Topdanmark A/S

Topdanmark opdaterer logo til digital kommunikation

Del
Topdanmark lancerer nu en tidssvarende version af sit klassiske logo med blomsten. Det nye logo er opdateret, så det kan fungere i alle nye digitale kanaler - og skal samtidig signalere, at Topdanmark holder fast i sine værdier midt i forsikringsselskabets hastige digitale udvikling.
Topdanmark lancerer nu en tidssvarende version af sit klassiske logo med blomsten. Målet har været at skabe et logo, der både er tro mod Topdanmarks historie, og samtidig er designmæssigt tidssvarende med et ’fladt’ og rent look, der er nemt at læse og afkode digitalt.
Topdanmark lancerer nu en tidssvarende version af sit klassiske logo med blomsten. Målet har været at skabe et logo, der både er tro mod Topdanmarks historie, og samtidig er designmæssigt tidssvarende med et ’fladt’ og rent look, der er nemt at læse og afkode digitalt.

Topdanmark har netop løftet sløret for den nye version af sit logo med den ikoniske blomst. Blomsten har været en del af Topdanmarks logo siden 1974, og den står for mange både kunder og medarbejdere som et symbol på Topdanmarks DNA. Derfor er blomsten også en del af det nye logo, men i en opdateret version.

Den nuværende akvarel-inspirerede blomst blev tegnet i slutningen af 1980erne, men med sine flossede kanter fungerer den ikke godt digitalt. Samtidig passer farverne - med den ellers af mange elskede grønne prik i midten - ikke til Topdanmarks nye visuelle udtryk. Topdanmark-blomsten bliver derfor fornyet, så den bliver renere i kanten og står tydeligere frem digitalt.

”Topdanmark har en lang og stolt historie, men vi er samtidig midt i en rivende digital udvikling, der skal gøre os til fremtidens forsikringsselskab. Vi tager vores historie og vores værdier med os, samtidig med at vi forandrer og fornyr os, så vi står skarpt, når vi møder vores kunder i alle digitale kanaler”, siger Jens Green, marketingdirektør i Topdanmark.

Mere på hylderne end forsikring og pension
Topdanmark-logoet får endnu en væsentlig ændring. De to områdeord ‘Forsikring Pension’, der stod under logoet, er fjernet. Topdanmarks forretningsudvikling går mod mere fokus på sundhed, forebyggelse og sikring, og der kommer flere og flere produkter, der ligger uden for selve kerneforretningen forsikring og pension. Derfor giver det ikke længere mening at skrive områdeord, som en del af logoet.

”Vi tilbyder i dag kunderne mere end blot forsikringer og pensioner. Vi har introduceret en række teknologiske og digitale serviceydelser som eksempelvis Sundhedshjælp og Leakbots, og vi forventer at få stadig flere services fremover inden for sundhed, sikring og forebyggelse. Tiden er derfor inde til, at Topdanmark-navnet godt kan stå alene uden at forklare, hvad vi har på hylderne”, siger marketingdirektør Jens Green.

Et enkelt logo til digitale platforme
Topdanmarks marketingteam har arbejdet med at skabe et mere rent og enkelt logo, der først og fremmest fungerer godt på de mange forskellige digitale platforme. Udover forenklingen af blomsten er skrifttypen i ’Topdanmark’ også ændret, så teksten visuelt står mere markant og er nemmere at læse, når logoet præsenteres meget småt.

”Det har været afgørende for os at skabe et logo, der både er tro mod Topdanmarks historie, og samtidig er designmæssigt tidssvarende med et ’fladt’ og rent look, der er nemt at læse og afkode digitalt, også når det optræder i helt små størrelser,” siger Jens Green.

Det nye Topdanmark-logo skal i den kommende periode nu implementeres alle de mange steder, hvor logoet optræder. Logoet findes på alt fra Topdanmarks hjemmesider, sociale medier og mailsignaturer til flag, brevpapir og messematerialer. Derfor er det ikke en udskiftning, som sker fra den ene dag til den anden. Det bliver en løbende udskiftning, der begynder på de digitale platforme, hvor synligheden er størst.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Topdanmark lancerer nu en tidssvarende version af sit klassiske logo med blomsten. Målet har været at skabe et logo, der både er tro mod Topdanmarks historie, og samtidig er designmæssigt tidssvarende med et ’fladt’ og rent look, der er nemt at læse og afkode digitalt.
Topdanmark lancerer nu en tidssvarende version af sit klassiske logo med blomsten. Målet har været at skabe et logo, der både er tro mod Topdanmarks historie, og samtidig er designmæssigt tidssvarende med et ’fladt’ og rent look, der er nemt at læse og afkode digitalt.
Download
Topdanamarks nye favicon til sociale medier mv.
Topdanamarks nye favicon til sociale medier mv.
Download
Topdanmarks tidligere logo og det nye logo.
Topdanmarks tidligere logo og det nye logo.
Download
Topdanmarks nye logo
Topdanmarks nye logo
Download
Marketingdirektør i Topdanmark Jens Green.
Marketingdirektør i Topdanmark Jens Green.
Download

Information om Topdanmark A/S

Topdanmark A/S
Topdanmark A/S
Borupvang 4
2750 Ballerup

https://www.topdanmark.com/

Følg pressemeddelelser fra Topdanmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Topdanmark A/S

Tusindvis af danskere ramt af tyggeskader24.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Topdanmarks kunder gør i høj grad brug af muligheden for at få dækket skader på tænderne gennem ulykkesforsikringen, og det er særligt en type tandskade, der fylder i statistikkerne. Det viser tal fra Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. I efteråret 2023 gjorde forsikringsselskabet det muligt for sine kunder at få dækket tyggeskader under ulykkesforsikringen. Det har ført til, at antallet af skader på Topdanmarks ulykkesforsikring er steget markant fra 2023 til 2024, hvor tyggeskader stod for knap 25 pct. af alle skader på ulykkesforsikringen. ”Vi oplever, at kunderne gør hyppigt brug af denne dækning, og at de er meget tilfredse med den. Det er vi rigtig glade for, men vi vil samtidig opfordre danskerne til at være forsigtige, når de sætter tænderne i en række fødevarer,” siger Rasmus Ruby-Johansen, skadesdirektør i Topdanmark. I Topdanmark er det erfaringen, at fødevarer som stegt flæsk, slik, som er hårdt, og brød med kerner giver danskerne tyggeskader. ”Man bør v

Topdanmark med løftet pegefinger: Tusindvis kommer til skade, når de laver havearbejde16.4.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Ifølge DMI kan påsken byde på varmt vejr, og det kan få mange danskere til at gå i haven for at slå græsset eller klippe hækken. Men gør det med omtanke, lyder opfordringen fra Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. Topdanmark modtager hvert år anmeldelser fra kunder, der er kommet til skade i haven, og de mange ulykker i haven mærker Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus også til – særligt i foråret og sommeren. Tal fra Ulykkes Analyse Gruppen fra Odense Universitetshospital viser, at akutmodtagelsen ved Odense Universitetshospital og Svendborg Sygehus registrerede 828 tilskadekomne efter havearbejde i 2024. Det svarer til ca. 12.500 årligt på landsplan. ”Vi ser desværre mange ulykker relateret til havearbejde, fordi folk ikke er vant til så hårdt fysisk arbejde, og fordi de ikke er forsigtige eller opmærksomme nok. Man kan komme rigtig galt afsted, og man bør derfor tænke sig om en ekstra gang, før man flytter et ton fliser eller klipper hæk i flere meters

Peter Hermann har valgt at stoppe, når Topdanmarks integration i If er gennemført6.2.2025 07:40:32 CET | Pressemeddelelse

Peter Hermann har valgt at stoppe som adm. direktør i Topdanmark og viceadm. direktør i If, når Topdanmark er integreret i If 1. juli 2025. Integrationen betyder, at Topdanmark bliver en del af Nordens største forsikringsselskab og det næststørste forsikringsselskab i Danmark med en markedsandel på 21 procent. ”Jeg er stolt over den transformation, som Topdanmark er lykkedes med de seneste syv år. Sammen med dygtige medarbejdere har vi trods store forandringer formået at skabe stærke resultater med en solid kerneforretning, ansvarlig vækst og stigende tilfredshed blandt medarbejdere og kunder. Det betyder, at Topdanmark i dag er et fokuseret, moderne og veldrevet forsikringsselskab, der skaber værdi for kunder, aktionærer og samfundet,” siger Peter Hermann. Sampo-koncernens købstilbud på Topdanmark i august 2024 indledte Topdanmarks integration i If, som er ejet af Sampo. ”Det har været vigtigt for mig at bidrage til integrationen, og sammen har vi lagt en klar plan frem mod den juridi

Topdanmark i opråb: Afgørende at tjekke dette før skiferien30.1.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

Tusindvis af danskere får snart travlt med at pakke kufferten for at komme afsted på ski. Uge 7 og 8 er to meget populære skiuger, som normalt plejer at give travlhed hos Topdanmark, et af landets største forsikringsselskaber. ”Vi kan allerede se nu, at danskerne kommer til skade på ski og snowboard. Vi forventer især at få travlt med at hjælpe vores kunder i de klassiske vinterferieuger, som er højsæson for skiferier,” siger Rasmus Ruby-Johansen, skadedirektør i Topdanmark. Topdanmarks kunder har foreløbigt anmeldt knap 190 skiskader i år. I januar og februar sidste år blev der anmeldt knap 700 skiskader. Ifølge SOS International, som Topdanmark samarbejder med, var det henholdsvis de 50-59-årige og 20-29-årige, der tegnede sig for flest skiskader i forbindelse med sidste års skisæson. Begge aldersgrupper stod for ca. 20 procent af skiskaderne hver. ”Det er især skader i knæ og underben, der giver mange danskere problemer på skiferien, men vi ser også altid en del, som slår skulderen,

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye