Booking.com

Booking.com bliver officiel rejsepartner for Eurovision 2021

Del

KØBENHAVN – 10. februar 2021 - Booking.com der er verdens førende digitale rejseplatform, har i dag offentliggjort et nyt samarbejde med European Broadcasting Union om at blive officiel rejsepartner for Eurovision 2021.

Booking.com har en mission om at gøre det nemmere for alle at opleve verden, og med over 28 millioner overnatningsmuligheder fordelt på mere end 153.000 rejsemål i hele verden har de dedikeret sig til at hjælpe Eurovision-fans overalt med at få mest muligt ud af deres ophold. Når det igen er muligt at rejse, stræber Booking.com efter at hjælpe alle med at opdage nye steder – det gælder såvel rejsende, der har en drøm om at overvære et af Eurovisions legendariske liveshows, og dem der gerne vil opleve deres favoritkunstners land, kultur og traditioner.

På samme måde som Eurovision har været med til at bruge musik til at inspirere og bryde barrierer gennem de sidste 65 år, kan det at rejse være med til at skabe en bedre forståelse og større accept. Derfor er Booking.com stolte af at spille en rolle i forhold til at hjælpe de mere end 180 millioner fans fra Europa og resten af verden med at samles for at fejre en af verdens mest populære begivenheder og dets budskab om sammenhold og mangfoldighed – uanset om man deltager personligt eller hjemme fra sofaen.

"Vi er en virksomhed med hollandske rødder og vi har et ønske om at hjælpe alle med at opleve den fantastiske diversitet verden har at tilbyde, og derfor er vi meget begejstrede for at være den officielle rejsepartner for Eurovision 2021", siger Arjan Dijk, Senior Vice President og Chief Marketing Officer hos Booking.com. "I en tid med adskillelse, lukkede grænser og restriktioner passer årets tema, "Open Up", lige ind i tiden og i vores egne værdier og bestræbelser på at være et brand for alle. Vi glæder os meget til at være med til at byde Eurovision-fans velkommen til vores land og til livlige Rotterdam – både dem der kommer hertil personligt, men også dem der følger med bag skærmene. Vi håber, at vi kan inspirere endnu flere mennesker til i højere grad at udforske og opsøge de fantastiske steder og mennesker, der gør Eurovision til noget helt særligt. Ikke kun i løbet af den ene uge i maj, men hele året igennem."

"Vi er glade for at kunne byde Booking.com velkommen som officiel rejsepartner for Eurovision 2021," tilføjer Martin Österdahl, der er Executive Supervisor for Eurovision Song Contest.

"Det er et perfekt samarbejde mellem verdens største livetransmitterede musikbegivenhed og en af verdens førende digitale rejsevirksomheder. Hvert år giver Eurovision millioner af seere muligheden for at opleve Europas store diversitet fra deres eget hjem. I takt med at vi gradvist åbner op, kan vores nye samarbejdspartner hjælpe fans med personligt at opleve den store variation af sprog, musik og kultur man kan udforske gennem Eurovision."

Foruden en integreret brandtilstedeværelse under de direkte transmissioner den 18., 20. og 22. maj vil Booking.com som officiel rejsepartner for Eurovision indgå et tæt samarbejde med European Broadcasting Union (EBU) om yderligere transmissioner, digitale og sociale aktiviteter samt kampagner op til og under Eurovision 2021 for at underholde de millioner af Eurovision-fans i Europa og resten af verden med eksklusivt Eurovision-relateret rejseindhold og digitale oplevelser.

###

KONTAKTOPLYSNINGER

Kontakt Booking.coms pressekontor i Danmark for flere oplysninger; 
Booking@aspekta.dk

Om Booking.com: 
Booking.com blev grundlagt i 1996 i Amsterdam og er vokset fra at være en lille, hollandsk opstartsvirksomhed til en af verdens førende digitale rejsevirksomheder. En del af Booking Holdings Inc. (NASDAQ: BKNG), Booking.coms mission er at gøre det nemmere for alle at opleve verden. Ved at investere i teknologi der gør det nemmere at rejse, forbinder Booking.com millioner af rejsende med uforglemmelige oplevelser, en række transportmuligheder og utrolige steder at overnatte – fra huse til hoteller og meget mere. Som en af verdens største rejseportaler både for veletablerede brands og iværksættere af alle størrelser gør Booking.com det muligt for overnatningssteder over hele verden at nå ud til et større globalt publikum og få deres forretning til at vokse. Booking.com findes på 44 sprog og tilbyder mere end 28 millioner registrerede overnatningsenheder, herunder mere end 6,5 millioner huse, lejligheder og andre unikke steder at overnatte. Uanset hvor du vil hen, eller hvad du har lyst til, gør Booking.com det nemt, og samtidig står vores kundeservice til rådighed 24 timer i døgnet.

Du kan følge os på Twitter og Instagram, synes godt om os på Facebook og finde de seneste nyheder og data på vores nyhedsside.

Om Eurovision 
Eurovision er verdens største livetransmitterede musikbegivenhed. Den afholdes årligt og er organiseret af European Broadcasting Union (EBU), verdens førende sammenslutning af public service-medier. Konkurrencen går ud på at lande der er med i EBU, indsender en ny sang hvert år som repræsenterer landet. Konkurrencen afholdes i det land der har vundet sidst. Begivenheden bliver produceret af EBU i samarbejde med den tv-kanal der er ansvarlig for at indsende vindersangen.

41 tv-selskaber deltager i Eurovision 2021 i Rotterdam efter Holland vandt med sangen "Arcade" af Duncan Laurence i 2019. Eurovision er blevet afholdt hvert år siden 1956 med undtagelse af år 2020 da det blev aflyst pga. coronaepidemien. 27 lande har vundet konkurrencen mindst én gang. I 2019 var der 180 millioner tv-seer fra 40 forskellige steder, og flere millioner så med online.

Om European Broadcasting Union 
European Broadcasting Union (EBU) er verdens førende sammenslutning af public service-medier. Vores mission er at gøre public service uundværligt. Vi repræsenterer 115 medieorganisationer i 56 lande fordelt på Europa, Mellemøsten og Afrika og har yderligere 33 partnere i Asien, Afrika, Australasien og Amerika. Tilsammen administrerer vores medlemmer næsten 2.000 tv- og radiokanaler samt adskillige onlineplatforme. De når ud til mere end en milliard mennesker rundt om i verden på næsten 160 sprog. Vi stræber efter at sikre en bæredygtig fremtid for public service-medier, at give vores medlemmer underholdning i verdensklasse – alt fra sport til musik – og arbejder ud fra en grundlæggende værdisætning om solidaritet og samarbejde for at skabe et fællesskab for læring og vidensdeling.Vores datterselskab, Eurovision Services, stræber efter at være førstevalget blandt udbydere ved at tilbyde nye, bedre og anderledes måder at tilgå og levere indhold og tjenester på en nem, effektiv og problemfri måde. Vi har kontorer i Bruxelles, Rom, Dubai, Moskva, New York, Washington DC, Singapore, Madrid og Beijing. Vores hovedkvarter ligger i Genève.

Læs mere om EBU på www.ebu.ch

Nøgleord

Billeder

Vedhæftede filer

Information om Booking.com

Følg pressemeddelelser fra Booking.com

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Booking.com

Ny undersøgelse viser, hvordan LGBTQ+-rejsende tager kontrollen over deres rejser14.8.2024 09:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Nye data viser, hvordan danske LGBTQ+-rejsende fortsat skal forholde sig til et utal af forskellige udfordringer for at opleve verden på deres egne vilkår 59% af de danske LGBTQ+-rejsende har oplevet diskrimination, når de har været ude at rejse (67% i 2023) 40% af de adspurgte har afbestilt en rejse inden for det seneste år efter at have set, at LGBTQ+-personer ikke støttes på et bestemt rejsemål Næsten en tredjedel (30%) har haft en negativ oplevelse med en medpassager på et fly på grund af deres LGBTQ+-identitet 43% af LGBTQ+-rejsende har skabt sig et alter ego for at kunne begå sig sikkert i forskellige miljøer, når de rejser

Ny undersøgelse afslører rejsebranchens fortsatte udfordringer inden for bæredygtige rejser29.4.2024 14:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Nye data fra Booking.coms årlige undersøgelse af bæredygtighed indenfor rejser viser, at 53% af de danske adspurgte mener, at det er vigtigt at rejse mere bæredygtigt, men at det ikke er en af deres primære overvejelser, når de planlægger eller booker rejser 16% er af den opfattelse, at der allerede er sket uoprettelig skade, og at de valg de foretager, ikke kommer til at ændre på dette, og 15% tror ikke, at klimaforandringerne er så alvorlige som folk siger 45% mener, at regeringer og myndigheder har størst potentiale for at modvirke de økonomiske konsekvenser af rejser, og 47% mener, at rejseudbydere har nøglen til at modvirke den miljømæssige påvirkning. Disse nye data fremhæver behovet for øget samarbejde for at håndtere den følelse af magtesløshed, der begynder at indfinde sig blandt forbrugerne, og for at sikre, at en mere bæredygtig rejsebranche fortsat er en prioritet

Booking.com løfter sløret for dette års mest indbydende rejsemål og for modtagerne af Traveller Review Awards 202424.1.2024 13:00:00 CET | Pressemeddelelse

Et rekordhøjt antal på 1,48 millioner partnere i 221 lande og områder anerkendes for deres store gæstfrihed med en Traveller Review Award 2024, herunder 3384 partnere i Danmark. Det største antal prismodtagere finder man for 7. år i træk i Italien med i alt 181.012 priser, efterfulgt af Spanien (125.611), Frankrig (124.361), Tyskland (86.910) og Storbritannien (74.754). Lejligheder er for 7. år i træk den mest prisbelønnede type overnatningssted med over 710.000 modtagne priser globalt set, mens feriehuse (213.824) for anden gang sniger sig foran hoteller (179.357) som nummer to. Arraial d'Ajuda i Brasilien tager prisen som dette års mest indbydende sted på jorden, mens Perthshire i Storbritannien også træder ind i rampelyset som jordens mest indbydende region i 2024.

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye