ”Vi vil gerne hjælpe vores kunder med at forebygge skader, og med det aktuelle varsel vil vi gerne opfordre vores kunder til at tage deres forholdsregler. Vi følger naturligvis situationen tæt,” siger Helene Ibsen, boligchef i Topdanmark. Skybrud defineres som mindst 15 mm regn på 30 minutter, og ifølge DMI kan det blive aktuelt i store dele af landet – særligt i Jylland, men også på Sjælland og Fyn. ”De typiske skader, som vores kunder bliver ramt af ved skybrud, er vand i kælderen, vandskader gennem utæt tag, kloakvand op gennem toiletter, vand gennem åbne vinduer og døre samt manglende rensning af tagrender og brønde, der giver indtrængende vand,” siger Helene Ibsen. Hos Topdanmark og If opfordrer man boligejere

Forsikringsselskaber advarer: Drop ukrudtsbrænderen18.5.2025 06:01:00 CEST | Pressemeddelelse

Det knastørre vejr får nu forsikringsselskaberne If og Topdanmark til at advare mod brug af ukrudtsbrænder. ”Vi vil på det kraftigste fraråde danskerne at bruge ukrudtsbrænder, når det er så tørt som nu. Selv en lille gnist kan lynhurtigt antænde en brand,” siger Lama Chehade, skadesdirektør i Ifs danske forretning. Ukrudt pibler i øjeblikket frem i haven, og det får hvert år nogle haveejere til at ty til andre metoder end lugejern og mælkebøttejern. Men brugen af ukrudtsbrændere kan være særdeles farlig under de nuværende tørkeforhold. Fredag og lørdag nåede DMIs tørkeindeks over 9, hvilket betød, at vi fik sæsonens første to nationale tørkedøgn. Det er ikke set så tidligt på året i de 21 år, som DMI har data fra. Det betyder, at der i gennemsnit mangler cirka 90 millimeter nedbør i de øverste jordlag i hele landet, men de nuværende prognoser viser ikke meget regn i den nærmeste fremtid. ”Vi forventer i den kommende periode at se anmeldelser om brande i huse, skure og carporte, der er

Tusindvis af danskere ramt af tyggeskader24.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Topdanmarks kunder gør i høj grad brug af muligheden for at få dækket skader på tænderne gennem ulykkesforsikringen, og det er særligt en type tandskade, der fylder i statistikkerne. Det viser tal fra Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. I efteråret 2023 gjorde forsikringsselskabet det muligt for sine kunder at få dækket tyggeskader under ulykkesforsikringen. Det har ført til, at antallet af skader på Topdanmarks ulykkesforsikring er steget markant fra 2023 til 2024, hvor tyggeskader stod for knap 25 pct. af alle skader på ulykkesforsikringen. ”Vi oplever, at kunderne gør hyppigt brug af denne dækning, og at de er meget tilfredse med den. Det er vi rigtig glade for, men vi vil samtidig opfordre danskerne til at være forsigtige, når de sætter tænderne i en række fødevarer,” siger Rasmus Ruby-Johansen, skadesdirektør i Topdanmark. I Topdanmark er det erfaringen, at fødevarer som stegt flæsk, slik, som er hårdt, og brød med kerner giver danskerne tyggeskader. ”Man bør v

Topdanmark med løftet pegefinger: Tusindvis kommer til skade, når de laver havearbejde16.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Ifølge DMI kan påsken byde på varmt vejr, og det kan få mange danskere til at gå i haven for at slå græsset eller klippe hækken. Men gør det med omtanke, lyder opfordringen fra Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. Topdanmark modtager hvert år anmeldelser fra kunder, der er kommet til skade i haven, og de mange ulykker i haven mærker Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus også til – særligt i foråret og sommeren. Tal fra Ulykkes Analyse Gruppen fra Odense Universitetshospital viser, at akutmodtagelsen ved Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus registrerede 828 tilskadekomne efter havearbejde i 2024. Det svarer til ca. 12.500 årligt på landsplan. ”Vi ser desværre mange ulykker relateret til havearbejde, fordi folk ikke er vant til så hårdt fysisk arbejde, og fordi de ikke er forsigtige eller opmærksomme nok. Man kan komme rigtig galt afsted, og man bør derfor tænke sig om en ekstra gang, før man flytter et ton fliser eller klipper hæk i flere meters

Peter Hermann har valgt at stoppe, når Topdanmarks integration i If er gennemført6.2.2025 07:40:32 CET | Pressemeddelelse

Peter Hermann har valgt at stoppe som adm. direktør i Topdanmark og viceadm. direktør i If, når Topdanmark er integreret i If 1. juli 2025. Integrationen betyder, at Topdanmark bliver en del af Nordens største forsikringsselskab og det næststørste forsikringsselskab i Danmark med en markedsandel på 21 procent. ”Jeg er stolt over den transformation, som Topdanmark er lykkedes med de seneste syv år. Sammen med dygtige medarbejdere har vi trods store forandringer formået at skabe stærke resultater med en solid kerneforretning, ansvarlig vækst og stigende tilfredshed blandt medarbejdere og kunder. Det betyder, at Topdanmark i dag er et fokuseret, moderne og veldrevet forsikringsselskab, der skaber værdi for kunder, aktionærer og samfundet,” siger Peter Hermann. Sampo-koncernens købstilbud på Topdanmark i august 2024 indledte Topdanmarks integration i If, som er ejet af Sampo. ”Det har været vigtigt for mig at bidrage til integrationen, og sammen har vi lagt en klar plan frem mod den juridi

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye