
Brødproducent får succespris: Vendte truende nedgang til fremgang
Det har været en usikker tid for mange aktører i fødevarebranchen, som har måtte kæmpe for at få grønne tal på bundlinjen efter nedlukninger og restriktioner. Heldigvis har mange erhvervsdrivende taget kampen op og klaret sig gennem den svære periode. Spar Nord og BDO hylder med prisen Succesvirksomhed 2020 disse virksomheder.
– I en krisetid er det ekstraordinært vigtigt at holde fast i mulighederne og fokusere på det positive, så for os er det vigtigt at hædre og anerkende de succesfulde virksomheder, som ikke helt får den opmærksomhed, de fortjener. […] Med ”Succesvirksomhed 2020” ønsker vi at hædre de danske virksomheder, som også i en Corona-tid holder fast i det lange seje træk, udtaler administrerende direktør hos BDO, Stig Holst Hartwig, i forbindelse med årets tildeling.
For at blive succesvirksomhed kræver det fremgang og vækst. Det er brødproducenten Miss Bagel et godt eksempel på. De har netop modtaget prisen fra Spar Nord og BDO på baggrund af flotte resultater for andet år i træk.
Vendt på en tallerken
Det lå ellers ikke i kortene, at Miss Bagel skulle hædres, da krisen tog fart. Ligesom så mange andre i branchen var brødproducenten presset, og man måtte bedrøveligt sige farvel til 15 medarbejdere. Der var dog ikke andet for end at kæmpe videre, forklarer Nicole Jul Nielsen, der er kommunikationsansvarlig hos Miss Bagel.
– Det var et hårdt slag for os. Det var helt forfærdeligt at sige farvel til vores gode medarbejdere på grund af ydre omstændigheder, men der var ikke andet for end at blive ved med at arbejde hårdt på vores projekter og tro på bedre tider. Heldigvis går tingene igen i den rigtige retning nu, siger Nicole Jul Nielsen.
Ifølge Nicole Jul Nielsen er det værd at markere, at mange erhvervsdrivende har klaret sig gennem krisen. Derfor er det positivt, at Spar Nord og BDO skaber opmærksomhed om det ved at uddele skulderklap til virksomhederne.
Kreativitet under nedlukning
Ifølge Nicole Jul Nielsen er der ikke meget godt at sige om coronakrisen. Men skal hun pege på en positiv effekt, så er det, at virksomhederne har været nødt til at tænke ud af boksen for at håndtere de mange udfordringer.
– Vi er blevet bedre til at være innovative og se muligheder. Vi har for eksempel ændret vores fokus på salg gennem foodservicegrossister til også at omfatte detailbranchen. Denne form for kreativ nytænkning vil vi holde fast i, så vi hele tiden er omstillingsparate og fleksible i forhold til vores kunders behov i fremtiden, siger Nicole Jul Nielsen.
Nicole Jul Nielsen forklarer, at de mange nye projekter giver vokseværk i bageriet. Miss Bagel har for eksempel lanceret en helt nye serie af kager, Signatur Konditoriet by Miss Bagel, så der nu er endnu mere til den søde tand i sortimentet.
Kontakter
Nicole Jul Nielsen,
Kommunikationsansvarlig, Miss Bagel
marketing@missbagel.dk
(+45) 44 22 24 75
Billeder
Information om Miss Bagel
KAV er en serie af chai te-produkter i høj kvalitet, som er uden kunstige smagstilsætninger og fri for GMO. KAVs produkter er instant, og de er dermed lette at tilberede med vand og mælk på få minutter. KAV findes på det skandinaviske marked og i USA. Læs mere om KAV
Følg pressemeddelelser fra Miss Bagel
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Miss Bagel
Amerikansk madbevægelse blev boostet af corona10.9.2020 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Måltidskasser og hjemmelevering af dagligvarer hittede stort under landets nedlukning, og den amerikanske tendens med nemme og sunde halvfabrikerede produkter ser ud til at forsætte
Fødevaresektoren omstiller sig i takt med, at danskerne vælger kødet fra15.4.2020 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Flere danskere vælger kødet fra, når de handler, viser tal fra Coop. Og tendensen vil fortsætte, vurderer analysechef hos Coop. Fødevareproducenter som Miss Bagel omstiller sig til den ændrede efterspørgsel.